تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۴۱۵۴۸۶
نشست بررسی طرح توسعه پایدار منظومه روستایی گچساران با حضور معاون عمرانی بنیاد مسکن کشور؛

عصبانیت تاجگردون از بی‌انگیزگی مدیران / خبرهای خوش برای ساکنین بافت فرسوده دوگنبدان / تصاویر

۰
کبنا ؛ نشست بررسی  اجرای طرح  توسعه پایدار منظومه روستایی گچساران که با حضور محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، عزیزالله مهدیان معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، غلامرضا تاجگردون نماینده  مردم شهرستان های گچساران و باشت ، علی خوان پایه فرماندارگچساران، حسیت جنتی پور مدیران‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد،جعمی از مدیران کل،مشاوران طرح و روسای ادارت شهرستان گچساران در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مطالعات اولیه  اجرای طرح  توسعه پایدار منظومه روستایی گچساران صورت گرفته است، اظهار کرد: این طرح به‌عنوان طرح  پایلوت کشوری در گچساران اجرایی خواهد شد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در راستای وظایف خود تا کنون خدمات زیادی در سطح روستاهای استان اجرایی کرده است.
 جنتی پور تصریح کرد: منظومه روستایی به صورت پایلوت کشوری در شهرستان گچساران در سال ۱۳۹۵عقد قرارداد شد و در سال گذشته در شورای استان تصویب شد و برای اجرای این طرح تاکنون   نشست‌هایی برگزار شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح هم اکنون به تصویب رسیده است، گفت: شهرستان گچساران دارای 115روستا که تاکنون ۳۷۵پروژه طرح هادی  در روستاهای این شهرستان اجرا شده است.
 جنتی با اشاره به اینکه شهرستان گچساران دارای جمعیت 123هزار نفری است که از این تعداد 27 هزار نفر در روستاها سکونت داردند، ابراز کرد: باتوجه به جمعیت کم این روستاها طرح هادی در 100درصد روستاهای این شهرستان اجرا شده است.
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  با اجرای طرح توسعه پایدار روستایی موجب اشتغالزایی جوانان در روستاها می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در جهت پیشبرد این طرح در گچساران تحول عظیمی در سطح روستاها ایجاد و از مهاجرت معکوس جلوگیری به عمل خواهد آمد.
جنتی‌پور تصریح کرد: برای اجرایی شدن این طرح مستلزم همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.
 وی در ادامه به بافت فرسوده دوگنبدان اشاره کرد و گفت: قریب بر ۱۶۰هکتار از مساحت شهرستان گچساران بافت فرسوده است  که بالغ بر ۲۵هزار نفر در آن سکونت دارند.
این مسئول با بیان اینکه طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده دوگنبدان در سال ۱۳۹۴اجرایی شده است، گفت:  با پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض در حال حاضر طرح در حال اجرا است.
 جنتی‌پور به افزایش تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگندان اشاره و ابراز کرد و گفت: در حال حاضر تسهیلات کم بهره از چهل میلیون به پنجاه میلیون تومان و با بازپرداخت 15 ساله و تسهیلات بلاعوض از 60 میلیون ریال به 110 میلیون ریال افزایش یافته است.
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ واحد‌های مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان به بهره‌برداری و در حال  تکمیل است.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت مصالح از سال گذشته تا کنون بهسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان سیر نزولی داشته است.
جنتی پور خاطر نشان کرد: قریب بر سه هزار واحد زیر نظر بنیاد مسکن نوسازی خواهد شد.
در ادامه معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور اظهارکرد: موضوع توسعه روستایی  یک موضوع گسترده‌ای است  که اگر بخواهیم نگاهی بیندازیم بعد از پیروزی انقلاب هیچ کجایی دنیا این گونه به روستاها توجه نشده است.
محمد رضا شاملو با بیان اینکه کارهای بزرگی در سطح روستاها صورت گرفته اما متاسفانه بازده کمتری داشته است، گفت: جاهایی کار شده و زیرساخت های صورت گرفته اما به مرور روستاها تخلیه شده است.
وی با بیان  اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ازجمله  نهادهایی است که چهل سال است در حال فعالیت است، ابراز کرد: این نهاد در این مدت سعی کرده چالش‌های مهم در روستاها را شناسایی کند.
شاملو عنوان کرد: یکی از چالش‌ها عملکرد تک بعد دستگاه‌ها از جمله فقط کار عمرانی و یا اقتصادی بوده است در حالی که توسعه پایدار دارای ابعاد مختلفی دارد.
وی ابراز کرد: طرح منظومه روستایی تلاش دارد که این خلا را مرتفع و یک نگاه مشترکانه در بین دستگاه های اجرایی داشته باشد.
شاملو تصریح کرد: در طرح توسعه پایدار روستایی مشارکت مردمی و هماهنگی بین دستگاه‌ها لحاظ شده است.
معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: برای اجرای این طرح در روستاهای استان جلسات مختلفی با دانشگاه‌ها، اساتید، معاونت توسعه روستایی و معاونت کشور  برگزار شد و این طرح بیش از سه سال طول کشید تا به تصویب دولت رسید.
شاملو با بیان اینکه این طرح از سوی بنیاد مسکن در برخی از استان‌ها در حال اجرا است، اذعان کرد: برای اجرای این طرح در 17 استان کشور  مورد مطالعه قرار گرفته است  و محوریت این طرح با بنیاد مسکن و سازمان برنامه ریزی استان است.
معاون عمران بنیاد مسکن کشور  با اشاره به اینکه خوشبختانه با حمایت‌هایی که در استان و  پیگیری تاجگردون برای اجرای طرح توسعه پایدار روستایی اجام گرفته در برخی از استان‌ها به صورت پایلوت این طرح در حال مطالعه و تدوین شده است، گفت: طرح اجرای توسعه پایدار روستایی در استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان به صورت پایلوت کشوری در حال مطالعه و عملیاتی خواهد شد.
شاملو بیان کرد: در شهرستان گچساران این طرح مورد تصویب قرار گرفته و هم اینک این طرح عملیاتی و اجرایی می‌شود.
 این مسئول عنوان کرد: آنچه بنیاد مسکن  انجام می‌دهد یک وظیفه بوده است و بنیادمسکن به تنهایی خود را متولی روستاها نمی‌داند.
معاون عمران بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: می‌طلبدبا همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرای و موسسات این منظومه روستایی تامین منابع  و اجرایی شود.
وی با بیان اینکه انتظار می‌رود سند توسعه و آمایش سرزمین به سازمان برنامه ریزی ابلاغ شود، گفت: در برنامه توسعه ششم کشور ایجاد طرح ها اشتغالزایی در روستاها مورد هدف قرار گرفته است.
شاملو خاطر نشان کرد:  تعدادپنج هزار روستا در سطح کشور به عنوان روستاهای هدف  برای اجرای طرح توسعه پایدار  روستایی قرار گرفته که سالانه یک هزار روستا در سطح کشور برای اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در برنامه توسعه ششم کشور این طرح در مدیریت برنامه‌ریزی استان اجرایی خواهد شد، گفت: هدف از اجرایی شدن این طرح ایجاد تعاونی تولید و مصرف با مشارکت مردم، دومین هدف از اجرایی این طرح جایگزین کردن کشت‌های با بهره وری بیشتر و سومین هدف از اجرای این طرح توانمند سازی ساکنان روستایی است که با اجرایی شدن این طرح ساکنان روستایی می توانند محصولات تولیدی خود را به کشورهای خارجه به فروش برسانند.
در ادامه این نشست معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه  بافت فرسوده شهری معظلی است که در کشور وجود دارد و بخش وسیعی از شهرها دارای بافت فرسوده هستند، اظهار کرد: شهرستان گچساران نیز دارای بافت فرسوده بالایی است به طوری که این بافت دارای کوچه‌های تنگ و باریک است.
عزیزالله مهدیان افزود: طرح احیا و بهسازی بافت فرسوده  دوگنبدان برای اولین بار و به صورت پایلوت کشوری در گچساران اجرا شده است.
 وی با بیان اینکه در گچساران  طرح احیا بافت فرسوده در کشور اولین بار بود که اجرا شد و کار موفقی بوده است، ابراز کرد: بخش عمده ای از کار صورت گرفته است.
 مهدیان عنوان کرد: در حال حاضر یک هزار و 350 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان به بهره‌برداری رسیده است.
 وی با بیان اینکه با احیا این بافت این منطقه جز محلات پررونق این شهرستان به شمار می‌رود، گفت: این یک اقدام مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری و بانک های عامل و دیگر دستگاه های زی ربط است.
مهدیان تصریح کرد: در حال حاضر سقف تسهیلات در این پروژه ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۱۱۰ میلیون ریال نیز بلاعوض شده است و پروانه ، نظارت، تخریب و آوار برداری نیز در این‌پروژه به صورت رایگان است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر برای یک هزار و ۸۶۰ واحد در بافت فرسوده دوگنبدان تامین اعتبار شده است.
مهدیان بیان کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل رینگ در بافت فرسوده گچساران اختصاص داده شده که هم‌اکنون در حال اجراست.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از شهرستان گچساران احیا و بهسازی بافت فرسوده در شهرستان‌مسجد سلیمان برای ۱۰ هزار واحد مصوب و اجرا می‌شود.
وی به افزایش میزان تسهیلات بهسازی بافت فرسوده  اشاره کرد و افزود: با کمک تاجگردون سقف تسهیلات افزایش یافته است  و در کنار این تسهیلات پنج درصدی دیگر خدمات به صورت رایگان انجام می‌گیرد.
 معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امسال برای بهسازی یک هزار و 860واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان و  برای بازگشایی رینگ کمربندی بالا دست اعتبار 100 میلیارد ریالی تخصیص داده شده است.

در ادامه نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت اظهار کرد: بنیاد مسکن برای اجرای سند منظومه روستایی یک دخالت‌های تاکتیکی انجام داده است.
غلامرضا تاجگردون با طرح پرسشی از روسای ادارات که چه کسی این طرح را مطالعه کرده است، گفت: چرا ما هیچ منظومه برای تحرک فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی نداریم.
وی با بیان اینکه  مدیران‌کل استان که در شورای برنامه ریزی  این طرح را تصویب کرده‌اند بیان نکنند که ما مطلع از این طرح نیستیم، ابراز کرد: این طرح جزء طرح‌هایی اجرایی بوده و دو هدف در طرح توسعه پایدار منظومه روستایی است که این مجموعه با چه رفتارهایی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
 تاجگردون با بیان اینکه با یک یادداشت من از صندوق کار آفرینی تسهیلات پرداخت می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون۲۳میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق پرداخت شده است و آیا این تسهیلات در بخش منظومه روستایی بوده است.
 وی با بیان اینکه جوانان بیکار ما حق دارند که اعتراض کنند، گفت:  هیچ کسی متوجه نمی‌شود این طرح منظومه روستایی در روستای دیل برای چه چیزی است.
 تاجگردون با بیان اینکه جلساتی با مدیران برگزار شده است اما هیچ کس این طرح را مطالعه نکرده است، تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان  مدیران کنگر خورده و لنگر انداخته‌اند.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه اجرای طرح توسعه پایدار روستایی در شهرستان گچساران به عنوان پایلوت انتخاب شده است، گفت: اما متاسفانه هیچ یک از مدیران  در این زمینه مطالعه نداشته‌اند.
تاجگردون با بیان اینکه 3 استان کشور از جمله گلستان، زنجان و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح توسعه پایدار روستایی انتخاب شده است، اذعان کرد: برای اجرای طرح منظومه روستایی بایستی 100 درصد طرح هادی در روستاها اجرا شده باشد.
وی با بیان اینکه طرح هادی در 100درصد روستاهای گچساران اجرا شده است، گفت: این درحالی است که در کل روستاهای کشور تنها 50درصد طرح هادی تاکنون اجرا شده است.
 تاجگردون با انتقاد از مدیران خاطرنشان کرد: هر شخصی که پست گرفت نباید به این فکر باشد که من شغل دارم و دیگر کاری به دیگران ندارم.
نماینده مردم گچساران در ادامه گفت: در هر یک از روستاها یک طرحی اجرا می شود و وقتی که مدیران کل مانمی‌دانید دیگر الفاتحه.
تاجگردون به مانند کلاس درس از مدیران سوال می‌کند که آیا این طرح جلوی روی شما است من می‌خواهم صفحه چهار آن را بخوانم و مدیران گوش کنید و دقت داشته باشید، ابراز کرد: چرا ما می گوییم میوه در بهبهان ارزانتر از گچساران  است برای اینکه این میوه یک بار به بهبهان رفته و برگشته است.
وی خاطرنشان کرد:در این منظومه آمده است که هرمحصولی که در روستا تولید می‌شود در شهرستان عرضه و بعد به استان‌ها و ککشورهای دیگر صادر شود.
 تاجگردون اضافه کرد: این مجموعه ارائه شده دارای یک حسن است که ۶۱ درصد منابع دولتی و مابقی ترکیبی از سرمایه‌گذاری مردم و تسهیلات بانکی در یک دوره پنج ساله بوده تا به یک توسعه پایدار در روستاها برسیم.
 تاجگردون تصریح کرد: بنیاد مسکن متولی این امر است که ۵ هزار روستا در کشور هدف اجرایی این طرح بوده و سهم استان کهگیلویه و بویراحمد 455 روستاست که در حال حاضر 300 روستا مورد مطالعه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در یک بازه زمانی 15 ساله اجرایی خواهد شد.
 تاجگردون عنوان کرد: با اجرایی شدن این طرح کسب و کار و اشتغالزایی در روستاها ایجاد خواهد شد.
 وی با بیان اینکه این طرح اولین طرح  توسعه پایدار منظومه روستایی در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: زحمات زیادی برای تایید این طرح کشیده شده و مسئله اصلی اجرایی شدن این طرح است که نیاز به پایش و پیگیری جدی دارد.
اما یکی از حاشیه های این نشست زمانی آغاز شد که تاجگردون از مدیران شهرستان سوال کرد؟ که کدام یک از مدیران طرح توسعه پایدار منظومه روستایی را گچساران مطالعه کرده یا دیده اند؟ که هیچ کدام از مدیران حاضر به پاسخگویی نشدند و اظهار بی اطلاعی کردند. در این هنگام تاجگردون به مدیران گفت: برای چی به جلسه آمده اید در حالیکه طرح را نخوانده اید. البته خانم حیدریان از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت اظهار کرذ: که ما در استان جلسه ای توجیهی با کارشناسان این ادارات داشته ایم و اگر هم مدیری در این نشست  بوده به نظر می رسد که تغییر کرده است که تاجگردون در جواب خانم حیدریان گفت: مدیران در این شهرستان جا خوش کرده اند و جایی نمی روند و گنگر خورده اند و لنگر انداخته اند و در نهایت تاجگردون عنوان کرد: گچساران مشکل ثبات مدیریتی دارد.
در ادامه مقرر گردیده که به ساکنین بافت فرسوده که پایان کار منزل مسکونی خود را نگرفته اند مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات کم بهره به آنها پرداخت تا بتوانند در خصوص دریافت پایان کار خود هرچه سریعتر اقدام کنند.




 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر تاجگردون
همه این مدیران راخودنون انتخاب کرده اید ،خودکرده راندبیر نیست.خب راه حل داره ،هرکدوم ضعیفن عوضشون کن.چن ساله مرتب هی میگین مدیران گچساران وباشت ضعیفن.مقصرکیه؟خودددددددددددخووووووود
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شهردار و شورای شهر گچساران . مناصبی را که اشغال کرده اند را ندارند اینها با خودشان هم قهر هستند
هر وقت مردم در انتخاب اشتباه کنند نتیجه این می شود
Iran, Islamic Republic of
حرکات نمایشی . به آدم جوان و‌باسواد که پست نمیدی
اونوقت قبل انتخابات نمایش اجرا میکنی
گچساراتی
Iran, Islamic Republic of
دکتر جون خودتان را اذیت نکنید بیشتر از این از مدیران تون بر نمیاد.
اعصاب تون را هم خرد نکنید براتون ضرر داره..
خدایا این خبرهای خوش و صمیمیت های قبل انتخاباتی را از ما نگیر...
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون ، از مدیرانی که کار بلد نیستند چه انتظاری دارید . اگر ادارات کل استان بین نمایندگان سهمیه بندی و انتخاب مدیران با رایزنی سه نماینده استان با مقامات بالادست انتخاب شده اند ، باید شما و دو نماینده دیگر پاسخگو باشید . اگر هم دخالتی نداشته اید چرا از وزرای مربوطه سوال نمیکنید ؟
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون حنای تو دیگه برای مردم گچساران رنگی نداره
حسن کمایی
Iran, Islamic Republic of
فرضا"فرمایشات جناب تاجگردون درخصوص کم کاری مدیران درست باشد!لاکن ایشان قبل از انتقاد به مدیران بهتراست خودبه این سوالات پاسخ دهد؛این مدیران چه کسانی هستندو توسط چه شخصی یااشخاصی انتخاب شدند؟آیادرمدت 8 سال زمام نمایندگی ایشان،کم کاری یا ضعف مدیرانش رامشاهده نمی کردویاکنترلی برعملکرد مدیرانش نداشت؟آیادرطول این8سال صدای اعتراض و انتقادمردم محروم ودلسوزان متعصب منطقه واستان رانمی شنید؟آیابربودجه یااعتباری که خودایشان می فرمایندبرای عمران وبازسازی اختصاص دادندنظارت وکنترلی وجودنداشته که کجاو چگونه هزینه شده یامیشود؟چراآقای تاجگردون علیرغم اعتراض بسیاری ازبزرگان ومعتمدان استان درانتخاب مدیران ناکارآمد وبی کفایت واکنشی ازخودنشان ندادو همچنان به واگذاری پست های مدیریتی به نیروها دراستان وحتی کشور ادامه دادکه آوازه شان ازکشورهم فراتررفت ومتاسفانه لکه برپیشانی استان محروم ما نهاد؟چراآین بزرگوار2ماه مانده به انتخابات مجلس دیدگانش برفضل مدیران ومهره های منتخبش که اکثرا نورچشمی ها ونزدیکان خودش میباشدباز شده؟ چراهای زیادی مانده که ایشان باید پاسخگوباشدلذا اگربذل عنایت فرمایدفعلابه همین چندسوال پاسخ دهندکفایت میکند...
وحیدی
Iran, Islamic Republic of
خدادونه مردم هم دونن خوت هم خوب دونی که کسی ده. .ایسو هی زور بزن.
ر
Iran, Islamic Republic of
اقای تاج خودکرده راتدبیر نیست .نسخه شما ودوستان اقتصاد ایران ومردمش را فلج کرد
ش
Iran, Islamic Republic of
زمانی در صدر/کسی می گفت > ای مردم برای دین باشما نمی جنگم برای قدرت می جنگم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1