کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای اداری شهرستان بویراحمد مطرح شد

توضیحات کامل فرماندار بویراحمد در باره حواشی انتخابات؛ از ویروس کرونا تا کتک‌کاری نماینده فرماندار ( + فیلم و تصاویر )

7 اسفند 1398 ساعت 2:35

«شاهرخ کناری» فرماندار بویراحمد (سه شنبه، 6 اسفند ماه 98 ) در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه طبق پیش بینی‌های صورت گفته بارش‌های سیل آسایی در سطح شهرستان خواهیم داشت، افزود: بارش تا ۱۰۰ میلی متر در شهرستان بیوراحمد پیش بینی شده است.


«شاهرخ کناری» فرماندار بویراحمد (سه شنبه، 6 اسفند ماه 98 ) در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه طبق پیش بینی‌های صورت گفته بارش‌های سیل آسایی در سطح شهرستان خواهیم داشت، افزود: بارش تا ۱۰۰ میلی متر در شهرستان بیوراحمد پیش بینی شده است.
 
 وی اظهارکرد: همه دستگاه‌های اجرایی و امدادای و خدماتی شهرستان در آماده باش کامل باشند.
 فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در پی این بارش‌ها آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها را خواهیم داشت که باید دهیاران و بخشداران نیز پای کار باشند تا مشکلی را شاهد نباشیم.
 مسئولان از بیماری کروناویروس غفلت نکنند
 کناری تصریح کرد: مسئولان از بیماری کروناویروس غفلت نکنند و همه ما مسئول و موظف هستیم.
 وی ادامه داد: مسئولان و مدیران با مرخصی کارمندانی که متقاضی هستند و حضورشان ضرورتی ندارد، موافقت کنند.
 فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: روزانه محیط ادارات و بانک‌ها و سازمان‌های شهرستان، اتوبوس‌ها ضدعفونی شوند.
 کناری با اشاره به تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌ها و برخی مراکز جهت پیشگیری از بیماری کرونا ویروس تاکید کرد: مدیریت شود که مردم به سفر نروند بلکه مراقبت لازم را جهت جلوگیری از ابتلای به این بیماری انجام دهند، کافی شاپ ها، نمایشگاه‌ها و مراکز عرضه قلیان به هماهنگی دستگاه قضایی تعطیل شدند و دستگاه‌های مختلف از جمله امدادی و خدماتی پای کار باشند.
 
ماجرای کتک کاری نماینده فرماندار و بردن صندوق
 وی با اشاره به انتخابات دوم اسفند ۹۸ در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا بیان کرد: انتخابات فرآیندی دارد که فرماندار به تنهایی نمی‌تواند این فرآیند را انجام دهد و ۳۰۷ شعبه اخذ رأی در شهرستانهای بویراحمد و دنا داشته‌ایم.
 فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: بطور میانگین ۲۲ نفر در هر شعبه اخذ رأی حضور داشتند، که در مجموع قریب به ۶۵۰۰ نفر عوامل برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا بودند.
 کناری افزود: تدبیر کردیم که در این دوره از انتخابات مجلس هر داوطلبی در هیئت اجرایی نماینده‌ای داشته باشد، طرفداران و نمایندگان هر داوطلبی شاخص از اعضای صندوق‌ها و شعبه اخذ رأی بودند و اعضای همه صندوق‌ها تلفیقی از داوطلبان بود.
 وی اظهارکرد: انتخابات دوم اسفند ۹۸ با تلاش شبانه روزی مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی بدون اینکه خون از دماغ کسی بیاید و کسی کشته شود، برگزار شد و قدردان زحمات این دستگاه‌ها و نهادها هستیم. خواهش کردیم که معاون سیاسی استاندار در فرمانداری حضور پیدا کنند.
 فرماندار شهرستان بویراحمد در خصوص شکستن و بردن یکی از صندوق‌های اخذ رأی در محدوده فرمانداری شهرستان بویراحمد و مطرح شدن شایعاتی در این زمینه بیان کرد: معمولاً در کشور روز قبل از انتخابات اعضای شعبه، نیروی انتظامی و ناظر هیئت نظارت به نمایندگان فرماندار معرفی می‌شود، که از هیئت نظارت صندوق، تعرفه و مُهر شعبه را تحویل می‌گیرند، با هماهنگی مأمور انتظامی و اعضای شعبه صندوق، تعرفه و مُهر شعبه را در جای امن (خانه) نگهداری می‌کنند و صبح فردای روز انتخابات با هماهنگی در شعبه حضور پیدا می‌کنند و پس از چک و رصد صندوق و تعرفه‌ها کار اخذ رأی شروع می‌شود.
 کناری عنوان کرد: بعضی از صندوق‌های اخذ رأی صبح و بعدازظهر پنجشنبه و برخی نیز شب توزیع شدند فردی از جلوی فرمانداری صندوقی که در خودرو بوده را تعقیب و جلوی نماینده فرماندار را گرفته با تهدید و کتک کاری صندوق را از خودرو بیرون کشید و تعرفه و صندوق را می‌برند که پرسنل نیروی انتظامی تعرفه‌ها و صندوق را از منزل فردی که جلوی صندوق را گرفته بود، می‌آورند و عامل کتک کاری نماینده فرماندار به دستور مراجع قضایی دستگیر و بازداشت شده و مراحل قضایی در حال طی شدن است.
 
سالم‌ترین انتخابات را در بویراحمد و دنا برگزار کردیم
 وی تصریح کرد: شایعات دامن زده نشود، مخالف فضای بداخلاقی در فضای مجازی هستیم و سناریوهایی که تعریف شد کام مردم را تلخ کرده‌اند.
 فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در طول ۴۱ سال انقلاب اسلامی از همه سلایق و گرایش‌ها در هیئت اجرایی استفاده شد و انتخابات مورد تأیید همگان از جمله داوطلبان بود که در شورای تأمین نیز اعلام کردند.
 کناری ادامه داد: انتخابات باشکوه و سلامت برگزار شد که استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول مشارکت را کسب کرد بنابراین نباید به هر قیمتی فضای عمومی جامعه را ملتهب کنیم و برای رسیدن به اهداف خود اقدام به بداخلاقی و تشویش اذهان عمومی شود.
 وی بیان کرد: بدانیم و بدانید که توسل به شیوه‌های خلاف اخلاق برای کسب قدرت امر خلاف فطرت پاک انسان‌هاست و متضاد با آزادی و حقوق انسان‌هاست و اگر خلاف اخلاق و عدالت گام برداشتیم بدانیم که فطرتمان ناپاک است و مردم چنین افرادی و لیدرهایی را بشناسند.
فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: مردم پای صندوق رأی آمدند، با خیال راحت و آرامش رأی خود را دادند و پیروز انتخابات هم مشخص شد حالا روسیاهی به کسانی که سناریو تعریف کردند، می‌ماند.
 کناری تاکید کرد: تداوم، برگزاری انتخابات و حضور در انتخابات مشروعیت نظام می‌شود اما با برخی کارها از مردم سلب اعتماد می‌کنیم، چه پاسخی در مقابل خدا و مردم داریم. مگر می‌شود در انتخابات از قبل دامن به شائیه بزنیم و سناریو تعریف و ذهن مردم را نسبت به نظام مخدوش کنیم پس مسئولان اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی چکاره هستند.
 وی اظهارکرد: اینکه برای رسیدن به قدرت از هر ابزاری استفاده شود و ارزش‌های دینی ریز پا گذاشته شود یک گستاخی سیاسی است. برخی افراد معدود با سناریوی از پیش تعیین شده در حوزه انتخابیه بویراحمد ودنا به آشفتگی‌ها و بی‌بندباری‌های دامن زدند.
 فرماندار شهرستان بویراحمد بیان کرد: انتخابات کام مردم و نظام را شیرین کرد اما پس از چند روز از اتمام انتخابات، هنوز فضای ادارات شهرستان انتخاباتی است بنابراین باید به فضای کار برگشت چراکه مردم خدمات می‌خواهند.


کد مطلب: 418234

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/418234/2/توضیحات-کامل-فرماندار-بویراحمد-باره-حواشی-انتخابات-ویروس-کرونا-کتک-کاری-نماینده-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1