تاریخ انتشار
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۱۵۰۷۱
در جمع دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مهدوی: مهم‌ترین مطالبات ما در انتخابات شفافیت آرا است / کاندیداها اموال خود را با صداقت و صراحت اعلام کنند

۱
کبنا ؛
شهرام مهدوی رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در دوره 1435 دانشجویان استان که با تلاش قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در محل اردوگاه تفریحی، تربیتی و فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) واقع در منطقه دهنوی یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: یا باید در جامعه نسبت به همه چیز بی تفاوت باشیم، یا اینکه باید دغدغه داشته باشیم. در آموزه‌های دینی هم گفته می‌شود «مجاهدین و کسانی که بی تفاوت نیستند بر آنهایی که نشسته‌اند و قیام نمی‌کنند افضل هستند لذا بی تفاوتی یک دین حداقلی است که خیلی‌ها دارند تبلیغش می‌کنند. و این حرف نهایی سکولارها برای جامعه دینی است. اگر دینی بودیم و نیتمان خدایی بود و برای ترویج دین خدا کار کردیم انقلابی هستیم، این معنای انقلابی بودن است. اگر دینی شدیم می‌توانیم انقلابی باشیم، انقلابی بدون پیشینه دینداری ره به جایی نمی‌برد. چگوارا را بخوانید، یک انقلابی بود.
مهدوی بیان کرد: در آموزه‌های دینی بهشت در سایه شمشیرها است، شمشیرهایی که به ایمان تکیه دارند، شمشیر چگوارا و امثالهم به ایمان به معنای دینی و الهی تکیه نداشت و از همین وجه انقلاب اسلامی در نظریات انقلاب اسلامی جامعه شناسان نمی‌گنجد. و هر جامعه شناسی که خواسته انقلاب اسلامی را تفسیر کند یا عاجز مانده یا به نظریه خود، ضمائم و پیوست‌هایی داده است، یعنی در مورد انقلاب اسلامی کمی نظریه خود را بسیط کرده یا تغییر داده است. لذا اینکه صرفاً نماز بخوانیم، روزه بگیریم این انقلابی نیست، این دین حداقلی است، اما برای اینکه انقلابی باشیم باید قیام کنیم. اگر اینگونه شدیم قطعاً کارآمد خواهیم بود.
جامعه دینی بدون رهبر هیچ خطری برای معاندین دین نخواهند داشت
مهدوی ابراز کرد: برای کارآمدی در عرصه دینی 4 رکن داریم. انقلاب اسلامی را به مثابه یک خودرو فرض کنید. موتور خودرو نیروی محرکه خودرو است، در اندیشه دینی ما و نظام اسلامی ما، متون اسلامی به عنوان موتور محرکه عمل می‌کنند. بایدها و نبایدها، حلال و حرام، احکام اسلامی اینها متون اسلامی و موتور محرکه این نظام هستند. بنابراین برای اینکه کارآمد باشیم باید به متون دینی، بایدها و نبایدها، آموزه‌های دینی را در سطوح مختلف اجتماعی مدنظر داشته باشیم. این موتور محرکه نیاز به یک راهبر دارد، و کسی که آن را حرکت بدهد، این فرد رهبر دینی هست، از ارکان کارآمدی نظام اسلامی، بعد از متون رهبری دینی است. اگر این رهبری نباشد، موتور محرکه درجا می زند و هیچ قدمی را برنمی دارد. مهدوی افزود: شما می‌بینید که چند سالی است که به رهبران دینی در دنیا حمله می‌شود، چرا مرجعیت را در عراق می‌زنند؟ چرا در غرب دارند کلیساها را می‌زنند؟ لذا یک جامعه دینی بدون رهبر هیچ خطری برای معاندین دین نخواهند داشت، اولین جمهوری اسلامی پاکستان بود، کدام روزش تعطیل است؟ یکشنبه. در حالی که باید روز جمعه تعطیل باشد. بنابراین رهبر دینی بسیار لازم است و رهبر دینی نظام ما راهبردی‌ترین و کلیدی‌ترین سخنانش را در شلوغ‌ترین جمع‌ها می‌گوید و خود ایشان هم این موضوع را تأیید می‌کند.
اگر مردم نباشند قیامی صورت نمی‌گیرد/ سوخت نظام جمهوری اسلامی مردم هستند
مهدوی ابراز کرد: منصفانه نیست که عده‌ای از رهبری به خاطر حمایت از سران قوا دارند انتقاد می‌کنند. اگر دین ندارند باید آزادمرد باشند. این دومین رکن از کارآمدی نظام اسلامی است. رهبر دینی که در شلوغ‌ترین اجتماعات سخنان مهمش را می‌گوید به سوخت این نظام توجه دارد. سوخت نظام جمهوری اسلامی مردم هستند. اگر مردم نباشند، رهبر دینی بودن یا جامعه اسلامی فایده‌ای ندارد. تاکید رهبری هم بر مردم است، اگر مردم نباشند قیامی صورت نمی‌گیرد. تاریخ انقلاب از بعد از مشروطه، علما فریاد می زندند ولی مردم همراه نبودند و هنوز ظرفیت‌ها فراهم نبود، و از سال 43 که امام فرمودند اعلام خطر می‌کنم مردم پای صحنه آمدند و همین مردم هنوز هستند، همین مردمی که به خیابان آمدند. علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد این مردم به خیابان‌ها آمدند و از نظام دفاع کردند.
همه هجمه دشمنان ما این است که چهار رکن را جدا کنند
مهدوی تشریح کرد: موضوع دیگر بحث بصیرت و استقامت است. اگر این چهار رکن باشند کارآمدی اتفاق می افتد. اگر رهبر باشد، احکام باشد ولی امت نباشد، کاری صورت نمی‌گیرد. اگر احکام باشد، امت باشد، بصیرت هم باشد ولی رهبر دینی نباشد باز هم کاری صورت نمی‌گیرد. در طول تاریخ اسلام از این تفکیک‌ها میان این چند رکن ضربه‌ها دیدیم. همه هجمه دشمنان ما این است که این ارکان را جدا کنند. لذا اگر اینگونه شد هم دینی، انقلابی و هم کارآمد می‌شویم.
با همایش‌ها تکراری کاری درست نمی‌شود
وی تصریح کرد: بحث مسئله محوری ما ریشه‌اش در همین موضوع است. ما از مکتب و ایدئولوژی شروع می‌کنیم، وقتی از اینها شروع می‌کنیم به نظریه می‌رسیم و بعد هسته‌ها تشکیل می‌شود. از هسته‌ها است که می‌توانیم وارد مسائل و مصداق‌ها و عملیات‌ها شویم. پشت همه مسائل یک مبانی اندیشه‌ای وجود دارد، لذا برای نظام سازی و تمدن سازی در گام دوم باید حتماً هسته‌های مسئله محور تکثیر شوند. از همایش‌ها تکراری و تکرار مکرر حرف‌های مقام معظم رهبری کاری درست نمی‌شود. الان پس از طرح گام دوم انقلاب توسط رهبری، شما دیدید که همایش پشت همایش برگزار شد.
مهدوی خاطرنشان کرد: ما نمی‌دانیم این همایش‌ها چه مسئله‌ای را می‌خواهند حل کنند. ما باید برای گام دوم هسته‌های مسئله محور تخصصی توسط جوانان ایجاد کنیم، به همین دلیل هم افتخار می‌کنیم که حضرت آقا دو روز پیش خود این دستور کار بسیج دانشجویی را که «بسیج دستور کار هسته‌های مسئله محور را شروع کرده است» را بیان فرمودند.
بسیج نباید ابلاغ محور باشد
مهدوی گفت: لذا همین فرمایشات دیروز حضرت آقا را سرلوحه قرار دهیم، فرمودند بسیج گسترده است اما باید چابک باشد و درگیر بوروکراسی‌های اداری نشود، ما ابلاغ محور نباشیم، در بسیج دانشجویی بلوغ محوری باید سرلوحه کار ما باشد و با درایت در همین هسته‌های تخصصی جلوتر از ابلاغ‌ها باید حرکت کنیم. لذا در طرح اعتدال بسیج دانشجویی با کمک دانشجویان تحصیلات تکمیلی و با اتصال به بدنه اساتید دانشگاه، موضوع تولید علم را در عرصه اجتماع دنبال خواهیم کرد.
وی تشریح کرد: در جمع دانشجویان کاردانی و کارشناسی هسته‌های گفتمان سازی و مطالبه گری مسئله محور ناظر به برونداد هسته‌های تخصصی تشکیل دادیم و این هسته‌ها تکثیر می‌شوند. چند راهبرد داریم؛ توانمندسازی دانشجویان در حوزه‌های بصیرتی و مهارتی. در دانشگاه‌ها دچار ضعف تئوریک هستیم، با اندیشه‌های شهیدمطهری و بهشتی و ... به جایی نمی‌رسیم و هر باره باید مطالعات باشد و به روز باشیم.
در جواب کسانی که می گویند مسائل استان به شما چه ربطی دارد!
مهدوی بیان کرد: در جواب کسانی که می گویند مسائل استان به شما چه ربطی دارد بروید درس بخوانید، حضرت آقا فرموده‌اند: حضور فیزیکی و فکری در مسائل عمومی کشور از سوی مجموعه‌های دانشجویی حتماً لازم است. هم حضور فکری با همین رسانه‌های دانشجویی، با اجتماعات دانشجویی، با اظهارات دانشجویان و ارائه نظرات به دستگاه‌های زیربط. اگر اهل مسائل اقتصادی هستید به دستگاه‌های اقتصادی، اگر اهل مسائل فرهنگی هستید به دستگاه‌های فرهنگی نامه بنویسید.
مهدوی ابراز کرد: باید بسیج دانشجویی تبدیل به مرجع اندیشه‌ای شود، یک سری مسائل اولویت دار از میان صدها مسئله استان روی میز دانشجویان است که مطالبه می‌کنند. خصوصی سازی ها در استان و مسائل کارگری از مسائلی است که در هسته‌های تخصصی رصد می‌کنیم. و امیدواریم مسئولان هم هسته‌های مسئله محور را که ریاست قوه قضاییه و رهبری بر آن صحه گذاشته‌اند را جدی بگیرند. بحث نظام سلامت استان، قانون گریزی‌ها، رابطه‌ها و مسائل انتخابات، از جمله این مسائل و مطالبات است. ممکن است مسئله افزایش قیمت بنزین کمی مشغولیت ایجاد کند ولی باعث نمی‌شود از بحث‌های مهم دور شویم.
مردم را نباید در دسته بندی های جناحی محصور کنیم
مهدوی خاطرنشان کرد: مسئله انتخابات که این روزها داغ است، اولاً همه جریان‌های سیاسی نباید در جمع‌های محدود و محصور مردم و دانشجویان را تقسیم بندی کنند. مردم باید در عرصه نظام اسلامی و خارج از این جناح بندی‌ها باشند، مطالبه گر باشند، در افق نظام اسلامی باید مردم ما را ببینند. بسیج دانشجویی در هیچ دسته بندی سیاسی تعریف و یا تحلیل نمی‌شود، توصیه ما این است که مردم و بسیج را نباید در این دسته بندی‌ها محصور کنیم.
وی گفت: بنابراین در موضوع گفتمانی که داریم، از جمله محورها رد دسته بندی جریانات، نگاه کلان به مردم و حضور حداکثری در انتخابات است. مهم‌ترین مطالبات ما در مسئله انتخابات شفافیت آرا است. حرف دانشجویان این است که نمایندگان آماده باشند شفافیت آرا و شفافیت اموال خود را با صداقت و صراحت اعلام کنند یا مطالبه دانشجویان و مردم از آنها باشند.
مهدوی ابراز کرد: در عین حال ما می گوییم به مردم که به چه کسانی نباید رأی بدهند تا ناکارآمدی‌ها به پای انقلاب نوشته نشود، و گاهاً به دلیل همین ناکارآمدی‌ها به بچه‌های انقلاب از چپ و راست هجمه وارد می‌شود و حتی هجمه‌ها به رهبری سوق داده شود. ما به صراحت می گوییم که به لیبرال‌ها و کسانی که با مردم نیستند، با مردم فاصله دارند، نباید رأی دهیم. شما که در این دوره شرکت کردید، این فقط یک شروع هست، حتماً بخش زیادی را خود شما باید مطالبه کنید و اگر می‌خواهید از هویت شناختی و انقلابی دفاع کنید باید مجهز به علم در دانشگاه‌ها شویم، شما افسران جنگ نرم هستید که باید روشنگری کنید. پس اولین و مهم ترین مطالبه ما شفافیت در مورد اموال است که کسانی که برای کاندیداتوری نام نویسی مینمایند باید با صداقت و صراحت در مورد اموال خودشان و فرزندانشان یا توضیح دهند یا به دانشجویان پاسخ داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بین
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها الان حداقل تعداد ده هزار رای خریداری کرده اند !!!!
این حقیقت است همه ماها هم به آن واقفیم
Iran, Islamic Republic of
شما که طرفدار فرد خاصی هستید اگه مثل دوره قبل قبول نشه حتما باز هم میگید تقلب شده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1