تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۴۱۳۵۵۰
کبنا گزارش می دهد

سوتی عجیب در آیین افتتاح ایستگاه برق« ساران» گچساران/ وقتی که از دست تاجگردون کاری ساخته نبود (+تصاویر)

۳
کبنا ؛آیین افتتاح نیروگاه‌ برق «ساران » گچساران  با حضور وزیر نیرو، استاندار کهگیلویه و بویراحممد، نماینده مردم گچساران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
 
  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه 2 پروژه بزرگ در نیروگاه ‌ساران با اعتباری به میزان 960میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، گفت:  پست ۲۳۰/۳۳ کیلو وات ساران با اعتباری به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
 
محمود دشت بزرگ با بیان اینکه ظرفیت کل پست 100مگاولت آمپر است،  افزود: در این نیروگاه ۲ دستگاه ن ترانس به ظرفیت۱۰۰ مگاوات آمپر، احداث ۲۲فیدر خروجی۳۳کیلوولت، نصب۲دستگاه بانک خازنی۴.۸مگاوار و جمعا به ظرفیت ۹۰۶مگاوار نصب شده است.
 
وی افزود: هدف از اجرای پروژه افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق شهرستان گچساران فراهم نمودن امکان اتصال نیروگاهDGشرکت مفنا به شین۳۳کیلوولت  پست است.
  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: با افتتاح این پروژهبارگیری ترانس های  230/33/٫۱۳۲,۲۳۰/۳۳و132/٫۳۳کیلوولت پست دوگنبدان و همچنین قابلیت مانور شرکت توزیع در شهرستان گچساران و تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین جدید خانگی و صنعتی و خروج پست از حالت t-Off است.
 
دشت بزرگ عنوان کرد: مراحل طراحی و خدمات مهندسی پست مذکور و همچنین ساخت تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکتهای داخلی انجام خواهد شد.
 این مسئول ابراز کرد: اعتبار طرح از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین و پرداخت خواهد گردید.
 مدیرعامل برق خوزستان در ادامه به پروژه خط انتقال ورود  و خروج یک مدار از خط ۲۳۰کیلوولت دوگنبدان-چنارشاهیجان در پست نیروگاه چم شیر به طول۳۶کیلومتر اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری به میزان 260 میلیارد ریال  اجرا خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر 10درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: در این پروژه به صورت۲مداره باندل در یک به تعداد۵۷دستگاه دکل فلزی احداث می‌گردد.
 
دشت بزرگ بیان کرد: هدف از اجرای پروژه،انتقال توان نیروگاه برق، آبی چم شیر به شبکه برق سراسری،‌ پایداری و تثبیت ولتاژ در پست۳۳۰کیلوولت دوگنبدان و افزایش ظرفیت و تقویت شبکه برق شهرستان گچساران است.
 مدیرعامل برق خوزستان خاطرنشان کرد: وزرات نیرو و شرکت توانیر در زمان پیک بار مصرف برق در تابستان با تدابیر خوبی که صورت گرفته در استان‌های  خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد توانسته است تابستان را به خوبی پشت سر بگذارد.

 در ادامه  غلامرضا تاجگردون  اظهار کرد: هر پروژه‌ای که در گچساران و باشت انجام می‌گیرد یک طرف آن به وزرات نیرو باز می‌گردد.
 
 نماینده مردم  شهرستان های گچساران و باشت عنوان کرد:  در حال حاضر پروژه‌های خوبی در حوزه‌های برق  و آب در آینده شهرستان‌های گچساران و باشت  تعریف شده است .
 
 تاجگردون بیان کرد: تمامی پروژه‌های آبی مانند آبرسانی به هفت هزار هکتار از اراضی امامزاده جعفر و  بیش از چهار هزار هکتار در باشت  در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که به سختی صورت گرفت تامین آب اراضی و پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن بوده که به آب نیاز داشته است، گفت: از سوی وزارت نیرو 168 میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت و کشاورزی این شهرستان تخصیص داده شده است.
 تاجگردون به حقوق عقب افتاده کارگران سدچم‌شیر گچساران اشاره و عنوان کرد: قریب بر 11 ماه است که کارگران سدچم‌شیر حقوقی دریافت نکرده‌اند که از وزیر نیرو درخواست داریم این مشکل را مرتفع کند.
 
نماینده مردم گچساران و باشت با  اشاره به اینکه سد چم شیر گچساران ظرفیت ذخیره سازی سالیانه ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب سد چم‌شیر به بهره برداری رسیدن سد و نیروگاه چم شیر  در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح پست 20کیلو ولت گچساران گفت:ابتدای از تاخیر در ورود پوزش می طلبم، در ابتدای کلام خدا را شاکرم که توفیقی ایجاد شد که به همراه جمعی از مسئولین در خدمت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
وی افزود:47 پروژه در مجموع در بخش های مختلف ،آب ، برق و فاضلات در این استان افتتاح شده و یاخواهد شد با اعتباری بالغ بر 166میلیارد تومان و همچنین عملیات اجرایی 12پروژه نیز آغاز خواهد شد آنهم با اعتباری بر126میلیارد تومان که عمدتا در بخش برق است.
اردکانیان اظهارکرد: بازدیدهایی هم از پیشرفت طرح های مهم و بزرگ استان هم در تامین آب که 4پروژه سد سازی و تامین برق هم دو پروژه و طرح های آبرسانی های شهری و روستایی را بازدید می کنیم که ان شاءالله اگر مشکلاتی وجود دارد رفع شود و سرعت به انجام این پروژه ها بدهیم که این 11پروژه هم اعتباری بالغ بر3هزار و 500میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد.
وزیر نیرو گفت:در مجموع وزارت نیرو در این استان علاوه بر این پروژه هایی که امروز افتتاح می شوند (47پروژه) ،70پروژه مهم آب ،برق و فاضلاب را دست اجرا دارد و یکی از کارگاه های بزرگ صنعت آب و برق در سطح کشور، استان شماست و این 70پروژه اعتباری بالغ بر 8هزارو 324میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد.
اردکانیان تصریح کرد:البته متوسط پیشرفت این پروژه ها 35درصد است که امیدواریم که با استفاده از منابع مختلف و کمک نمایندگان مجلس و مسئولین استان ،ما بتوانیم تنوع بخشی لازم را هم به منابع درآمدی صنعت و برق را هم داشته باشیم.
وی تصریح کرد:صنعت برق امروز بالغ بر 23هزار میلیارد تومان در سال از روش های مختلف تحصیل منابع می کند و در جهت طرح های بزرگ تامین و توزیع برق بکار گرفته می شود و امیدواری ما این است که هرچند شرایط تحریمی شرایط سختی است اما با تدبیر ، هوشمندی و پایداری مردم و مسئولین این شرایط پشت سر گذاشته شود.
وزیر نیرو افزود:همانگونه در فضای جنگی که برما تحمیل شد اما بیشترین برکات را از دفاع مقدس عاید کشور شد و آنچه که امروز در عرصه فناوری و دستاوردهای وسیع علمی نصیب ما شده است از رهگذر خوداتکایی است که در زمان جنگ فراهم شد .
 
اردکانیان تصریح کرد:ما تردید نداریم که شرایط سخت تحریم های ظالمانه و هوشمند دشمن را پشت سر خواهیم گذاشت و از این شرایط سخت دستاوردهای بزرگی همچون اتکا بیشتر به منابع غیرنفتی ، تولید و عرصه صادرات به فعالیت های وسیع منطقه ای را دستاورد خودمان و ملت ایران، تجربه خواهیم کرد.
وی افزود:وزارت نیرو در همین شرایط است که از این هفته به اصطلاح کمپینی را تحت عنوان "الف ب ایران" آغاز می کند و تا پایان سال 227پروژه بزرگ  آب و برق و فاضلاب شهری و روستای را در جای جای کشور به بهره برداری خواهیم رسانید و تعداد قابل توجهی از نیروگاه های حرارتی است در 13استان کشور نیز طرح های توسعه و منابع آب و خاک ،شبکه های آبیاری ، زهکشی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب همه به برکت تلاش و فعالیت و اتکاء به منابع داخلی به ثمر خواهد رسید.
وزیر نیرو افزود:بزرگترین دستاورد ما حفظ این اندوخته هاست و این عادت خوب مصرف صحیح برق را نه صرفا در سال های خشکسالی و یا کمبود برق مد نظر خواهیم داشت، همانطورکه امسال توانستیم حدود 3هزارو 800مگاوات اوج بار را کاهش و همزمان 150هزار مگاوات ساعت انرژی را به بخش صنعت بدهیم.
اردکانیان گفت:امسال توانستیم تولید را افزایش بدهیم و حدود 3هزارو 800مگاوات در مجموع به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد و بیشترین مقدار صادرات انرژی را داشته ایم که باید تداوم داشته باشد.
وی تصریح کرد:برخورد مردم با این موضوعات بسیار مهم است و هر چه بتوانیم عادت خوش مصرفی را در بین خودمان تقویت و نهادینه کنیم توسعه کشورمان را افزایش خواهیم داد و آسیب پذیری خودمان را کاهش و از این منابع برای پیشرفت و آبادانی کشورمان بهره خواهیم برد.

آیین افتتاح ایستگاه برق ساران گچساران همراه با حواشی جالبی بود.
*وزیر نیرو با 1/30 دقیقه تاخیر وارد ایستگاه برق ساران شد.
*برخی از استقبال کنندگان تاخیر وزیر  و گرمی هوا ،جایگاه را ترک کردند
*بنرهای خوشامدگویی و تشکر و قدردانی از وزیر نیرو ،نماینده مردم ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزش هر بادی به زمین می افتاد.
*تدارکات و.. برگزار کنندگان آیین افتتاح ایستگاه ساران(مدیریت انتقال برق استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد) ضعیف عمل کرده بطوریکه این موضوع مورد اعتراض برخی از روسای ادارات و استقبال کنندگان شد.
اما حاشیه عجیب این ایین زمانی اتفاق افتاد  که در ابتداء برنامه سرود ملی نواخته شد و بعداز آن قران قرائت شد.
به نظر می رسید تاجگردون متوجه این موضوع شده است اما دیگر از دست وی کاری ساخته نبود.
خاطر نشان می سازد: وزیر نیرو از تاخیر بوجود آمده از حاضرین عذرخواهی کرد.

 


 
نام شما

آدرس ايميل شما

گل ممد
United States
همه چیز برنامه ریزی شده بوده برا این سوتی که شما عرض کردید
از گور برخواسته
Iran, Islamic Republic of
حضور چشمگیر پیمانکاران
از گور برخواسته
Iran, Islamic Republic of
حضور چشمگیر پیمانکاران
دوست دار دکتر تاجگردون
Romania
درود بر همه کسانیکه برای عمران و آبادانی این شهر و استان یک قدم بر می دارند.درود بر مردان غیرتمند کهیلویه و بویراحمددخصوصا دکتر تاجگردون عزیز
Iran, Islamic Republic of
والا / این مثل او موقعه انتخابت بود این مثل جریان کارخانه لاستیک دنا هست بابا کم این جوانان بدبخت بی کس بزن که کسی را ندارند برند سرکار یه چیزش از ان مدیرانی که خودت انتخاب کردی گذاشتی مدیرکل ورییس شعرستان گذاشتی تمام تک طایفه خودشان گذاشتند بدون ازمون بدون بسم الله وبانام خدا بردن سرکار وانهایی که یه ریشه پشتی به خودت داشت وفامیل دورت ونزدیکت بود خودت بردی سرکار ودر استاتها وشهرستانها ودروزارت خانها ودیگر ارگانهای خوب عابرو دار وشرکتهای خصوصی بردی استخدام کردی ولی خدایی هم هست جای حق نشسته شما افرادهای انفرادی که لیدرت بودند ودرپیماکاری کلان مشغولشان کردی وپیمانهای کله گنده را به نزدیکان خودت که دیگه استهانهای بزرگ وخارج از کشور مثل دوبی وترکیه وجای دیگه بکار بردی واین دیگر که خانوادهایی هستند که کس ندارند واز صبح تا پسین به دنبال خودت میگردونی برای ایکه کسی دنبالت نیست میندازی دنبال خودت وهیچ کسب را ندارندوبعد که شد دیگه دوربر غروب یواش یا یه کارتی بهش میدی یا یه صدتومانی یواش بهش میدی که فرداش بیاید دنبالت ولی خدا همه چیز را از تو وخانوادات میبیند که حقو ناحق کار میکنید یه مثلی میزنند میگوید شی ایکنه نوریجان غصه ایخره صحاب جان حالا این افراد فقیری که دورت میگرده ودس به سینعت وا میسه وپیش خود خداوند فقیر هستند ولی هیچی ندارند او صدتومانی که تو دست میکنی داخل جیبت درمیاری بهشون میدی برایشان یک ملیون ارزش،دارد وخوشحال میشوند ولی اینکاری پیش خدا قبول نیست شما فکر اسساسی بکنید برایشان که ببردیشان همی یکی از خانوادشان این ثوابش پیش خدا میبری نه اینکه دیگه اخر سحر که شد همان فقیر بعد بره داخل فکر بگوید رلستی من چر ا صدتومان تاجگردون قبول کردم وخوشحال شدم وبعد بگوجناب نمایند من ببر برسریه کاری تابتوانم کاری انجام بدم برای خانوادام نانی دربیاوردم یه شغل همیشگی بهم بد وتو هم به بگو میتونی بیایی تهران اون هم بگه باشه وبعد با خوشحالی میاید تهران هرچه زنگت میزند جواب نمیدی هرچه پیام میدم تا ببینم جواب میدی یا نمیدی بعد باپشیمانی برگردد به شهرش وپشیماندبشه وه درطول این چند سال باتون بود از خود نعلت بفرسته وبه خوانواداش همین طور وولی روح به خداکندآهبکشد ونفرینت بکند ایا پیش شما وپیش خدا این کار درست است یا خیر شما/ میکنیداپس به خدا بترس وازنفرین ان خانواده فقیر
Iran, Islamic Republic of
خدایا همه را به راه راست هدایت کن انسان جای می رود که خودتی و خودش و خدمت به خاق الله چیزی نیست و چه کینه ای رسانه کبنا به نماینده کجاست دارد خدا یا همه مان را عاقبت بخیر بگردان این همه ما انجام داده
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1