تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۵۶
کد مطلب : ۴۱۳۳۳۳
کبنا گزارش می‌دهد

از خواب مسوولان تا زد و خوردهای شدید در ترمینال دهدشت / تصاویر

۳
کبنا ؛گفتگو با رانندگان و شرکت‌های مسافربری از نبود امنیت  و بی نظمی تا درگیری‌های شدید گاهی با سلاح‌های سرد بین رانندگان و مسافر کش های شخصی در زیرپوست ترمینال شماره یک دهدشت خبر می‌دهد!
 در حالی شهروندان دهدشتی جان و مال خود را به رانندگان می‌سپارند که به گفته خودِ رانندگان هیچ آسایش و امنیت شخصی و جانی نداشته و مسولان هم علی رغم آگاهی کامل از معظلات طبق معمول دست روی دست گذاشته و اقدامی جدی نمی‌کنند!
 به گزارش کبنا، «وضعیت ترمینال شماره یک دهدشت نامناسب است، روزانه درگیرهای شدید و دیگر ناهنجاری‌ها رخ می‌دهد، ترمینال را بردند داخل بیایان و هر کسی  از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند نه ماموری نه کنترلی، شهرداری می‌گوید با پایانه‌ها است، پایانه‌ها می‌گوید با نیرو انتظامی است.» این بخشی از صحبت‌های یک راننده با خبرنگار کبنا نیوز است.
او می‌گوید: «رئیس صنف رانندگان سال‌هاست پیگیری‌های زیادی از فرمانداری تا استانداری، پایانه‌های استان تا تهران برای برقراری امنیت در ترمینال دهدشت داشته که همه اسناد هم موجود است ولی نتیجه‌ای نگرفت، فردا مسئولان در جواب خبرنگار می گویند در فرمانداری جلسه برگزار می‌کنیم همه دروغ است!»
«راننده نیاز به آرامش و امنیت دارد، ماشین‌های شخصی می‌آیند مسافر می‌زنند، ما هر روز نمی‌توانیم دست به یقه شویم، باید مأمور باشد امنیت را برقرار کند. او گفت
 پولی که راننده‌ها دریافت می‌کند مبلغی از آن را به پایانه‌ها و مبلغی را به شهرداری باید بپردازند، مگر نباید در مقابل دریافت این هزینه کاری انجام دهند، شهرداری به سهم خود زنجیری نصب کند  جلوی  ورودی ترمینال و یک نگهبان بگذارید، پیمانکار را ملزم  کند، نباید اجازه بدهید کسی در کار راننده عمومی تداخل ایجاد کند که نیاز باشد خود راننده با ماشن های شخصی دست به یقه شوند!» این شخص گفت.
 «راننده‌ای که هر روز مشغول درگیری شود ارامش ندارد و با استرس پشت ماشین می‌نشیند جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازد»، او گفت.
  او می‌گوید: «تماس گرفتم با مدیر کل پایانه‌های استان و ناهنجاری‌ها را برای اقای  نصیری شرح می‌دهم ولی او می‌گوید راننده‌ها خودشان «کَلاکِرو» هستند واقعاً از لحن صحبت این مدیر خجالت کشیدم، این چه طرز صحبت کردن است به راننده‌ها توهین می‌کند!»
«اگر راننده‌ها «کلاکرو» هستند شما امنیت را برقرار کنید، به فرض راننده‌ای هم بی نظم باشد اما اگر قانون حاکم باشد با آن برخورد می‌کند.» او گفت.
می‌گوید: «تعجب می‌کنم از صحبت‌های مدیر کل، رانندگی شغل مهمی است، جان 5 سرنشین در دست او است کوچکترین اشتباهی کند جان 5 سرنشین ماشین مقابل خود را نیز به خطر می‌اندازد باید حمایت شود تا با ارامش خاطر پشت ماشین بنشیند.»
«آقای مدیرکل شما حق ندارید اینگونه با ارباب رجوع سخن بگوید، اگر اقدامی کردید بگوید، یک بار شما پای حرف راننده‌ها ننشستید، هر وقت امدی کسی تو را ندید عکس گرفتی چایی خوردی و رفتی، نمی‌گوییم همه مشکلات را حل کنید ولی حمایت کنید.» او این را می‌گوید.
او می‌گوید: «اگر یک نفر در ترمینال کشته شود، خونش بر گردن همه مسولان و خبرنگاران و ماها که کمکاری کردیم هست، ما  در این اتفاق شریک هستیم چون تلاشی نکردیم.»
مسئول یکی از شرکت‌های مسافربری نیز به خبرنگار کبناگفت: «درگیری و زد و خوردهای شدید، متأسفانه استفاده از سلاح سرد، گردن کلفتی در ترمینال دهدشت هست تا پلیس مطلع شود و برسد هم عاملان درگیری فرار می‌کنند.»
او می‌گوید: «جایی که ما نامه ننوشتیم و گزارش نداده باشیم نیست، از ریاست جمهوری گرفته تا استان ولی هیچ جوابی هم نگرفتیم، دو صنف شرکت‌ها و رانندگان هم فعال‌اند ولی نتیجه نگرفتند، فرمانداری می‌رویم می گویند باید ماشین شخصی هم کار کند نماینده سازمان که هم می‌گوید گزارش کنید.»
«شرکت ما مأمور دارد یک مبلغی از راننده می‌گیرد مقداری هم خودمان می‌پردازیم، ولی این‌ها هم مأمور مخصوص هستند باید پلیس پشتیبانی از انها پشتیبانی کنند.» او گفت.
او می‌گوید: «ناموس، جان، اموال، اثاثیه و تجارت مردم به وسیله راننده جا به جا می‌شود  امنیت فرد به وسیله راننده  ایجاد می‌شود ولی متاسفانه جایگاه اجتماعی ندارد و نهایتش می گویند فقط یک شوفر است.»
این شخص می‌گوید: «راننده‌های ما از مبلغی که از مسافر می‌گیرند باید 6 هزار تومان به شهرداری بپردازند، امنیتی هم وجود ندارد ماشین شخصی می اید همین 6 هزار تومان را نمی‌خواهد و ما توان رقابت با ماشین شخص را نداریم برخی مسافران هم به جیب خود نگاه می‌کنند و با آنها می‌روند.»
«اگر کسی هم مدعی است هر مسئولی که هم باشد ساعت 4 تا 8  صبح،13 تا 15 بعد از ظهر  حدود 20 دقیقه بیاید اینجا، دهانش باز شود (اعتراض کند به ماشین‌های شخصی) چند نفری می‌گیرند میذارنش داخل صندوق  هر کسی می‌خواهد باشد، امنیت نیست!» این را او می‌گوید.
می‌گوید: «بار و اثاثیه برخی از مردم بوده است که به راننده‌های رسمی تحویل ندادند و معلوم نیست سرانجامش چه شد، خیلی ابروها رفته است، دختری با ماشین شخصی رفته تصادف شده راننده فوت کرده  و اون تنها مونده  خانوادش چه باید بکشدو... بارها اتفاق افتاده است.»
«وضعیت ظاهری، فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی ترمینال هم زینده نیست، نه پیمانکار کاری می‌کند نه شهرداری، درخت‌ها خشک شده است در حالی که پای هر کدام شیر آب هم هست ولی کسی رسیدگی نمی‌کند، سرویس بهداشتی‌ها فقط یک شیر دارند، هیچ کسی رسیدگی نمی‌کند یک نفر اینجا شب می‌خوابد صبح می‌رود، دوباره شب میاید می‌خوابد.» این را این شخص گفت.
او می‌گوید: «این ترمینال 12 شرکت مسافر بری دارد، البته هر گردی هم گردو نیست، هر ماشین زرد رنگی هم جز ماشین‌های ما نیست، برخی ماشین‌های زرد رنگ متفرقه هم هستند که کلاهبرداری های خود را می‌کنند!»
راننده دیگری هم می‌گوید: «راننده خط بهبهان هستم، معظل اساسی این است که ماشین‌های شخصی یک دکه و گاراژ شخصی درست کردند جلوی هلال احمر و میدان مرکزی مسافر سوار می کندبدون هیچ مسئولیتی، چندین بار فرمانداری رفتم به راهنمایی رانندگی گفتم هیچ ترتیب اثر خاصی ندادند.»
او می‌گوید: «راننده‌ها به ویژه خط یاسوج هیچ آرامش و اسایشی راننده‌ها ندارند، متاسفانه اگر تذکری به ماشین‌های شخصی دادی فردا 10 نفر می‌ریزند سرت و هیچ اسایش و امنیتی نیست.»
«از ساعت 5 تا 8 صبح و عصرها هم از ساعت 4 بعد از ظهر تا 9 شب پاتوق می‌اندازند، همین چند روز پیش برای یکی از شرکت دارها سلاح سرد کشیدند!» این را او گفت.
ابراهیم خنجری، معاون فرماندار کهگیلویه نیز در گفت و گو با کبنا اظهار کرد: در ارتباط با امنیت و مشکلاتی که ترمینال شهر دهدشت دارد در شورای ترافیک مطرح می‌کنیم و از حمل و نقل جاده‌ای هم می‌خواهیم که پگیر باشند تا مشکل رفع شود.
شهردار دهدشت نیز گفت: ترمینال به پیمانکار واگذار شده است و اگر به تعهدات خود عمل نکند بعد از چند اخطار خلعید می‌شود.
اسفندیار برخه گفت: اینکه ماشین‌های شخصی بیرون از ترمینال مسافر سوار کنند این مسئولیتش بر عهده ما نیست و راهنمایی و رانندگی باید  کنترل کند.
وی افزود: اعتراضی، چیزی کتبی به ما نرسید، اگر شفاهی به مسئولی از واحد شهرداری گفته باشند، البته چند روز پیش حراستمان این موضوع را پیگیری کرده است، مجدداً هم پیگیری می‌کنیم.

--------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
-------------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیوجام
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مسئولین ما پشت میز نشینن همین

درود بر نگارنده ک بسیار زیبا مشکلات ترمینال شرح دادن ولی افسوس ب سختی باید مدیر پشت میز بلند کرد
مدیران قبل از اینک خادم مردم باشن
/زیرا میخوان ب هر طریق منصب خودشون حفظ کنن
محمدی
Iran, Islamic Republic of
ده سال است یه نفر شده فرمانده نیروی انتظامی ، دهدشت محل قمه کشی و عربده کشی هست وسط خیابان /د و هزاران معتاد و درد و بلای اجتماعی در دهدشت بیداد می کند اونوقت همون / میشه نمونه کشوری !
خدا به داد بقیه کشور برسه که این نمونه اش هست !
هیچ کس هم جرات نمی کنه در این مورد خاص صحبت کنه یا مطلب بنویسه .
الان شما علیه مدیرکل راهداری نصیری دو کلام نوشتید . اما جرات نمی کنید کوچکترین گزارشی علیه / بنویسید . این گوی و این میدان .
کار پیش /خرابه جان پدر .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شهرداری فقط پول خوب میگیره
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت نادر
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
ترمینال هر شهری نشانه فرهنگ عمومی آن شهر است، خدا را شاکریم که شهر بن بستی داریم و گذر مسافری به ترمینالش نمیخوره وگرنه آبرو و حیثیت نمیزاشتن ماشین شخصی ها....
مسئولان اگر ذره ای انسانیت داشتند حتی اگر شده خودشان فکری به حال این ترمینال جهان چهلمی میکردند...
من بارها و بارها این ها رو دیدم که چه اهانت هایی به مسافرین میکنند، راننده که جای خود دارد.
درود خانم خطیبی مثل همیشه دردهای مردم رو برجسته میکنید
کلا کرو
Iran, Islamic Republic of
بله واقعا واقعیت بسیار دراوری هست که از هرجا در ایران راننده تی پایلنه ای به نام یاسوج هست متاسفانه بی فرهنگی داد و بیداد میکند من خودم تو بابا میدون با سه نفر یه اقا دو تا خانوم تو تاکسی زدر رنگ اقای بازی بودیم که یکباره سمندی سفید اومد و با قلدری مسافران رو از تو ماشین در اورد و با اعتراض بنده راننده مسافر بر شخصی به نام افتخاری با بنده گلاویز گردید که به پلیس زنگ زدیم تا اومد ولی متاسفانه هنوز داره با گردن کلفتی کار میکنه با ماشین شخصی پلاک ایران//حیف حیف
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1