کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

سوتی عجیب در آیین افتتاح ایستگاه برق« ساران» گچساران/ وقتی که از دست تاجگردون کاری ساخته نبود (+تصاویر)

14 مهر 1398 ساعت 8:21

سد چم شیر گچساران ظرفیت ذخیره سازی سالیانه ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب سد چم‌شیر به بهره برداری رسیدن سد و نیروگاه چم شیر در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد


آیین افتتاح نیروگاه‌ برق «ساران » گچساران  با حضور وزیر نیرو، استاندار کهگیلویه و بویراحممد، نماینده مردم گچساران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
 
  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه 2 پروژه بزرگ در نیروگاه ‌ساران با اعتباری به میزان 960میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، گفت:  پست ۲۳۰/۳۳ کیلو وات ساران با اعتباری به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
 
محمود دشت بزرگ با بیان اینکه ظرفیت کل پست 100مگاولت آمپر است،  افزود: در این نیروگاه ۲ دستگاه ن ترانس به ظرفیت۱۰۰ مگاوات آمپر، احداث ۲۲فیدر خروجی۳۳کیلوولت، نصب۲دستگاه بانک خازنی۴.۸مگاوار و جمعا به ظرفیت ۹۰۶مگاوار نصب شده است.
 
وی افزود: هدف از اجرای پروژه افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق شهرستان گچساران فراهم نمودن امکان اتصال نیروگاهDGشرکت مفنا به شین۳۳کیلوولت  پست است.
  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: با افتتاح این پروژهبارگیری ترانس های  230/33/٫۱۳۲,۲۳۰/۳۳و132/٫۳۳کیلوولت پست دوگنبدان و همچنین قابلیت مانور شرکت توزیع در شهرستان گچساران و تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین جدید خانگی و صنعتی و خروج پست از حالت t-Off است.
 
دشت بزرگ عنوان کرد: مراحل طراحی و خدمات مهندسی پست مذکور و همچنین ساخت تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکتهای داخلی انجام خواهد شد.
 این مسئول ابراز کرد: اعتبار طرح از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین و پرداخت خواهد گردید.
 مدیرعامل برق خوزستان در ادامه به پروژه خط انتقال ورود  و خروج یک مدار از خط ۲۳۰کیلوولت دوگنبدان-چنارشاهیجان در پست نیروگاه چم شیر به طول۳۶کیلومتر اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری به میزان 260 میلیارد ریال  اجرا خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر 10درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: در این پروژه به صورت۲مداره باندل در یک به تعداد۵۷دستگاه دکل فلزی احداث می‌گردد.
 
دشت بزرگ بیان کرد: هدف از اجرای پروژه،انتقال توان نیروگاه برق، آبی چم شیر به شبکه برق سراسری،‌ پایداری و تثبیت ولتاژ در پست۳۳۰کیلوولت دوگنبدان و افزایش ظرفیت و تقویت شبکه برق شهرستان گچساران است.
 مدیرعامل برق خوزستان خاطرنشان کرد: وزرات نیرو و شرکت توانیر در زمان پیک بار مصرف برق در تابستان با تدابیر خوبی که صورت گرفته در استان‌های  خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد توانسته است تابستان را به خوبی پشت سر بگذارد.

 در ادامه  غلامرضا تاجگردون  اظهار کرد: هر پروژه‌ای که در گچساران و باشت انجام می‌گیرد یک طرف آن به وزرات نیرو باز می‌گردد.
 
 نماینده مردم  شهرستان های گچساران و باشت عنوان کرد:  در حال حاضر پروژه‌های خوبی در حوزه‌های برق  و آب در آینده شهرستان‌های گچساران و باشت  تعریف شده است .
 
 تاجگردون بیان کرد: تمامی پروژه‌های آبی مانند آبرسانی به هفت هزار هکتار از اراضی امامزاده جعفر و  بیش از چهار هزار هکتار در باشت  در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که به سختی صورت گرفت تامین آب اراضی و پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن بوده که به آب نیاز داشته است، گفت: از سوی وزارت نیرو 168 میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت و کشاورزی این شهرستان تخصیص داده شده است.
 تاجگردون به حقوق عقب افتاده کارگران سدچم‌شیر گچساران اشاره و عنوان کرد: قریب بر 11 ماه است که کارگران سدچم‌شیر حقوقی دریافت نکرده‌اند که از وزیر نیرو درخواست داریم این مشکل را مرتفع کند.
 
نماینده مردم گچساران و باشت با  اشاره به اینکه سد چم شیر گچساران ظرفیت ذخیره سازی سالیانه ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب سد چم‌شیر به بهره برداری رسیدن سد و نیروگاه چم شیر  در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح پست 20کیلو ولت گچساران گفت:ابتدای از تاخیر در ورود پوزش می طلبم، در ابتدای کلام خدا را شاکرم که توفیقی ایجاد شد که به همراه جمعی از مسئولین در خدمت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
وی افزود:47 پروژه در مجموع در بخش های مختلف ،آب ، برق و فاضلات در این استان افتتاح شده و یاخواهد شد با اعتباری بالغ بر 166میلیارد تومان و همچنین عملیات اجرایی 12پروژه نیز آغاز خواهد شد آنهم با اعتباری بر126میلیارد تومان که عمدتا در بخش برق است.
اردکانیان اظهارکرد: بازدیدهایی هم از پیشرفت طرح های مهم و بزرگ استان هم در تامین آب که 4پروژه سد سازی و تامین برق هم دو پروژه و طرح های آبرسانی های شهری و روستایی را بازدید می کنیم که ان شاءالله اگر مشکلاتی وجود دارد رفع شود و سرعت به انجام این پروژه ها بدهیم که این 11پروژه هم اعتباری بالغ بر3هزار و 500میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد.
وزیر نیرو گفت:در مجموع وزارت نیرو در این استان علاوه بر این پروژه هایی که امروز افتتاح می شوند (47پروژه) ،70پروژه مهم آب ،برق و فاضلاب را دست اجرا دارد و یکی از کارگاه های بزرگ صنعت آب و برق در سطح کشور، استان شماست و این 70پروژه اعتباری بالغ بر 8هزارو 324میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد.
اردکانیان تصریح کرد:البته متوسط پیشرفت این پروژه ها 35درصد است که امیدواریم که با استفاده از منابع مختلف و کمک نمایندگان مجلس و مسئولین استان ،ما بتوانیم تنوع بخشی لازم را هم به منابع درآمدی صنعت و برق را هم داشته باشیم.
وی تصریح کرد:صنعت برق امروز بالغ بر 23هزار میلیارد تومان در سال از روش های مختلف تحصیل منابع می کند و در جهت طرح های بزرگ تامین و توزیع برق بکار گرفته می شود و امیدواری ما این است که هرچند شرایط تحریمی شرایط سختی است اما با تدبیر ، هوشمندی و پایداری مردم و مسئولین این شرایط پشت سر گذاشته شود.
وزیر نیرو افزود:همانگونه در فضای جنگی که برما تحمیل شد اما بیشترین برکات را از دفاع مقدس عاید کشور شد و آنچه که امروز در عرصه فناوری و دستاوردهای وسیع علمی نصیب ما شده است از رهگذر خوداتکایی است که در زمان جنگ فراهم شد .
 
اردکانیان تصریح کرد:ما تردید نداریم که شرایط سخت تحریم های ظالمانه و هوشمند دشمن را پشت سر خواهیم گذاشت و از این شرایط سخت دستاوردهای بزرگی همچون اتکا بیشتر به منابع غیرنفتی ، تولید و عرصه صادرات به فعالیت های وسیع منطقه ای را دستاورد خودمان و ملت ایران، تجربه خواهیم کرد.
وی افزود:وزارت نیرو در همین شرایط است که از این هفته به اصطلاح کمپینی را تحت عنوان "الف ب ایران" آغاز می کند و تا پایان سال 227پروژه بزرگ  آب و برق و فاضلاب شهری و روستای را در جای جای کشور به بهره برداری خواهیم رسانید و تعداد قابل توجهی از نیروگاه های حرارتی است در 13استان کشور نیز طرح های توسعه و منابع آب و خاک ،شبکه های آبیاری ، زهکشی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب همه به برکت تلاش و فعالیت و اتکاء به منابع داخلی به ثمر خواهد رسید.
وزیر نیرو افزود:بزرگترین دستاورد ما حفظ این اندوخته هاست و این عادت خوب مصرف صحیح برق را نه صرفا در سال های خشکسالی و یا کمبود برق مد نظر خواهیم داشت، همانطورکه امسال توانستیم حدود 3هزارو 800مگاوات اوج بار را کاهش و همزمان 150هزار مگاوات ساعت انرژی را به بخش صنعت بدهیم.
اردکانیان گفت:امسال توانستیم تولید را افزایش بدهیم و حدود 3هزارو 800مگاوات در مجموع به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد و بیشترین مقدار صادرات انرژی را داشته ایم که باید تداوم داشته باشد.
وی تصریح کرد:برخورد مردم با این موضوعات بسیار مهم است و هر چه بتوانیم عادت خوش مصرفی را در بین خودمان تقویت و نهادینه کنیم توسعه کشورمان را افزایش خواهیم داد و آسیب پذیری خودمان را کاهش و از این منابع برای پیشرفت و آبادانی کشورمان بهره خواهیم برد.

آیین افتتاح ایستگاه برق ساران گچساران همراه با حواشی جالبی بود.
*وزیر نیرو با 1/30 دقیقه تاخیر وارد ایستگاه برق ساران شد.
*برخی از استقبال کنندگان تاخیر وزیر  و گرمی هوا ،جایگاه را ترک کردند
*بنرهای خوشامدگویی و تشکر و قدردانی از وزیر نیرو ،نماینده مردم ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزش هر بادی به زمین می افتاد.
*تدارکات و.. برگزار کنندگان آیین افتتاح ایستگاه ساران(مدیریت انتقال برق استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد) ضعیف عمل کرده بطوریکه این موضوع مورد اعتراض برخی از روسای ادارات و استقبال کنندگان شد.
اما حاشیه عجیب این ایین زمانی اتفاق افتاد  که در ابتداء برنامه سرود ملی نواخته شد و بعداز آن قران قرائت شد.
به نظر می رسید تاجگردون متوجه این موضوع شده است اما دیگر از دست وی کاری ساخته نبود.
خاطر نشان می سازد: وزیر نیرو از تاخیر بوجود آمده از حاضرین عذرخواهی کرد.

 


 


کد مطلب: 413550

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/413550/2/سوتی-عجیب-آیین-افتتاح-ایستگاه-برق-ساران-گچساران-وقتی-دست-تاجگردون-کاری-ساخته-نبود-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1