تاریخ انتشار
جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۴۱۴۸۷۴
کبنا گزارش می‌دهد

راهی که «زارع‌پور» می‌رود / نگاهی به فعالیت‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم و دوازدهم یکی از ادارات موفق استان بوده، هر چند توقعات از این اداره کل آنقدر زیاد است که با وجود موفقیت‌های اداره کل آموزش و پروش استان، هنوز برخی انتقاداتی را متوجه این اداره کل می کنند. هادی زارع پور سکاندار آموزش و پرورش استان که خود تمام جایگاه های این اداره کل را از معلمی گرفته تا کارشناس و رئیس اداره تجربه کرده، به خوبی از عهده مدیریت این اداره کل بر آمده، او اگر چه میراث دار بعضی از بدعت های نادرست بوده که از گذشته برای این مجموعه بزرگ به جا گذاشتند، اما توانست رضایت مجموعه فرهنگیان و اولیاء را کسب نمایند. قرار گرفتن اداره کل آموزش و پرورش بر سکوی دستگاه های برتر در سال های گذشته این صحبت را تأیید می کند. بالاخره مشکلات گاهی آنچنان تلمبار است که نارضایتی هم به وجود می آورد. زارع پور منتقدین، مخالفین و هواداران خودش را به یک چشم دیده و همیشه سینه او آماج انتقادات بوده، اما راه خودش را برای سربلندی آموزش و پرورش رفته است.
در ادامه نگاهی به اقدامات چند روز گذشته اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد می‌کنیم.

همزمان با هفته بسیج 10 برنامه در حوزه بسیج فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می‌شود. 
مسئول بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این برنامه‌ها همزمان با هفته بسیج و در نواحی مختلف شهرستانها، مناطق و با حضور فرهنگیان بسیجی برگزار می‌شود.
سرهنگ جاماسب بهمنیار در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته بسیج گفت: برگزاری طرح اعتلای بسیج در 200 مدرسه استان –برگزاری یادواره شهدای فرهنگی-همایش عفاف و حجاب از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج در حوزه بسیج فرهنگیان است.
وی گفت: غبارروبی گلزار شهدا-حضور دسته جمعی فرهنگیان در نماز جمعه-حضور در مراسم 5 آذر از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه بوویراحمد گفت: همزمان با هفته بسیج وبا مشارکت بسیج فرهنگیان برنامه‌های ویژه در مدارس اجرا می‌شود.
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه فتح استان هم گفت: همزمان با هفته بسیج از مدیران ومعاونین پرورشی 54 مدرسه هدف تقدیر می‌شود.
سعادت صالحی نیا گفت: در این هفته تعدادی بسته‌های نوشت افزار بین دانش آموزان مناطق محروم استان توزیع می‌شود.
 




 
بمناسبت هفته پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی همایش پیاده روی در یاسوج برگزار شد
 معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: این همایش با هدف ایجاد نشاط در کارکنان ونه گفتن به مواد مخدر وترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی برگزار شد.
سید بهاءالدین ملک حسینی گفت: شرکت کنندگان پس از راهپیمایی باعطرافشانی گلزار شهدا و خواندن زیارت عاشورا با اهداف بلند شهدا تجدید میثاق کردند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش وپرورش استان هم گفت: با عمل به آموزه‌های ناب اسلامی وپرهیز از رفتارهای پرخطر می‌توان شاهد جامعه‌ای بانشاط و دور از اعتیاد باشیم.
ابراهیم رستار گفت: در سایه معنویت و ورزش می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد جلوگیری کرد.
در پایان مراسم به همه شرکت کنندگان جوایزی اهداء شد.









طرح کانون یاری گران زندگی در 20 درصد مدارس استان اجرا می‌شود
 مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با تحلیل وضعیت موجود مدارس استان اظهار کرد: در سطح مدارس استان تشکل‌های رسمی و غیر رسمی مانند شوراهای دانش آموزی وجود دارد که هر ساله در مدارس برگزار می‌شود.
هادی زارع پور گفت: تشکل‌های مانند سازمان دانش آموزی، هلال احمر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و بسیج دانش آموزی در سطح مدرسه فعالیت می‌کنند که در طرح کانون یاری گران زندگی این تشکل‌ها تجمیع می‌شوند تا در مقابل با آسیب‌ها یاری گر آموزش و پرورش باشند.
 وی هم افزایی میان ظرفیت مدارس، ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس و ترویج فعالیتهای داوطلبانه و مشارکتی، افزایش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان را از اهداف طرح یاری گران زندگی بیان کرد.
 او با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم طرح کانون یاری گران زندگی حمایت از ابتکارات و نوآوری‌های دانش آموزان است، افزود: عملکرد مدارس مجری این طرح ارزیابی می‌شود و هر مدرسه‌ای که خلاقیت و نوآوری بهتری داشته باشد مورد تشویق قرا خواهد گرفت.
 زارع پور با اشاره به اینکه طرح یاری گران زندگی در چهار مرحله مدرسه، شهرستان، منطقه و کشور اجرا می‌شود گفت: طرح کانون یاری گران زندگی در سال تحصیلی 98 در 20 درصد مدارس، سال تحصیلی 99 با 10 درصد افزایش در 30 درصد مدارس استان و در سال 1400 در کل مدارس استان اجرا خواهد شد.
 مدیر کل آموزش و پرورش استان درباره منابع مالی طرح یاری گران زندگی گفت: 50 درصد منابع مالی این طرح را ستاد مبارزه با مواد مخدر، 25 درصد آن را وزارت کشور و 25 درصد دیگر را وزارت آموزش و پرورش تأمین خواهد کرد.
 

























در ادامه دبیر مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هر حرکت یا تحولی که بخواهد شکل بگیرد باید با مشارکت و خواست عمومی همراه باشد، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و طرح کانون یاری گران زندگی، مشارکت اجتماعی اهمیت زیادی دارد.
 رضایی با اشاره به اینکه حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند به نیروی انسانی مستعد با ایمان قوی و کارآمد نیاز داریم افزود: این کارآمدی زمانی حاصل خواهد شد که نیروی انسانی و مستعد ما دچار آسیب اجتماعی نشده باشد.
 دبیر مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به لحاظ جامعیت و هدفمندی طرح یاری گران زندگی یکی از بهترین طرح‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.
 رضایی گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ اعتیاد بین دانش آموزان مشکلاتی کمتری نسبت به سطح کشور داریم.
  
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم گفت: این طرح در 328 مدرسه ابتدایی-76 مدرسه متوسطه اول و 74 مدرسه متوسطه دوم ودر مجموع در 468 آموزشگاه اجرا می‌شود.
 سیدبهاءالدین ملک حسینی گفت: گسترش فعالیتهای جامعه محور برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از اهداف اصل اجرای این طرح است. 
ابراهیم رستار رئیس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش وپرورش استان هم گفت: 50 درصد منابع مالی این طرح را ستاد مبارزه با مواد مخدر، 25 درصد آن را وزارت کشور و 25 درصد دیگر را وزارت آموزش و پرورش تأمین خواهد کرد.
 علی حسن زاده رئیس آموزش وپرورش بویراحمد هم گفت: در شهرستان بویراحمد 12 هزار و 800 دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
 
حضور پرشور فرهنگیان و دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد 
در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری و حمایت از امنیت و اقتدار کشور و محکومیت اقدامات ساختارشکنانه، فرهنگیان و دانش آموزان استان کهگیلویه وبویراحمد در راهپیمایی حمایت از امنیت و اقتدار کشور شرکت کردند.
در این راهپیمایی که از ساعت 10 و 30 صبح در میدان هفت تیر برگزار شد فرهنگیان و دانش آموزان حضوری پرشور و بابصیرت داشتند.
یک بار دیگر فرهنگیان ودانش آموزان استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور خود برگ زرین دیگری در تاریخ این استان انقلابی رقم زدند.
 
طرح کانون یاریگران برای مقابله با آسیبهای اجتماعی در مدارس کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد
 مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح برای نخستین سال در 20 درصد مدارس ابتدایی-متوسطه اول ودوم اجرا می‌شود.
هادی زارع پور در آئین آغاز اجرای این طرح در آموزشگاه بنت الهدی سرآبتاوه یاسوج گفت: این طرح با هدف تر ویج نهضت فرهنگی واجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس –طرح‌های نوآورانه-ترویج فعالیت‌های داوطلبانه ومشارکتی وافزایش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان اجرا می‌شود.
 وی گفت: در قالب اجرای این طرح توانمندسازی وجلب مشارکت خانواده‌ها در مبارزه با آسیبهای اجتماعی انجام می‌شود.
 مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: این طرح با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر –وزارت کشور وآموزش وپرورش اجرا می‌شود.
 وی گفت: این طرح در راستای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش وبا محوریت مدرسه انجام می‌شود.
 هادی زارع پور گفت: این طرح در سال آینده با 10 درصد افزایش در 30 درصد مدارس وسال 1400 در تمامی مدارس اجرا می‌شود.
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: طرح یاریگران زندگی با افزایش مشارکت خانواده‌ها ودانش آموزان در کاهش رفتارهای پرخطر انجام می‌شود.
 سیدناصر رضایی گفت: طرح یاریگران زندگی در سطوح مدرسه-منطقه-استان وکشور برگزار می‌شود.
 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم گفت: این طرح در 328 مدرسه ابتدایی-76 مدرسه متوسطه اول و 74 مدرسه متوسطه دوم ودر مجموع در 468 آموزشگاه اجرا می‌شود.
 سیدبهاءالدین ملک حسینی گفت: گسترش فعالیتهای جامعه محور برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از اهداف اصل اجرای این طرح است.
 ابراهیم رستار رئیس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش وپرورش استان هم گفت: 50 درصد منابع مالی این طرح را ستاد مبارزه با مواد مخدر، 25 درصد آن را وزارت کشور و 25 درصد دیگر را وزارت آموزش و پرورش تأمین خواهد کرد.
 علی حسن زاده رئیس آموزش وپرورش بویراحمد هم گفت: در شهرستان بویراحمد 12 هزار و 800 دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
 


























فعالیت‌های علمی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۳ پژوهش سرا انجام می‌شود
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم این استان در ۱۳ پژوهش سرا انجام می‌شود.
 هادی زارع پور اظهار داشت: این تعداد پژوهش سرا در شهرستان‌ها و مناطق آموزشی ۱۳ گانه کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی شده است.
 وی افزود: طرح ایران مهارت یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مهم زیرمجموعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و بر اساس آن هر دانش آموز دوره متوسطه دوم یک مهارت را می‌آموزد.
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح در استان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و در قالب یک دوره ۶۰ ساعته اجرا و کارت مهارت نیز برای دانش آموزان شرکت کننده صادر می‌شود.
 زارع پور عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح در کشور و کهگیلویه و بویراحمد سوق دادن هر چه بیشتر دانش آموزان به سمت کارآفرینی است.
 وی ابراز داشت: تحقق مطلوب برنامه‌ها و فعالیت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با جدیت در دستور کار مسئولان اداره کل آموزش و پرورش این استان است.
 زارع پور گفت: تهیه و تدوین این سند از مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب برای ایجاد تحول همه جانبه در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور است که سال ۱۳۹۰ رونمایی و به استان‌ها ابلاغ شد.
 افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
 استان‌های کم برخوردار در اولویت تأمین اعتبار شیر مدارس
 مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، استان‌های کم برخوردار کشور در اولویت تأمین اعتبار شیر مدارس ابتدایی است.
هادی زارع پور افزود: این موضوع از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.
 وی افزود: استان‌های کم برخوردار کشور که مشمول این موضوع هستند شامل کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.
 زارع پور بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تأمین و توزیع شیر رایگان بین دانش آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی این هفت استان کم برخوردار کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شده است.
  دو مدرسه در کهگیلویه به همت بنیاد علوی افتتاح و به بهره برداری رسید
 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای 2 کلاسه تنگ هیگون دهدشت با مساحت 500 متمربع وفضای آموزشی نهضت آباد دهدشت به مساحت 120 مترمربع احداث شده‌اند.
کرمی گفت: برای تکمیل بهره برداری این فضاها 14 میلیارد و 300 میلیون وبا مشارکت بنیاد علوی هزینه شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: تاکنون بنیاد علوی با هزینه بالغ بر 16 میلیارد ریال در ساخت 8 آموزشگاه استان مشارکت داشته است.
هادی زارع پور گفت: با ساخت 3 مدرسه اخیر در چرام و دهدشت شرایط تحصیل برای 93 دانش آموز ابتدایی ومتوسطه فراهم شد.
مدیر پروژه‌های بنیاد علوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی ۶۵ کلاس در لنده و ۴۷ کلاس در دیگر مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود.
سید محمدپور یزدان پرست گفت: برای احداث ۴۷ کلاس درس در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون از سوی بنیاد علوی اختصاص می‌یابد.
 علی پورک پور گفت: مدارس دو کلاسه تنگ هیگون و دو کلاسه شهید مطهری نهضت آباد به همت بنیاد علوی ساخته و تحویل آموزش وپرورش دهدشت شد.
 پورک پور گفت: این دو مدرسه با هزینه بالغ بر 800 میلیون تومان ساخته و روز پنج شنبه با حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان افتتاح و به بهره برداری رسید. 
مدیر آموزش و پرورش با تقدیر از مدیران بنیاد علوی گفت: انشالله با رایزنی و مساعدت مسئولان نوسازی استان این روند در شهرستان ادامه داشته باشد.
  


 




















84 برگزیده ملی و استانی فرهنگی و دانش آموزی بویراحمد تجلیل شد
 در آئینی با حضور مسئولان آموزش وپرورش استان و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستان بویراحمد، فرهنگیان، برخی اولیاء ودانش آموزان از برگزیدگان ملی واستانی بخش آموزشی مدارس بویراحمد تقدیر شد.
در این آئین رئیس آموزش وپرورش بویراحمد گفت: از این تعداد 62 نفر رتبه برتر ملی و 22 نفر صاحب رتبه‌های اول استان در 2 بخش فرهنگی و دانش آموزی هستند.
علی حسن زاده گفت: فرهنگیان در الگوهای برتر تدریس –نوآوری-تولید محتوای الکترونیکی وطراحی سئوالات استاندارد ودانش آموزان در جشنواره جوان خوارزمی در 3 محوره دست سازه-پژوهش وزبان انگلیسی-جشنواره خوارزمی-مسابقات فنی وحرفه ای صاحب رتبه‌های برتر ملی واستان شدند.
وی گفت: از 39 رتبه ملی فرهنگیان 30 نفر مربوط به شهرستان بویراحمد است.
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: در شهرستان بویراحمد 71 هزار و 880 دانش آموز تحصیل می‌کنند که بیش از 40 درصد جمعیت دانش آموزی استان است.
اردشیر یاری گفت: ترویج وغنی سازی آموزش با اولویت مبتنی بر پژوهش انجام می‌شود.
کناری فرماندار بویراحمد هم گفت: تحریم‌ها زمینه توسعه وفناوری جدید وخلاقیت را برای مقابله فراهم کرده است.
 
 

























نام شما

آدرس ايميل شما

باز نشسته
Iran, Islamic Republic of
حدود ۵سالی است که اموزش و پرورش در شهر یاسوج بدون قانون و ضابطه اداره می شود گویی مافیایی بران حاکم است مدیران مدارس شاهد و هیات امنایی بدون صلاحیت انتخاب گردیده اند واگر واکاوی کنن مشکلات مالی فراوانی در اغلب این مدارس وجود دارد متاسفانه گزارشاتی به واحدهای بازرسی داده می شود ولی هیچگونه پیگیری صورت نمی گیرد مدیران و مسئولان هم از چوب بی صدای الهی هم دیگر نمی ترسند گویی یک دستگاه خود پرداز در دفتر کار گذاشتند که فقط برای خود پول جمع کنند چنین به نظر می رسد که بالا دستی ها هم / خدا از شون نگذره
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
واقعیت را بیان کرده اید،من به شخصه تخلفات احدی از مدیران مدارس شاهد را پیگیری کردم و علی رغم ارائه مستندات و گزارش به حراست،بازرسی و آقای زارع پور هیچ اقدامی انجام نشد و حتی آن مدیر تشویق هم شد.حراست و بازرسی چون زیر نظر رئیس هستند نمی توانند کاری انجام دهند،خودشان هم با زبان بی زبانی اقرار می کنند.
Ghgv
Iran, Islamic Republic of
آره با اون ابلاغ های . سرسام آور و بی عدالتی خونه سازمانی و بعضی مدیران مدارس پاکدست آنچنانی که اول مهر نمود پیدا کردن؛؛ جای تحسین داره
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش بدنرین دوران خود را دارد سپری می کند مدیرکل ضعیف و بله قربانگوی نمایندگان است و فقط به فکر حفظ میز خود است در مورد انتخاب مدیران بی عدالتی بی داد میکنه و مسبب اصلی آن شخص مدیر کل است بحث مسایل مالی مدارس که هیچ نظارتی بر آنها نیست تازه خود مدیر کل از متخلفین حمایت میکنخ نمونه آن مدیر دبیرستان شهید ا... گجساران بود
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
چرا مدیر دبستان شاهد که هم دوره من بود بازنشسته باید می شد ولی نگه داشتند ولی ما که توان کار داشتیم را باز نشست کردن هر چه اصرار کردیم اجازه یک سال دیگه کار ندادند
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
مستحضرید که آموزش و پرورش نقش های مختلفی برعهده دارد ازجمله هدایت دانش آموزان به مراکز آموزش عالی وآماده کردن آنها برای وارد شدن به بازارکار، پرورش زنان و مردان آینده، ساختن یک انسان اندیشمند وکارآفرین با روابط اجتماعی مثبت و در واقع ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه یک دانش آموز، تربیت انسان های سالم و کارآمد و توانمند برای جامعه است.
تمامی فرهنگیان عزیز و مردم ارزشمند استان اذعان دارند که ما از نظر آموزشی در این چند ساله اخیر بعد از رفتن شخصیت ارزشمند و دوست داشتنی جناب آقای آسپار و مجموعه مدیرانی که با ایشان کار می کردنداز آموزش و پرورش افت آموزشی داشته ایم انتظار هست که فقط به وضعیت آموزشی شهرستان دنا در آن دوره و وضعیت فعلی نگاهی داشته باشید که تعداد زیادی از خانواده ها به دلیلی افت شدید مسایل آموزشی از شهر سیسخت که زمانی به عنوان شهر فرهنگی از آن یاد می شد مهاجرت کرده اند و بقیه هم که مانده اند هیچ امیدی به آینده فرزندان خود ندارند رسالت رسانه ها این است که اینگونه مشکلات را مورد واکاوی قرار دهند با صاحب نظران امر اساتید ارزشمندی چون استاد نیک نژاد، استادپادیاب، دکتر خسرو نظری و هزاران استاد ارزشمند دیگر برای رفع مشکل مسایل آموزشی به صحبت بنشینید و برای رفع مشکلات راه حل پیدا کنید ودست بردارید از تعریف و تمجید از کسانیکه در این مدت هیچگونه برنامه ای برای برون رفت آموزش و پرورش از این وضعیت نابهنجار نداشته اند
هرچند که راه برون رفت میتواند برکناری مدیران سیاسی در آموزش پرورش و سپردن امورات به تحصیلکردگان و نیروهای کار آمد استان باشد.
Iran, Islamic Republic of
در آن شهری که مردانش عصا از کور میدزدند/ من از خوش باوری انجا محبت جستجو کردم/الفاتحه
Iran, Islamic Republic of
ابلاغ های سوری فراوان
معلم
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همه این افرادی که شما دارین ازشون تقدیر و تشکر میکنید در حیطه آموزش و در کلاس درس از ضعیف ترین معلمان هستند حالا مبنای انتخاب مسئولین چیه ! الله میداند .......
جهرم
Iran, Islamic Republic of
بله وقتی مجری وارزیاب یکی باشند آموزش وپرورش باید هم برتر بشه پس چرا در این چند سال در شاخصهای کشوری جز استانهای آخری هستیم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1