تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۴۱۵۱۹۱
همایش عشایر گچساران و باشت برگزار شد؛

رئیس سازمان امور عشایر کشور در مورد تاجگردون چه گفت؟ / تصاویر

۰
کبنا ؛همایش بزرگ خانواده های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران عشایر، شوراهای عشایری، معتمدین، بزرگان، نخبگان و جوانان ایلات و طوایف مختلف عشایر گچساران و باشت با حضور کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، مدیرکل امور عشایر استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و عشایر منطقه درسالن مرکز تحقیقات کشاورزی امام زاده جعفر(ع) گچساران برگزار شد.
رئیس سازمان امور عشایر ایران در این همایش گفت: ۱۵هزار خانوار عشایری در سراسر کشور از نعمت آب سالم پایدار بهره مند می‌شوند.
کرمعلی قندالی افزود: برای تحقق این امر ۴۵۰طرح در مناطق عشایری سراسر کشور شروع شده که این طرح ها هم اکنون ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی بیان کرد: این طرح ها از محل  صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می شود.
قندالی ابراز داشت:۲هزار و ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای تامین آشامیدنی عشایر در این طرح ها پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد:  بخش عمده ای از این طرح ها تا پایان سال مالی جاری بهره برداری خواهند شد.
وی با بیان اینکه ۱.۸ درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: عشایر نقش مهمی در تولید ملی دارند.
قندالی عنوان کرد: ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز کشور با ۲۸ درصد دام سبک و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور از سوی عشایر کشور تولید می‌شود.
قندالی با اشاره به  اینکه خشکسالی های سال های متوالی سال های گذشته آسیب های زیادی به زندگی عشایر زده ابراز امیدواری کرد برنامه ریزی برای تامین آب پایدار عشایری بتواند منجر به رونق زندگی در این مناطق کشور شود.
رئیس سازمان عشایر کشور در ادامه به تلاش های مردم شهرستان های گچساران و باشت در خصوص پیگیری مشکلات عشایر کشور اشاره کرد و عنوان کرد: نماینده شما(غلامرضا تاجگردون) که عضو فراکسیون عشایر  مجلس می باشد حمایت و نگاه ویژه و  کمک های بسیاری خوبی به جامعه عشایری کشور داشته است و باید عنوان کنم که تاجگردون هم برند شهرستانی، استانی و هم ملی و هم بین المللی است که جا دارد از تلاش ها و زحمات وی تشکر و قدردانی داشته باشم.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین از برنامه ریزی برای تامین آب 12 هزار هکتار زمین کشاورزی مناطق عشایری این شهرستان ها خبر داد.
غلامرضا تاجگردون افزود: آب مورد نیاز اجرای این طرح از طریق سد چمشیر تخصیص یافته و اعتبار مورد نیاز هشت هزار هکتار زمین کشاورزی مناطق عشایری گچساران و باشت پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت های کشاورزی یکی از نیازهای عشایر برای افزایش درآمد و رونق تولید در این مناطق است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت ۶درصد از جمعیت عشایر نشین کشور در این استان زندگی می کند
مجید علی پور اظهار داشت عشایر کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین را پرورش می دهند که نشان دهنده نقش آنان در امنیت غذایی است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان گچساران با سرانه  ۳۰۰راس دام برای هر خانوار دارای بیشترین تعداد دام در استان است تصریح کرد امسال ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای آبادانی مناطق عشایری این شهرستان ها پیش بینی شده است.
علی پور ابراز داشت: جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد صنایع دستی شامل ۱۰هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می کند.
وی به تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز عشایر این خطه اشاره کرد و افزود: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز هستند.
در این نشست نمایندگان عشایر از وضعیت دارو و درمان دام ها انتقاد کردند.
نمایندگان عشایر از سرقت دام های خود توسط سارقین و برخورد نه چندان قاطعانه با آن ها انتقاد کردند  از مسوولان قضایی خواستند تا با این سارقین که سالانه ضررهای زیادی به عشایر وارد می کنند برخورد قاطع تری داشته باشند.
در ادامه از قندالی رئیس سازمان عشایر کشور در خصوص بیمه دام عشایر انتظار همکاری داشتند  و همچننی به داروهای مخصوص دام یارانه تعلق گیرد هر چند که از بی اثر بودن داورها نیز گلایه داشتند.
آن ها همچنین از رئیس سازمان امور عشایری کشور خواستند تا به موضوع بهداشت عشایر بیشتر رسیدگی شود و اکیپ های پزشکی روانه مناطق عشایری شوند.
یکی از نمایندگان عشایر با اشاره به این که چرا باید دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد بسیار ارزان تر از دام فارس و اصفهان خریداری شود.
گفتنی است: آئین کلنگ زنی طرح تامین آب پایدار مناطق عشایر شرق گچساران  با ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار با حضور رئیس سازمان عشایر کشور و نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت انجام گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عشایر
Iran, Islamic Republic of
همه اش پرسنل ادارات است تعاون روستا ی بیمارستان شهیدرجایی کانون بازنشستگان مسلح وجهانگیری های سراب نینیز ووووو
فقط بنام عشایر بگام تبلیغ
Iran, Islamic Republic of
بالاخره تاجگردون یازینل زاده🤣🤣🤣🤣
رضا
Iran, Islamic Republic of
جون خوم کلنگی زده شد برای انتخابات و تمام
قلی
Iran, Islamic Republic of
اینا عشایر هستن؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب نماینده هرچه لاستیک سازی خان احمد و پروژه ابرسانی منطقه دشت مور که سال ۹۴کلنگ زدی مردم خیری ازشون دیدن یا راه اندازی شدن ؟؟؟؟؟؟
فقط شعار شعار تبلیغات
مردم منطقه دشت مور هم سال ۹۴دلشون به چنین کلنگ زنی خوش کردند تیر وتفنگ ساز کرنا وگاو بیار بکش اما همه اش وعده بود
عشایر
Iran, Islamic Republic of
دیگه این حرف ها رأی بیار نیست تاریخ مصرف تاج تمام شد
Iran, Islamic Republic of
عشایری که بخوان . عشایر نی از همایش ها و کلنگ زنی ها پیداشت محبوبیت شیب نزولی داره فکری باید کرد
masoud
Iran, Islamic Republic of
بنازم به سایت وزین کبنا که هیچ وقت نظر مخالفان نماینده محبوبشان را انعکاس نمی دهند بنظر می رسد کبنا انتشارات تاجگردون است تا یک روز نامه مستقل ...!
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1