تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۴۱۳۱۸۱
در گفتگو با پی بی اس|برای اولین بار؛

محمد بن‌سلمان مسئولیت قتل خاشقچی را پذیرفت

۰
کبنا ؛محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به شبکه پی‌بی‌اس گفته است که مسئولیت کشته شدن جمال خاشقجی را می‌پذیرد زیرا این قتل زیر نظر او روی داده است.
خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر نوشت که ولیعهد عربستان این مطلب را در یک فیلم مستند بیان کرده که قرار است روز سه شنبه نهم مهر از شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس آمریکا پخش شود.
در این گفتگو ولیعهد عربستان سعودی به مجری شبکه پی بی اس می‌گوید: «این قتل (جمال جاشقجی) تحت نظارت من صورت پذیرفت. من تمامی مسئولیت را می‌پذیرم زیر تحت نظارت من انجام گرفته است.»
این مستند تحت عنوان «ولیعهد عربستان» قرار است پیش از نخستین سالگرد قتل جمال خاشقجی از شبکه پی بی اس پخش شود و حالا این شبکه تیزری از این مستند را پخش کرده است.
این اعتراف محمد بن سلمان در حالی صورت گرفته که عربستان سعودی ابتدا از اساس قتل جمال خاشقجی را انکار کرده و مدعی شده بود، این روزنامه‌نگار به سلامت از کنسولگری خارج شده است. در ادامه با فشارهای بین‌المللی این کشور اعلام کرد که این قتل از سوی نیروهای سرکش سعودی صورت گرفته است.
در بخش دیگری از این مستند، محمد بن سلمان در پاسخ به سوال خبرنگار درباره چگونگی امکان وقوع این قتل بدون اطلاع او می‌گوید: «کشور ما ۲۰ میلیون جمعیت دارد و از این میان ۳ میلیون نفر برای دولت کار می‌کنند.»
در ادامه مجری پی بی اس از ولیعهد عربستان پرسید که آیا قاتلان می‌توانند جنگنده‌های خصوصی دولت را مورد استفاده قرار دهند که محمد بن سلمان در پاسخ گفت: «من مقام‌ها و وزرایی دارم که امور را دنبال می‌کنند و آن‌ها مسئول هستند. آن‌ها مجوز انجام چنین کاری را دارند.»
جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در دوم اکتبر سال گذشته در حالی که برای پیگیری امور مربوط به ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفته بود، به دست نیرو‌های سعودی به قتل رسید و جسدش هم تکه تکه و به بیرون از ساختمان منتقل شد. با وجود تحقیقات فراوان، بعد از گذشت یک سال، هنوز هیچ نشانی از بقایای جسد او حاصل نشده است.
منبع: یورونیوز
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1