تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۴۷۳۱۷۶
کبنا گزارش می‌دهد

بیانیه تشکل‌های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس؛ پایبندی خود را به اصل شفافیت و اصل تفکیک قوا اعلام کنید

۰
کبنا ؛تشکل‌های دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور بیانیه‌ای از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواستند که با امضاء تعهدنامه زیر پایبندی خود را به اصل شفافیت و اصل تفکیک قوا اعلام کنند.
به گزارش کبنا، این بیانیه به شرح زیر است.
«اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب_ بدانید حقّ شما بر من است که چیزی را از شما جز اسرار جنگ پنهان ندارم.» (حضرت علی (ع))
بنابر تأکید مداوم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر اصل شفافیت و نیز اصل تفکیک قوا که معادل اصل ۵۷ قانون اساسی هم می‌باشد (که در ضمن آن دخالت در انتصابات امری غیرقانونی محسوب می‌شود و متعاقباً انجام آن به منزله عدم التزام به فرمایشات ولی فقیه زمان می‌باشد)، ما دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد، بیانیه و در ادامه آن تعهدنامه‌ای را مبنی بر پذیرش این دو موضوعِ راهگشا در رفع و پیشگیری از سوء ظن‌هایی که تاکنون به «خانه ملّت» رفته است، آماده کرده‌ایم.
شفافیت به مثابه‌ی ابزار اعتماد عمومی و نیز ترغیب مردم در شرکت در انتخابات تلقی می‌شود و با توجه به فرمایشات حضرت‌امیر (ع) متوجه می‌شویم که امری برآمده از آموزه‌های حمکرانی اسلامی است. باید توجه داشت که بخش قابل توجهی از نمایندگان دور گذشته مجلس شورای اسلامی با وعده‌ی تصویب شفافیت پایشان به مجلس گشوده شد اما متأسفانه پس از ورود اعتنا و اهتمامی که منجر به تصویب آن منجر شود، نورزیدند. حال، ما با اعتقاد به رویکردِ انقلابی مجلس پیشرو، و در جهت راهبرد‌های افزایش مشارکت و استحکام خانه‌ی مردم که همان مجلس شورای اسلامی است، از شما نامزد‌های محترم خواستار صحه گذاشتن بر این مهم هستیم.
بلاشک با انتشار آن در فضای استان کهگیلویه و بویراحمد برگ برنده‌ای در افزایش مشارکت در انتخابات تلقی می‌شود و می‌تواند سرنوشت مجلس آینده را نیز تعیین کند. قابل ذکر است که صرفاً اسامی کاندیدا‌های شفاف و معتقد به اصل ۵۷ قانون اساسی در بیانیه‌ی دوم ما (جنبش دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد) اعلام خواهد شد. هم‌چنین بدیهی است که در صورت عدم اعلام و تأیید شما کاندیدا‌های محترم، تیرگی آن در کارنامه‌ی پیشامجلس شما رخ می‌نماید.
«تعهدنامه»
بسمه‌تعالی
بنابر آنچه که در مقدمه ذکر گردید، اینجانب.... کاندیدای انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی ج. ا. ا با کد....
در پیش گاه الله و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد سوگند یادکرده و با امضای این تعهدنامه، متعهد می‌شوم که در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی:
۱- در برابر شفافیت آن هم از تمام جنبه‌ها اعمّ از حوزه مالی و دارایی‌های خود، آراء شخصی اعلام شده در صحن مجلس در خصوص هرگونه طرح در مجلس، توصیه‌نامه‌ها، معرفی‌نامه‌ها و.... هیچ گونه مقاومت کلامی و عملی نکنم و آن را در صفحات خبری منسوب به خود و یا مستقیماً به مردم پیوسته بازتاب دهم.
۲-به جهت رعایت اصل ۵۷ قانون اساسی و پیروی از فرمایشات رهبری که حمایت‌های‌ایشان از این مجلس زبانزد عام و خاص می‌باشد و بار‌ها مجلس را انقلابی خوانده‌اند، از هرگونه دخالت، سهم خواهی و اجبار چه به صورت تلویحی و چه آشکار به مدیران و مسئولان استانی و کشوری اکیداً خودداری کنم.
۳-ارتباط و حضور مداوم خود در دانشگاه و با بدنه‌ی نخبگان و دانشجویان را همواره حفظ کنم و از هرگونه پاسخگویی امتناع نورزم چرا که این سیره‌ی حمکرانی مطلوب در یک کشور اسلامی است.
۴-در جهت حفظ حقوق مردم تحت نمایندگی خود در تمامی حوزه‌ها اعمّ از سلامت، اقتصاد، رفاه، محیط زیست و... تمام تلاش خود را انجام دهم و بطور مداوم انعکاس خبری دهم.
وَ السَّلامُ عَلى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدى...
۱- بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی ( سراسری ) یاسوج
۲- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
۳-بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
۴- بسیج دانشجویی فرهنگیان یاسوج
۵- بسیج دانشجویی دانشگاه فنی برادران یاسوج
۶- بسیج دانشجویی دانشگاه فنی خواهران یاسوج
۷- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج
۸- بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان
۹- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
۱۰- انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
۱۱- تشکل وحدت اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
۱۲- انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج
۱۳- انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1