تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۴۱۶۴۴۲
کبنا گزارش می‌دهد

حق با کیست؟ آذرپیک یا تاجگردون / آذرپیک: تاجگردون دستپاچه شده و پسر باجناقش را جای خود می‌گذارد / تاجگردون: خانم مبارز به کاهدان زده است

۳
کبنا ؛«صبا آذر پیک» روزنامه گار سیاسی اصلاح طلب روزنامه اعتماد در صفحه شخصی خود مطالبی را پیرامون تاجگردون منتشر کرده و معتقد است که تاجگردون در شرکت پترو امید آسیا تخلفاتی را انجام داده و مدارکی را هم منتشر کرده است.
 آذر پیک ابتدا مطالب زیر را به همراه مستندات آن در پیج خود منتشر کرد و نوشت:«فساد بزرگ در شرکت مافیایی پترو امید آسیا و رانت‌های غلامرضا تاج‌گردون»
آذر پیک ادامه داد: «بخش اول: نفت دزدی و تاراج بیت المال در مخازن نفتی اجاره ای
 🔻سازمان بازرسی، قوه قضائیه، نهادهای نظارتی و شورای نگهبان آیا اطلاع دارید پتروامید آسیا از سال ۸۹ تاکنون فقط در یک قرارداد اجاره مخازن نفت یک هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان، ۳۷۱ میلیون دلار با دستکاری قرارداد شرکت نفت ایران تخلف وسیع کرده و از طرف دیگر در مخازن این شرکت برای نگهداری نفت ایران فقط در یک سال ۴ هزار بشکه نفت آن گم می‌شود.
 🔻به گزارش دیوان محاسبات که برای اولین بار منتشر می‌شود در سال ۸۹ در حالی‌که وزارت نفت نیازی به مخازن ذخیره سازی نفت نداشته با فشار غلامرضا تاجگردون وزارت نفت تصویب می‌کند مخازن ذخیره به همراه گوی شناور در حاشیه دریا در جزیره قشم توسط یک شرکت به نام «سرمایه‌گذاری امید» ساخته شود.
 🔻براساس گزارش دیوان محاسبات در سال ۹۷، نحوه انتخاب شرکت سرمایه گذاری امید برای اجرای این طرح با «ترک تشریفات» صورت گرفته است. طبق متن قرارداد این پروژه باید توسط شرکت شرکت سرمایه‌گذاری امید اجرا می‌شده اما با اعمال فشار و عقب نشینی مدیران نفتی در سال ۸۹ اجرای این پروژه به شرکتی زیر مجموعه که غلامرضاتاجگردون عضو هیات مدیره آن بوده، واگذار می‌شود: شرکت پتروامید آسیا
 🔻در سال‌های بعد به دلیل نمایندگی مجلس، #تاجگردون از مجموعه جدا شده اما بستگان و شرکای تجاری خود را در هیات مدیره پترو امید و زیر مجموعه‌های آن قرار می‌دهد. پروژه باید ۳۰ ماهه اجرا می‌شده و از تیر ۹۱ قابل بهره‌برداری باشد اما با مماشات مسئولان وزارت نفت در هر دو دولت، طرح در سال ۹۵ آماده می‌شود و هیچ جریمه ای بابت این تأخیر به بیت المال پرداخت نمی‌شود.
 🔻به جای آنکه کارشناسان رسمی دادگستری در مورد نرخ اجاره مخازن تصمیم بگیرند سه کارشناس (که انتخابشان برای دیوان محاسبات جای سؤال است) حکمی می‌دهند که نرخ اجاره را بیش از نرخ توافق قبلی بین وزارت نفت و شرکت پترو امید اعلام می‌کنند. دیوان محاسبات در گزارش خود پرسیده این کارشناس‌ها را چه کسی انتخاب کرده؟
 🔻تخلف بسیار سنگین‌تر آنکه قرار بوده این اجاره ۵ ساله باشد اما کارشناسانی که انتخابشان شبهه انگیز است به یکباره حکم می‌دهند شرکت منتسب به تاج‌گردون (پترو امید) ضرر می‌کند و برای اینکه مجموعه پترو_امید متحمل ضرر نشود قرارداد از ۵ سال به ۱۵ سال اجاره تغییر کند❗
 🔻به عبارتی نه تنها پترو امید برای تأخیر خود برای بهره‌برداری، جریمه نداده بلکه تشویقی هم گرفته و وزارت نفت به جای ۵ سال باید ۱۵ سال به آن ها اجاره بدهد.
 🔻همین رانت مخفی به‌ جیب پترو امید ۳۷۱ میلیون دلار پول بیشتر ریخته؛ آن هم در چنین شرایط اقتصادی کشور❗اما مافیای پترو امید به همین دستبرد به بیت‌المال هم بسنده نکرده و دیوان محاسبات در گزارشش افشا کرده که این شرکت وقتی پایان سال ۹۶ نفت را به شرکت ملی نفت پس داده ۴۲ هزار و ۷۳۴ بشکه مغایرت و کسری داشته است. یعنی نفتی که به امانت برای ذخیره به دستشان داده بودیم را ۴۲ هزار بشکه کمتر پس داده‌اند که ارزش آن در سال ۹۶ (هر بشکه ۵۴ دلار) معادل ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار دلار است❗
 📌دیوان محاسبات هیچ جوابی نمی‌گیرد لذا هشت ماه بعد اردیبهشت ۹۸ دوباره خطاب به زنگنه نامه می‌زند که شرکت پترو امید از سال ۸۹ تا‌ کنون با این قرارداد کاملاً یک طرفه و پر از تخلف یک هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان به کشور ضرر زده و این ارقام جدا از آن نفتی است که این شرکت به بیت المال پس نداده است.
 🔻غلامرضا تاج‌گردون در سال‌های عقد این قرارداد و تغییرات غیرقانونی پس از آن عضو شرکت پترو امید آسیا بوده که پس از آغاز نمایندگی در مجلس، افراد دیگری را جایگزین خود می‌کند اما همچنان تعیین اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این مجموعه تحت سیطره وی ادامه دارد.
 🔻در اسناد بعدی افشا می‌کنم که در شرکت سیمان هرمزگان که تاج‌گردون زمانی به‌عنوان نماینده این شرکت در پتروامید عضویت داشته، بعد از رفتن تاج‌گردون به مجلس، چطور مهدی باشتی خواهرزاده همسرش (پسر باجناق تاج‌گردون) جایگزین وی می‌شود.
 🔻اسناد دیگری در مورد فساد و رانت‌های صورت گرفته در پترو امید آسیا که شرکت‌های مدیریت توسعه گوهران امید، توسعه تجارت زرین پرشیا، سیمان هرمزگان، سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری ساختمان سپه که همگی جزو تشکیل دهندگان آن هستند و در همه این شرکت‌ها نزدیکان تاج‌گردون گمارده شده‌اند، در روزهای آتی منتشر می‌شود.
 🔻با مافیای وسیع در شرکت پترو امید آسیا مواجهیم که قرارداد مخازن نفت تنها یکی از فساد و رانت صورت گرفته در این شرکت است.»
 
 
 
 
 
خانم مبارز به کاهدان زد
تاجگردون در صفحه شخصی خود پاسخ آذر پیک را داد و نوشت: «خانم مبارزه با فساد بعد از اینکه ماه‌ها تلاش کرد مدارک فساد تاج گردون را رونمایی کند به کاهدان زد. یادش رفته سال نود و یک من نماینده شدم و بعد از ورود به مجلس از این شرکت که دولتیه خارج شدم. منتظرم بقیه مدارک فساد را بده بیرون.»


تاجگردون دستپاچه شده
آذر پیک دو باره بعد از پاسخ تاجگردون در صفحه شخصی خود نوشت:«تاجگردون دستپاچه شده و در واکنش به افشای اسناد اول، گفته به خاطر نمایندگی از اون شرکت بیرون آمده! یعنی حساب باز کرده مخاطب هاش متن افشای من رو نخوندن که نوشتم: " ۱/قرارداد پر از فساد شرکت پتروامید و تاراج اموال نفت، زمانی بوده که تاجگردون عضو هیات مدیره بوده؛ ۲/حتی وقتی وارد مجلس می‌شود پسر باجناقش را جای خودش می‌گذارد!"



تاجگردون نه تنها نماینده کاسبی ست بلکه حساب باز کرده مخاطب هاش احمق باشند و متن افشاگری علیه او را تا آخر نخوانند؟»
این خانم روزنامه گار و این مرد سیاستمدار حرف‌های را زده اند، و افکار عمومی منتظر هستند که این دو در یک فضای کارشناسی و دقیق واقعیت‌ها را روشن کنند. البته شورای نگهبان هم می‌تواند در این خصوص تحقیق کند و صحت آن را مورد بررسی قرار دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حتی اگر حرفهای خانم اذرپیک راست باشه بازم رو رای طرفدارانش تاثیری نداره و نهایتش میگن نوش جونش
Iran, Islamic Republic of
این چه حرفیه اصلا هم نمیگیم نوش جونش و باید پیگرد قانونی داشته باشه
Denmark
یعنی شما به اختلاس و مال مردم خوردن هیچ اعتراض نداری؟
Iran, Islamic Republic of
حتما یه جایی چیزی ازش خواسته بهش نداده ودتدو بیداد میکنه.اصلاح طلبان. واین به اصطلاح اصلاح طلب هم میخاد به نحوی از حضور تاجگردون در انتخابات ضربه بزنه
اسحاق باقرنژاد
Iran, Islamic Republic of
خانم آذرپیک شما چکاره این مملکتین که داری اظهار نظر میکنی مگه شما هم مثه رسانه های بیگانه داری از آب گل آلود ماهی میگیری تاجگردون رو شما و امثال شما نمیتونن با این حرفا و تهمت های دروغین خراب کنید تاجگردون در قلب تک تک مردم گچساران و باشت جای دارد به اونای که این آمارهای غلط رو بهتون میدن بهشون بگین خیلی ادعای دارین مرد و مردانه وارد عرضه رقابت بشین نه با هر دوز و کلکی به امید خداوند منان در ۳اسفند چنان جواب کوبنده ای این مردم به شما خواهند داد که در تاریخ بماند و دست از این یاوه گوی ها بردارین.ایام بکام اسحاق باقرنژاد
Iran, Islamic Republic of
دروغ باشه معلوم میشه تو چرا ناراحتی؟با سند داره حرف میزنه
Iran, Islamic Republic of
تو فعلا دو سه جای دیگه اسم و فامیلتو بنویس تا تاجگردون در جریان باشه ازش دفاع کردی..
صبا
Iran, Islamic Republic of
سلام تاجگردون اونقدر خواهان داره که نیازی نیست هر کی خودشو معرفی کنه که اون بشناسه... سعی کن بیشتر شخصیت افراد رو بشناسی از هر لحاظ عالیه... این خانمی که به قول خودش افشا گری کرده....خودش شرمنده میشه 😏
Iran, Islamic Republic of
ری همتون سه سه
چطوری گپ صبا آذر پیک سوز وابی
محمود
Iran, Islamic Republic of
شما زیادجوش نزن اسحاق جان اینقد تاجگردون با چپ وراست ومیانه لابی داره که بلده چطورجم وجورش کنه
Denmark
ایشون خبرنگار یعنی چشم بینای جامعه هستند. شما باید از ایشون تشکر کنید به خاطر اطلاع رسانی
کاطم
Iran, Islamic Republic of
چطور موقعیکه افشاگری های دیگه میکرد سریع بازداشت میشد حالا اینجا شد خبرنگار چون به نفع شما گفته؟
M135
Iran, Islamic Republic of
عجیب حساسیت نشون دادید جناب باقر نژاد
فرهنگی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
این خانم که پرونده های زیادی در قوه قضاییه داشته/ همکاری دارد
Iran, Islamic Republic of
اگر این اسناد صحت داشته باشه تاجگردون باید در محاکم قضایی پاسخگو باشه
Iran, Islamic Republic of
مگه صبا این مدت خواب بود
تقی
Iran, Islamic Republic of
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
Iran, Islamic Republic of
اقای تاج گردون؛خاری شده ؛درچشم همه..
این خانم چه کاره اند؟ساکن کجاهستند؟
United Kingdom
ساکن هرجا باشند فعلا سند و مدرک رو کرده که حیف و میل بیت المال صورت گرفته
ایشان ایرانی هست و از حق از دست رفته سخن میگوید
رضا
Iran, Islamic Republic of
همچی میگی با سند صحبت کرده که انگار به علم روز هیچ اطلاعی نداری دوست محترم اینها همه بحث حقوقی هست و با علم اطلاع کامل بایست نظر داد متاسفانه ریشه همه بی عدالتها در نداشتن علم مرتبط با موضوع بحث هست . بدون شک تاجگردون تبحر کافی در این زمینه دارد که تخلفی مرتکب نگردد.
Iran, Islamic Republic of
🤐
قهرام شنی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا معلوم بود که این همه سرمایه از کجا اومده ولی طرف مقابل هم چرا تا الان اینها رو نگفتن جای تاسف داره و بی اهمیت بودن معیشت مردم بیچاره هم......ولللللشششش کن
United Kingdom
نامه دیوان محاسبات تاریخش اردیبهشت 98 است
بلاخره تا رسید دست این خانم هم چند ماهی طول کشید
ولی اصل قضیه این است .
رضا
Iran, Islamic Republic of
يعني تاجگردون سال ٩١ از شركت بيرون اومده و سال ٩٨ يه نفر رو گذاشته به جاي خودش؟😅
اين شركت دولتي هست مگه ميشه پول اجاره بره توي جيب يه سري افراد خاص؟
Denmark
بله میشه پول شرکت دولتی بره توی جیب افراد خاص. اینقد راه و روش داره که فقط یه آدمایی مثل خودشون سردرمیارن و نظارتی هم که نیست
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
اسناد به این محکمی تا حالا ندیده بودم...حداقل باید تاج گردون تحت تعقیب قرار بگیره و مسلما هم باید صلاحیتش این دوره ...انشالله همه چیز عادلانه پیش بره
ش پ
Iran, Islamic Republic of
انشالا دکتر تاجگردون پیروز انتخابات هست. این مسخره بازیا هم دیگه قدیمی شده.
ضمنا خانم آذرپیک شما که چه مسلمانی هستید که در ملا عام به یه انسان افترا و تهمت میزنید. اگر ایشان تخلفی هم داشته باشند این که روش صحیحی نیست که در بوق و کرنا کنید و قصدتان این باشد که آبرویی از مسلمانی بریزید/ ببینید پس اول رفتار خود را قضاوت کنید سپس دیگران را.
اگر ادعا یا شکایتی علیه ایشان دارید به دستگاه های اطلااعاتی و امنیتی گزارش دهید . آنها خیلی بهتر از من و شما میتوانند تشخیص دهند و قضاوت کنند و اگر مصلحت بدانند آن را رسانه ای کنند.
مملکت صاحب دارد و بی در پیکر نیست. خداوند اول من و دوم شما را به راه راست هدایت کند
Iran, Islamic Republic of
اولا یعنی چی این خانم چه کاره هست؟؟یا از کجا اومده جناب باقرنژاد...یک درصد احتمال بده اسناد درست باشه اونوقت چی؟؟اتفاقا اگر هر کسی که اسنادی داره و بتونه رو کنه شاهکار کرده....نمیشه به خاطر شرایط کشور روی خرابکاریها سرپوش گذاشت....امیدوارم اگر این اسناد واقعی باشن و درست باشه بهش رسیدگی بشه.ایران نیاز به ادم پاک و دلسوز داره تا اباد شه
Iran, Islamic Republic of
وظیه خبر نگار اطلاع رسانی و شفاف سازی هست
پس دیگه خبر نگار باید چکار کند اگر افشا گری نکند
نفتی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ایشان دقیا زده اند به هدف.. / هم در این ماجرا بوده اند نمایندگان تاجگردون در این شرکتهای . البته خبرهایی هست که الان نمی شود گفت.
عضو هیات مدیره شرکت
Iran, Islamic Republic of
با سلام وبا تشکر از اعلام کننده این اسناد .اگر واقع این اسناد صحت ثقم داشته باشد که واویلا . اما مگر می شود شخص عضو هیات مدیره شرکتی باشه وبعد بگه من نیستم اما این فرد که فامیلمون هست در هیات مدیهره قرار بدهید .این چه رانت وبازی سیاسیس است حال در خصوص پروژه ها که اگر سازمان بازرسی ورود کنه به راحتی مشخص میشه اما اگ این واقعیت داشته باشده حداقل 200نفر باید بازداشت بشن چرا که از حراست بازرسی ونظارت شرکت نفت ودیگر دستگاه همه اطلاع دارند پس اگر واقعیت داشته باشه بقیه نیز .............
علی
Iran, Islamic Republic of
عزیزان بروید ببینیت مدیر حقوقی سیمان هرمزگان کیست بوید ببینیت معاون اجرایی ان داماد اقای مهدی باشتی که تا دیروز در باشت می نشست ببینید پدر اقای حسن حسینی داماد اقای مهدی باشتی لیدر چه کسی است. در ان شرکت جولان میدهد خانه میلیاردی در سعادت اباد از کجا امده
وجدان
Iran, Islamic Republic of
مااینقدربدبختیم که اگرواقعیتی درموردشخصی حتی برادرمون گفته بشه اگرمراجع قضایی تاییدبکنه بجای اینکه بگیم بایدعدالت رعایت بشه وباان فردمتخلف برخوردقانونی بشه وبه رای ندهیم میگیم نوش جونش یعنی ماهم شریک خلافهای اون فردیم واقعا مابااین دیدگاه چه اینتظاری ازبقیه داریم راه پسر فت ماهمین است که طرفدارحق نیستیم
باوی
Iran, Islamic Republic of
صبا آذر پینیک تو یه دختری به جای این کارا جمع کن.کارنامه خودت . مگه شما یکی بالای سرتون نیست بهت نظم یاد بده
Iran, Islamic Republic of
درود به شجاعت خانم اذر پیک مردانه اقدام کرده همه چی راست است .....تاج به زمین زده میشه
Iran, Islamic Republic of
درود بر شجاعت یه خانم با نجابت نه این
Iran, Islamic Republic of
برو بابا تو هم از جایی داری ساپورت میشی وخوب هم میخوری که اینجوری داری چرت میگی
محمد
Iran, Islamic Republic of
اینکه دختره و نباید فعالیت سیاسی داشته باشه بسیااااار کوته نظری تو رو میرسونه، شجاعتش جای تقدیر داره
دهه شصتی
Iran, Islamic Republic of
درودبه خانم آذرپیک که به رسالت کاری اش پایبندبوده است.
آذرپیک
Iran, Islamic Republic of
این تازه یک نمونه ازشاهکارها بود.منتظر باقی داستان باشید.صباخانم منتظریم.
HH
Iran, Islamic Republic of
آخه خیلی تابلوهست که این خانوم توتهران و...مشخصه ازیه سری افرادداره خط میگیره وجریان خودش وشریعتمداری یه جورایی ثابت مبکنه که دنبال چی هستش فقط من متاسفم که هرکسی میتونه دسترسی داشته باشه به منابع اطلاعاتیشون وسواستفاده خبری کنه برای باج خواهی یامعروفیت بابا شماکه دختریه خانم معروف هستی دیگه چرا.....
باوی.
Iran, Islamic Republic of
خانم صبا سکوت نشانه شخصیت شماست .دکتر تاجگردون تایید شد.دیگه چی...‌‌‌‌
با غیرت
Iran, Islamic Republic of
بیهوده فریاد نزن از حقیقت سخن بگو صبا خانم
مرتضی مهنایی
دکتر غلامرضا تاجگردون معمار‌برنامه وبودجه مجلس ، وقتی لباس رزم‌را همچون برادر شهیدت احمدرضا تاجگردون به تن کردی ، آنجا چه کسانی صلاحیتت را تایید کردند؟!
همانگونه که گچساران و باشت نماینده ای را در مجلس حده اقل طی این سالها همچون غلامرضا نخواهند دید !
باید از مسئولین پرسید در این شرایط بد بودجه ای و اقتصادی چه کسی و چگونه جای غلامرضا تاجگردون را پر خواهد کرد!!!!

سرتان را بالا بگیرید که بی شک شما در قلب مردم جای دارید و اکنون بیش از گذشته قابل احترام تر خواهید بود .

روزهای که جنگ بود اسحله به دست و در جبهه بودید و روزهای که در پارلمان بودید قلم به دست و دفاع از هم زبان و هموطنانتان را برعهده داشتید.

امیدوارم و امید دارم از صمیم قلب ،که تنگ نظری ها کنار گذاشته شود و اصلاحات اساسی را در کشور ایجاد نماییم. کشوری که شهداء بسیار را در دفاع از این آب وخاک تقدیم کرد ، و بدون تردید با درایت بیشتر موجبات انتخابات پرشور ایجاد میشود ، تا مردم با حضور خود در انتخابات در سرنوشت جامعه اشان سهیم باشند.۹۸/۱۰/۲۳
مرتضی مهنایی
مرتضی مهنایی
وقتی محمدعلی وکیلی جزوء انگشت شمار نمایندگانی بود که هم طراح و هم صحبت از گفتگوی ملی را به میان آورد، وقتی صحبت از اقوام ایرانی از سازش و جلو گیری از زمین گیر کردن انقلاب کرد ، با خود هرگز چنین روزی را فکر نمیکردم که مگر میشود یک تئوریسین ویک گفتمان فرهنگی را اینگونه مورد بی مهری قراردهند !
و اگر سن من قد ندهد اما تاریخ به من این اجازه را میدهد که از هم رزمان دکتر وکیلی بشنوم در عملیات خیبر جزیره مجنون در آغوش هم رزم خود سرهنگ‌ ذکاوت پهلو وشکمش را ترکش های داغ بعثی بشکافت و بادستانش احشاء خود را جمع کند !
آن روز چه کسی صلاحیتت را رد و یا تایید کرد؟

دکتر غلامرضا تاجگردون معمار‌برنامه وبودجه مجلس ، وقتی لباس رزم‌را همچون برادر شهیدت احمدرضا تاجگردون به تن کردی ، آنجا چه کسانی صلاحیتت را تایید کردند.

قطعا نبود محمدعلی وکیلی که پایگاه زاگرس و لرها در پایتخت بود ضربه جبران ناپذیری براین جامعه بزرگ در پایتخت خواهد زد .
همانگونه که گچساران و باشت نماینده ای را در مجلس حده اقل طی این سالها همچون غلامرضا نخواهند دید !
باید از مسئولین پرسید در این شرایط بد بودجه ای و اقتصادی چه کسی و چگونه جای غلامرضا تاجگردون را پر خواهید کرد!؟’

سرتان را بالا بگیرید که بی شک شما در قلب مردم جای دارید و اکنون بیش از گذشته قابل احترام تر خواهید بود .

روزهای که جنگ بود اسحله به دست و در جبهه بودید و روزهای که در پارلمان بودید قلم به دست و دفاع از هم زبان و هموطنانتان را برعهده داشتید.

امیدوارم و امید دارم از صمیم قلب ،که تنگ نظری ها کنار گذاشته شود و اصلاحات اساسی را در کشور ایجاد نماییم. کشوری که شهداء بسیار را در دفاع از این آب وخاک تقدیم کرد ، و بدون تردید با درایت بیشتر موجبات انتخابات پرشور ایجاد میشود ، تا مردم با حضور خود در انتخابات در سرنوشت جامعه اشان سهیم باشند.۹۸/۱۰/۲۳
مرتضی مهنایی
Iran, Islamic Republic of
دوستان یادتان باشد که این خانم چنیین داستان های در فتنه ۸۸زیاد داشتن،در مورد موضوع جناب دکتر تاج گردون در این موقعیت فعلی که داستان صلاحیت دکتر درمیان هست،رامورد اهانت وقرار داده است.همین خانم در سال ۸۸نظام جمهوری اسلامی را مورد بد ترین افطرا ها قرار داد،متاسفانه حافظه تاریخی ما خیلی ضعیف شده ،مگرهمین خانم نبود که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی رامورد اهانت قرار داد،وصدای خود را از تریبون شبکه های معاند انقلاب اسلامی به گوش منافقین این مملکت رساند؛وحال چهره مردمی وقانون مدار جناب دکتر تاج گردون را مورد اهانت قرار داده.کمی تامل کافیست بدانیم این همان صدای است که از حلقوم دشمن بیرون امده است،.اگاه باشیدوهوشیار.درود بر ایران اسلامی.
نقی
Iran, Islamic Republic of
آدم های مثل امثال تاجگردون تو این دنیا خوب رشد میکنن اما میدارم.
Iran, Islamic Republic of
جناب مرتضی. شمر لعنه الله هم یکروزی در جبهه حضرت امیر شمشیر میزد خدا عاقبت رابهیر کنه انسان همیشه در حال امتحان الهی است
Iran, Islamic Republic of
خودش زندانی سیاسی وجز جنبش سبز می باشد به خاطر استیضاح ربیعی که از بستگان او می باشد علیه تاجگردون مدارک حعلی ساخته ودستنایه عده ای که مخالف عقیده فکری اوهستند شده ودرگچساران به او اطلاعات میدادند شما که دلتان به این صبا خوش بود اصلا نه خودش ونه جتبشش راقبول ندارید
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1