تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۱۵۴۸۸
کبنا خبر می دهد:

تشکیل شورای بحران بهمئی با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان

۰
کبنا ؛
پس از وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری لیکک مرکز شهرستان بهمئی و پس لرزه های آن  بلافاصله به دستور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون عمرانی استاندار،  مدیر کل مدیریت بحران استان به شهرستان بهمئی جهت بررسی شرایط و خسارات عزیمت و جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با حضور دستگاههای اجرایی و خدمات رسان و نهاد های انقلاب اسلامی شهرستان بهمئی و به ریاست فرماندار تشکیل گردید.
در این جلسه فرماندار بهمئی ضمن تشکر از هماهنگی های بعمل آمده در سطح استان و شهرستان توسط دستگاهای مسئول و معاون عمرانی و مدیر کل بحران وضعیت شهرستان بهمئی و خسارات وارده را تشریح کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استان در این جلسه گفت :خوشبختانه همون طور که هم در گزارشات بوده و هم مسئولین و فرماندار محترم تشریح کردند در این زلزله ۴.۶ ریشتری خساراتی جانی نداشتیم، فقط یک مورد شکستگی دست یک خانم داشتیم.
 و بیشتر خسارات حادث شده در بخش زیر ساخت های مسکن و منازل شهری و روستایی در سطح ترک خوردگی های عمیق بوده است که عمدتا نیاز به تعمیرات دارند.
محمدی تبار گفت : هیچ قدرت علمی در دنیا امکان پیش بینی زلزله را ندارد و وقوع زلزله فقط در ید خداوند تبارک و تعالی است.
وی ضمن رد هر گونه قدرت پیش بینی و همچنین شایعات در زلزله گفت : تنها کاری که می توان در برابر زلزله کرد؛ ایمن سازی و استاندارد سازی بستر زندگی و معیشت و کسب و کار مردم هست. آموزش همگانی و افزایش سطح آگاهی های عمومی در تمام سطوح از اولویت هاست.
مدیر کل مدیریت بحران استان ادامه داد : نگاه ما به شهرستان بهمئی ویژه بوده است و در برخی موارد که اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران از طرف هیات دولت به استان داده شده است سعی کرده ایم بیشتر از آنچه حتی انتظار هست این اعتبارات مدیریت بحران را افزایش دهیم.
محمدی تبار گفت در بحث اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شهرستان بهمئی در بخش راه حدود ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان، در بخش آب حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون، در بخش زیر ساخت های کشاورزی حدود ۱میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان
 و در بخش شهرداری و کانال های هدایت سیلاب ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم.
مدیر کل مدیریت بحران از بنیاد مسکن شهرستان خواست تا نظارت و دقت بیشتری روی ساخت و ساز در روستاها و ایمن سازی منازل داشته باشند و از ساحت و ساز های خودسر و غیراستاندارد جلوگیری کنند. تا به هنگام حادثه مقاومت ساختمان ها بیشتر باشد.
مدیر کل مدیریت بحران به پدیده قاچاق چوب و اثرات زیانبار آن بر نابودی محیط زیست و محل زندگی اشاره کرد و از اقدام جدید اداره کل محیط زیست استان در دستگیری افراد سود جو که اقدام به قطع درختان سرسبز نموده و قاچاق چوب می کنند تشکر کرد و خواستار حساسیت مسئولین و مردم روی بحث حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست شد.
محمدی تبار همچنین ایجاد اوژانس بین راهی در شهرستان بهمئی را ضرورتی جدی برشمرد و قول پزگیری برای این مهم دادند.
پس از جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان ، مدیرکل مدیریت بحران از چند منزل خسارت دیده بازدید و پس از جمع بندی خسارات حادث شده از زلزله اخیر و تایید فرماندار و مدیر بنباد مسکن شهرستان آنرا به معاون بنیاد مسکن کشور و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان جهت پیگیری تحویل و توضیحات لازم را در خصوص محرومیت منطقه و مردم بهمئی ارایه دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

از طرف مردم بهمئی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام سایت وزین و بروز
قبلا مردم شهرستان بهمئی خواستار تغییر نام مرکز شهرستان بهمئی از لیکک به "بهمن شهر " بودند و فکر کنم در شورای اول شهر لیکک هم تصویب گردید ولی متاسفانه نمی دانم چه عاملی باعث عدم اجرایی آن می شود البته به نظر می رسد افراد غیر بومی و افرادی که بهمئی اصیل نیستند ولی ساکن شهرستان بهمئی هستند یکی از عوامل غیر اجرایی تغییر نام مرکز شهرستان از لیکک به "بهمن شهر" باشد لذا از آن رسانه مردمی و متعهد تقاضای یاری و راهکار و تبلیغات لازم و یادآوری به مسئولین شهرستانی و استانی را در این زمینه داریم در ضمن از آن سایت لازم است تشکر به عمل آید که به دنبال نام بردن از لیکک فوری اشاره به مرکز شهرستان بهمئی می کنید امیدوارم منبعد در صدا و سیما استانی و ملی و دیگر ادارات به جای لیکک از لفظ بهمئی و یا شهر "بهمن شهر" بهمئی باشیم منتظر اقدامات آن سایت و دیگر سایت های محلی در این زمینه هستیم موفق باشید.
ابوذر محمدی نیا
Iran, Islamic Republic of
درود و خسته نباشید خدمت جناب مهندس محمدی تبار مدیر جهادی و تمام وقت بحران
شهروند
Iran, Islamic Republic of
.حیف تو این استان این باشه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1