تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۴۴۹۰۶۲
بازدید مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از بازار میوه و تره بار؛

تفاوت های قیمت میوه از میدان انقلاب تا بلوار بویراحمد / «گیلاس» از تهران تا یاسوج چند؟

۱
کبنا ؛
در بازار کهگیلویه و بویراحمد گرانی و تورم قدرت اقتصادی مردم را بسیار کم کرده و به ویژه اقشار ضعیف جامعه این تورم و گرانی را با پوست و گوشت خود احساس می کنند. یاسوج در انواع میوه ها جزو شهرهای سرآمد و 10 شهر اول از نظر تولید میوه است، اما قیمت ها در شیراز ارزان تر از یاسوج است. مردم سرگردان از گرانی میوه گلایه مند هستند، اما مجبورند خرید مایحتاج خود را انجام دهند. غالب میوه ها بجای اینکه از یاسوج با قیمت مناسبی خریداری شوند از شیراز خرید می شوند و به قیمت گران تری به دست مشتری می رسد.
به گزارش کبنا، امروز دوشنبه (23 خردادماه 1401) مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه خبرنگاران و اصحاب رسانه از بازار میوه و تره بار بازدید کردند. در این بازدید قیمت ها، نصب قیمت، ارائه فاکتور مورد بررسی قرار گرفت.

تفاوت قیمت از میدان انقلاب تا بلوار بویراحمد

تفاوت های قیمتی زیادی از بلوار بویراحمد تا میدان انقلاب وجود دارد، گیلاس در میدان انقلاب 70 هزارتومان و همان گیلاس در بلوار بویراحمد 130 هزارتومان است. این در حالی است که قیمت گیلاس امروز در بازار تهران 80 تا 90 هزار تومان است.
یکی از مشتری ها در گفت و گو با خبرنگار کبنا در خصوص گرانی میوه گفت: هیچ چیزی ایده آل نیست و راضی نیستیم، وقتی به شهرهای دیگر سفر می کنیم قیمت ها را می بنییم.
این شهروند یاسوجی اظهار کرد: شهر یاسوج در خصوص محصولات میوه ها جزو شهرهای اول کشور است، ولی میوه گران است، میوه فروشی ها نرخ گذاری های متفاوتی دارند. گیلاس جایی 70 هزارتومان، جایی 120 هزارتومان، جایی 60 هزارتومان است.
درج قیمت میوه
وی گفت: من به عنوان مشتری می خواهم جایی خرید کنم که قیمت میوه ها درج شود، این درست نیست که مغازه ها قیمت را درج نمی کنند، از مسئولان انتظار داریم که در کل بازار نظارت کنند و این موضوع را تذکر دهند.
وانت‌بارها قیمت واقعی را درج نمی کنند
یکی از مشتری های مغازه ها گفت: ماشین هایی که بار میوه دارند، یک قیمتی نصب می کنند ولی وقتی مراجعه می کنیم به قیمت دیگری می فروشند. کیفیت خیلی پایین تری دارند و از مغازه ها گران تر می فروشند، ما هم مجبوریم به مغازه های میوه فروشی پناه ببریم.

گرانی میوه
یکی دیگر از مشتری ها در میوه فروشی مرکز شهر گفت: قیمت میوه گران است، احمدی کیلو 15 هزارتومان، مقدار کمی گیلاس 70 هزار تومان شد.
وی گفت: قیمت ها چند برابر شده، هر جایی هم قیمت متفاوت است، نمی دانم شاید کیفیت جنسشان متفاوت باشد. از ماشین قیمت کردیم کمتر بود، الان در مغازه قیمت بیشتر است.
مردم آگاهی داشته باشند
در یکی از مغازه های میوه فروشی در بولوار بویراحمد قیمت مصوب میوه ها درج شده بود و مشتری ها می توانستند به این برگه برای آگاهی از قیمت ها مراجعه کنند.
صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراخمد ضمن این بازدید گفت: برخی از مغازه دارها قیمت میوه و تره بار را نصب نکرده اند که این تخلف است. همچنین از موارد دیگر تخلف، عدم ارائه فاکتور میوه فروشان بوده است.
صالحی بیان کرد: هندوانه در استان های دیگر 4500 تومان قیمت داشته اما در استان ما 5500 تومان و بیشتر بوده است. که به این تخلف رسیدگی شد.
صالحی اظهار کرد: مردم در صورتی که مغازه ای قیمت ها را درج نکرد می توانند به سامانه های موجود اداره صمت و تعزیرات گزارش دهند.




 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این آشفتگی نتیجه مدیریت شماست..
وگرنه کجا مغازه دار جرات عرض اندام و گرانی دارد اگر با او برخورد قانونی صورت پذیرد و با خاله خورزویی مشکل موجود ب سیاه چال نرود.
Iran, Islamic Republic of
این آشفتگی نتیجه مدیریت شماست..
وگرنه کجا مغازه دار جرات عرض اندام و گرانی دارد اگر با او برخورد قانونی صورت پذیرد و با خاله خورزویی مشکل موجود ب سیاه چال نرود.
علی
Iran, Islamic Republic of
استان بی سروصاحب
Iran, Islamic Republic of
سیستم اداری و نظارتی در یاسوج بیمار و فشل است باید فاتحه خواند خودم دهها بار با ص۲۴ تماس گرفتم اما یا پاسخ نمی‌دهند یا رسیدگی نمی‌شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چراتعزیرات یه سری به وانت بارهایی که روی مسیرپول ۳بشارهست سری نمیزنند قیمت هاخیلی بالا است به خصوص مغازه ای به نام برادران... این خیلی قیمتش بالا است
Iran, Islamic Republic of
تعزیرات یاسوج .
دادا
Iran, Islamic Republic of
بله هر شهروندی باید معترض باشه ...ای رویه گرانی قیمت ها بر میگرده ب ماموران صنفی و تعزیرات حکومتی ک تو ای محیط کوچیک همه همو میشناسن یا جریمه نمیکنن یا بعد از جریمه آشنا پیدا میکنن مبلغ جریمه کم میشه ..ای کاش فقط میوه فروشی ها تنها باشه رشوه و پارتی بازی تو ای استان غوغا ب پا کرده
Iran, Islamic Republic of
تو همه چی همین آش و همین کاسس،این استان از بنیاد داغونه،حقمونه ک از همه لحاظ آخر باشیم،مخصوصا فرهنگ داغونمون
فریبا
Iran, Islamic Republic of
در این شهر هیچ وقت مدیریت قوی وجود نداشت و نداشته
فقط ظهور آغاامام زمان
......
ممد نبودی
Iran, Islamic Republic of
وقتی قیمت ارز، دلار، مسکن، خوار بار و..... هر روز با افزایش و بی ثباتی مواجه هست و هیچ مسولی جوابگو نیست، چه انتظاری داریم که چند تا مدیر نالایق بتونن تو استانی به این بی درو پیکری بتونن جلوی ای بی ثباتی رو بگیرن، نتیجه این وضع یعنی فقرا قیرتر و دارها، داراتر میشن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1