کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افتخاری دیگر برای کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد؛

دانشگاه یاسوج دومین دانشگاه برتر کشور شد

23 شهريور 1398 ساعت 0:03

بر اساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر دنیا در سال ۲۰۲۰ که توسط موسسه تایمز منتشر شده، دانشگاه یاسوج جز ۵۰۰ دانشگاه معتبر دنیا و رتبه دوم دانشگاههای کشور را کسب کرد.


رئیس دانشگاه یاسوج از کسب عنوان دومین دانشگاه برتر کشور توسط این دانشگاه خبر داد.
به گزارش کبنا، احمد عریان گفت: بر اساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر دنیا در سال ۲۰۲۰ که توسط موسسه تایمز منتشر شده، دانشگاه یاسوج جز ۵۰۰ دانشگاه معتبر دنیا و رتبه دوم دانشگاههای کشور را کسب کرد.
وی ادامه داد: بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه یاسوج پس از دانشگاه صنعتی نوشیروانی در رده دوم دانشگاه‌های کشور و بالاتر از بقیه دانشگاه‌ها قرار گرفت.
رئیس دانشگاه یاسوج در توضیح این عنوان مهم بیان داشت: رتبه بندی تایمز (timeshighereducation) یک نظام رتبه بندی بین المللی است که به رتبه بندی دانشگاه‌های دنیا می‌پردازد. این نظام رتبه بندی حدود یک هزار و ۴۰۰ موسسه آموزش عالی در سراسر دنیا را بررسی و ارزیابی کرده است.
دکتر عریان افزود: رتبه بندی جهانی «آموزش عالی تایمز» یک جدول عملکرد جهانی است که دانشگاه‌ها را در تمام مأموریت‌های اصلی خود شامل «آموزش»، «تحقیق»، «انتقال دانش» و «چشم انداز بین المللی» داوری می‌کند.
وی گفت: همچنین در این نظام رتبه بندی ۱۳ شاخص عملکردی برای ارائه جامع‌ترین و متعادل‌ترین مقایسه‌ها، مورد اعتماد دانشجویان، دانشگاهیان، مدیران دانشگاه‌ها، صنعت و دولت‌ها استفاده شده است.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: شاخص‌های عملکردی در پنج حوزه آموزش (محیط یادگیری)؛ تحقیق (حجم، درآمد و شهرت)؛ استنادها (تأثیر تحقیق)؛ چشم انداز بین المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات) و درآمد صنعت (انتقال دانش) تقسیم شده‌اند.
دکتر عریان سیستم علم‌سنجی تایمز را یکی از معتبرترین مؤسسات علم سنجی در بین شش موسسه عنوان کرد و گفت: 40 دانشگاه از ایران در بین 1400 دانشگاه جهان حائز مقام شدند که حدود 13 درصد از دانشگاههای کشور را شامل می‌شود.
 وی ادامه داد: 24 دانشگاه ایران جز 1000 دانشگاه برتر و دو دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشگاه یاسوج جز 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند.
این افتخار برای اولین بار نصیب دانشگاه یاسوج و استان شده است و مربوط به امروز و دیروز نیست و محصول زحمت همه افراد از گذشته تا کنون است.
رئیس دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دانشگاه دارای رشته‌های جامع در همه زمینه‌هاست و توانایی حل مشکلات استان و دیگر استانهای همجوار را دارد.
دکتر عریان افزود: ما در بین شاخصهای 13 گانه که مورد ارزیابی قرار گرفته به صورت متوازن عمل کرده‌ایم که این نشان دهنده توانایی دانشگاه در همه رشته‌های تحصیلی است.
وی در پایان گفت: کسب این افتخار و دست آورد مهم و ارزشمند را به همه مجموعه دانشگاه یاسوج، دانشگاهیان و همه مردم استان تبریک می گویم.
 


کد مطلب: 412689

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/412689/2/دانشگاه-یاسوج-دومین-برتر-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1