تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۱۸۷۵۵
کبنا گزارش می‌دهد

کلانتری: مردم کهگیلویه و بویراحمد در خانه‌هایشان بمانند / اجتناب از حضور در تجمات غیرضروری و مراسم ختم / مهمانسراها حق پذیرش مسافر ندارند / هیچ کدام کادر بیمارستان شهید جلیل کرونا ندارند ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛نشست مقابله با ویروس کرونا امروز ( پنجشنبه 22 اسفند ماه 98 ) به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت برگزار شد.
 حسین کلانتری در  این نشست با اشاره به آمار مراجعین به مراکز درمانی استان اظهار کرد: آمار مراجعه افراد به مراکز درمانی استان 3400 نفر بوده که این آمار بسیار سنگین است چراکه استان‌های درگیر هم این تعداد مراجعه به مراکز درمانی را نداشته‌اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد  گفت: از این تعداد مراجعه کننده 250 مورد مشکوک بودند که تنها 83 نفر بستری شدند و از این تعداد 26 نفر بیمار را داشتیم.
وی با بیان این‌که همه افراد مبتلا اهل استان هستند افزود:  اما نکته مهم و قابل توجه این است که 15 مورد از 26 مورد مبتلا در استان از بستگان 11 بیمار قبلی هستند، که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند و این زنگ خطری برای استان است که مردم باید رعایت کنند و بی‌دلیل به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این نشست از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از مراجعه غیر ضروری به ادارات استان خودداری کنند و تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های ترحیم، مسافرت‌های غیر ضروری و رعایت کردن بهداشت فردی ضروری است.
کلانتری با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد به نسبت برخی استان‌ها در زمینه پیشگیری وکنترل این ویروس اقدامات خوبی از جمله راه اندازی ایستگاه سلامت، راه اندازی واحدهای تولید ژل ضدعفونی کننده، راه اندازی کارخانه تولید الکل بعداز ۱۰ سال را داشته گفت: به همه مردم استان گفته می‌شود تمامی مجوزها تا سه ماه آینده تمدید شده و هیچ ضرورتی ندارد که کسی به ادارات مراجعه کند همچنین تمامی دعاوی در دادسراها هم به همین شکل خواهد بود.
کلانتری تاکید کرد: اگر این استان تاکنون توانسته است موفق عمل کند، به خاطر همدلی و همراهی همه مدیران و مردم و از جمله کادر پرستاری و پزشکان بوده است. ما با همدلی توانستیم کارخانه تولید الکل را بعد از 10 سال راه اندازی کنیم و حتی به استان‌های همانند اصفهان، قم و همدان الکل بفرستیم. خط کارخانه تولید مواد بهداشتی را به تولید ژل ضد عفونی تبدیل کردیم. اینها کارهای کمی نیست. اما خوب مردم هم باید رعایت کنند و به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند. با هیچ کس تعارف نداریم. اگر کسی بخواهد سلامت مردم را به خطر بیندازد با او برخورد می‌کنیم. هر کس که مریض است خودش به مراکز درمانی مراجعه کند.
وی اضافه کرد: در ورودی تمامی شهرهای استان غربالگری انجام می‌شود لذا به میراث فرهنگی تکلیف کردیم هیچ مجوزی برای اجاره سوئیت، مهمانسرا و هتلی داده نشود و اگر موردی مردم مشاهده کردند به ما انتقال دهند و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
استاندار بر در اختیار قرار گذاشتن تمامی امکانات استان د ر خدمت علوم پزشکی گفت: باید غربالگری‌ها با جدیت وسخت‌تر انجام شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با ارائه آماری از میزان مبتلایان ویروس کرونا در استان گفت: از ۲۲۴ نمونه انجام گرفته تا تاریخ ۱۹ اسفند، ۲۶ مورد مثبت اعلام شده که بیشتر افراد خانواده موردهای قبلی بودند.
یزدانپناه خواستار حذف قرائت کنتور توسط شرکت‌های خدمات رسان، بسته شدن گردنه ماه پرویز شد و افزود: تاکنون یک میلیارد تومان از سوی کارخانه فولاد مبارکه و یک میلیارد از سوی کارخانه فود اهواز برای کمک به خرید تجهیزات‌ای سی یو بیمارستان شهید جلیل و راه اندازی آزمایشگاه مرکزی استان اختصاص یافته است.
در ادامه پرویز یزدانپناه هم به خبری که مردم منتظر شنیدن آن هستند اشاره کرد و گفت: در حوزه درمان و پزشکان و پرستاران تاکنون هیچ گونه مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا نداشته‌ایم.
وی این را هم گفت که اگر کسی در حوزه سلامت دچار این ویروس شده ممکن است در حوزه بهداشتی بوده باشد اما در حوزه درمان و مشخصاً در بیمارستان شهید جلیل تاکنون هیچ پرستار و پزشکی مبتلا به این ویروس نشده است و خبر بهتر این که تاکنون کسی بر اثر کرونا در استان فوت نکرده است.
بنا بر این گزارش، طبق پی‌گیری‌ها، اگر پزشکی هم در استان دچار این ویروس شده این ابتلا به علل دیگری بوده و عضو کادر درمانی بیمارستان شهید جلیل یاسوج نبوده است.
بنابراین می‌توان اعلام کرد در بیمارستان جلیل که محل بستری بیماران کرونایی در استان است تاکنون کسی کرونا نگرفته است.
محض اطلاع این که دانشگاه علوم پزشکی خود از 2 مجموعه درمانی و بهداشتی تشکیل شده است.
فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم از انعقاد قرارداد بیمه مسئولیت برای مبتلایان به کرونا خبر داد وگفت: مدت قرار داد ۳ ماه است.

حسام عظیمی‌فر مدیرکل حراست استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار کرد: مردم به این باور رسیده‌اند که کرونا خطرناک است و همکاری خوبی با مسوولان دارند.
مدیرکل حراست استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی از مشکلاتی که اکنون در استان با آن روبرو هستیم مربوط به پاک بودن استان به نسبت سایر استان‌هاست امروزه عده‌ای کهگیلویه و بویراحمد را به دلیل همین پاک بودن مقصد خود قرار داده‌‌اند.
وی به مشکلاتی که در برخی از مبادی استان از جمله در پل کتا وجود دارد اشاره کرد و گفت: از مشکلات دیگر این است اکنون از سایر استان‌ها در برخی از این سوئیت‌ها مستقر شده‌اند که اداره‌کل گردشگری باید نظارت خود را بیشتر کند.
این مسوول گفت: در استان مکان‌های خوبی مثل سالن‌های ورزشی و همچنین کمپ کمیته امداد را داریم که در حاشیه شهر قرار دارد و مکانی خوب برای قرنطینه مبتلایان به ویروس است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1