تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۴۱۳۹۲۵
بازدید «حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد از واحدهای تولیدی؛

امید بازگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید / معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از حالت فرسایشی خارج شد / تصاویر

۱
کبنا ؛حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، همانطوری که حسن روحانی رئیس جمهور گفت؛ «فردی اجرایی و خستگی ناپذیر است.» این ویژگی‌های کلانتری سبب شد تا او با پیگیری‌های مستمر خود، هیأت دولت را قانع کند که توجه جدی‌تری به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند. کلانتری در کمترین زمان بر امورات استان مسلط شد، او علاوه بر دیدارهای موثر و مرتب با اعضای هیئت دولت به دور ترین نقاط استان سفر کرده و علاوه بر اینها پروژه‌ها، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی را به دقت مورد ارزیابی قرار می‌دهد. حساسیت کلانتری به رونق تولید و چرخیدن چرخ‌های کارخانه‌جات نیز قابل مشاهده است. نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد، بعد نظارتی که سال‌ها در این استان مغفول مانده، با آمدن کلانتری بیش از گذشته احیاء شد.
بازدید میدانی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در دستور کار حسین کلانتری قرار گرفت، او روز گذشته بازدید از طرح‌های عمرانی شهر یاسوج را در دستور کار قرار داده بود و امروز سری به دو کارخانه بزرگ سینره و زرد بند یاسوج زد، به گفته کلانتری تمرکز بر بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و تقویت واحدهای فعال موضوع مهمی است که مدنظر بنده و دستگاه‌های مربوطه خواهد بود.
 در این بازدید روح‌الله تقی‌زاده مدیرعامل کارخانه سینره به ارائه گزارشی از سال شروع و فعالیت این کارخانه پرداخت و گفت: کارخانه طبیعت زنده سال ۷۸ با بسته‌بندی ۵ محصول راه‌اندازی شد و امروزه ۱۲۵ محصول تولیدی در زمینه آرایشی و بهداشتی در این کارخانه تولید که زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر فراهم شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی واحد دیگر کارخانه طبیعت زنده در اشتهارد استان البرز گفت: ۲۱ نمایندگی، پخش محصولات این کارخانه را بر عهده دارد که در مجموع برای یک هزار و 500 نفر در سراسر کشور کشور اشتغال ایجاد شده است.
تقی‌زاده شامپو، لوازم آرایشی، لوسیون،کرم‌های موبر و ... را از جمله محصولات تولیدی این کارخانه دانست و افزود: بسیاری از مواد اولیه این کارخانه وارداتی بود که با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت زرد بند استفاده کردیم و  مواد اولیه محصولاتی که 100 درصد وارداتی بودند را از روش تامین کردیم.
مدیرعامل کارخانه سینره یاسوج بیان کرد: بسیاری از بسته‌بندی‌های محصولات این کارخانه از چین و کره وارد می‌شد اما در حال حاضر بسته‌بندی‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد و امیدواریم مواد اولیه آن دسته از محصولاتی که در خارج تامین می‌شد در استان تولید شود.
وی تصریح کرد: در ماه 500 هزار تن از محصولات تولیدی این کارخانه شامل شوینده‌ها و کرم‌ها و .. با برند سینره و درماکلین به قزاقستان، کردستان عراق، روسیه، لبنان و افغانستان صادر می‌شود.
تقی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر تولید این واحد نسبت به فروش عقب است گفت: دلیل کاهش محصولات تولیدی مواد اولیه‌ای است که ناچاریم از خارج کشور وارد کنیم، ضمن اینکه شرایط اقتصادی کار را برای ما سخت کرد اما خسارت چندانی در نتیجه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به ما وارد نکرد.
وی به طرح توسعه این کارخانه اشاره کرد و گفت: برای طرح توسعه کارخانه نیازمند تسهیلات هستیم و امیدواریم در این خصوص به ما کمک شود، ضمن اینکه برق کارخانه جوابگو نیست و امیدواریم با مساعدت مسوولان استان این دو خواسته محقق شود.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای تولیدی استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می‌شود، گفت: فعال شدن واحدهای تولیدی راکد و تقویت واحدهای نیمه فعال در دستور کار قرار دارد.
کلانتری خواستار ارائه طرح توسعه واحد تولیدی طبیعت زنده از سوی مسئولان این مجموعه شد و گفت: معاون اقتصادی استانداری و مدیرکل صمت برای رفع مشکلات این مجموعه از جمله تسهیلات بانکی و مشکلات برق آن اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
استاندار با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای تولیدی استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می‌شود، افزود: فعال شدن واحدهای تولیدی راکد و تقویت واحدهای نیمه فعال در دستور کار قرار دارد و علاوه بر این واحدهای تولیدی فعال مانند زردبند و طبیعت زنده نیز باید حس کنند که مورد توجه هستند.
وی با بیان اینکه واحد تولیدی طبیعت زنده از واحدهای بسیار فعال استان است که مدیریت این واحد تولیدی نقش مهمی در فعال بودن آن داشته، بیان کرد: میزان اشتغال این واحد تولیدی برای ما مهم است و با اجرای طرح توسعه آن، زمینه اشتغال افراد بیشتری فراهم خواهد شد.
کلانتری با بیان اینکه بیشتر بازدیدها معمولاً از واحدهای راکد و نیمه فعال انجام می‌شود، ابراز کرد: البته یکی از سیاست‌های ما بازدید مستمر از واحدهای فعال در راستای تقویت این واحدها است.
وی با بیان اینکه کشور ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، اظهار داشت: امروز واحدهای تولیدی و صنعتی خاکریز ما هستند و باید خاکریزها را فعال نگه داریم تا حوزه تولید رونق پیدا کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، افزود: دولت با تمام توان پای کار بوده و در این شرایط مسئولان باید با تمام توان کنار حوزه تولید و سرمایه گذاران قرار گیرند.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به مسئله تولید دارد، گفت: هدف اصلی حمایت دولت از تولیدکنندگان رفع مشکل بیکاری است.
کلانتری با بیان اینکه در این راستا بازدید از واحدهای تولیدی در همه شهرستان‌های استان در برنامه کاری ما قرار دارد، عنوان کرد: سرمایه گذاران و تولید کنندگان باید مسئولان را در کنار خود ببیند و حمایت دولت و مسئولان را احساس کنند.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به صادرات محصولات این واحد تولیدی به برخی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیاسی، عنوان کرد: بدون شک جوانان می‌توانند از این موفقیت‌ها الگو بگیرند و با تلاش موانع را از پیش روی خود بردارند.
 در پایان هم استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، گفت: علی‌رغم همه مشکلات محصولات استان به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.
کلانتری اخیراً معاونت امور اقتصادی را که دچار حاشیه‌های زیادی شده بود، بر دوش سید حشمت‌الله صمیمی دوست گذاشت، تا حالت فرسایشی این معاونت پویا و زنده‌تر شود. صمیمی‌دوست تا چه حد بتوان مطالبات و خواسته‌های استاندار را تحقق ببخشد، به عملکرد او بستگی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ش
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم عکس انداختن نباشد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1