تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۴۱۲۲۵۹
با افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۲ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان گچساران انجام گرفت

اشتغال ۲۰۰ گچسارانی در هفته دولت / تصاویر

۰
کبنا ؛ در چهارمین روز از هفته دولت ۵۲ طرح عمرانی و اقتصادی با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در شهرستان گچساران افتتاح یا کلنگ زنی شد. این خدمات را فقط می توان به پای نظام جمهوری اسلامی ایران نوشت.
علی خوان پایه فرماندار گچساران در آیین افتتاح و کلنگ زنی این طرح‌ها، گفت: این طرح‌ها با اعتباری افزون بر ۸۹۵ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال و اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفردر گچساران افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
خوان پایه با بیان اینکه از مجموع این طرح‌ها ۴۴ طرح بهره برداری و عملیات اجرایی ۸ طرح نیز آغاز می‌شود افزود: این طرح‌ها در بخش‌های زیرساخت‌های مخابراتی، آب، بهداشت، مسکن، کشاورزی و زیرساخت‌های مناطق شهری و روستایی است.
وی ادامه داد: بهسازی راههای روستایی پاکوه، سرآبننیز، پشه کان، آبگندی، بی بی حکیمه، دیل، آب توت و انجیر سیاه با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال، احداث فاز دوم بلوار اندیشه با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار،، چمن مصنوعی آب گرمو با پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار از مهمترین طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.
فرماندار گچساران گفت: اجرای ۱۲۰ هکتار سیستم تحت فشار منطقه چرزو و دیل با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال، اجرای شبکه‌های فرعی ۳ و ۴ آبیاری نوین اراضی دشت لیشتر با ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار، آبرسانی آب شرب به روستاهای آبریگون و گناوه با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار، سه سالن چند منظوره با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، چمن مصنوعی روستاهای پاکوه و شهید افراز با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از از جمله طرح‌های عمرانی افتتاحی در این شهرستان است.
خوان پایه افزود: همچنین عملیات اجرایی طرح‌های اقتصادی گاوداری شیری ۵۰ راسی، پرورش شتر مرغ ۵۰۰ قطعه‌ای و طرح پرورش بز اصلاح نژادی ۲۰۰ راسی با اعتباری بیش از ۸۴ میلیارد ریال آغاز شده که با تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۲۳ نفر فراهم خواهد شد.

افتتاح جاده گچساران- آبریگون گچساران / کلنگ‌زنی و افتتاح 279 میلیارد ریال پروژه راه و شهرسازی
رئیس راه و شهرسازی گچساران گفت: جاده گچساران- آبریگون گچساران به طول پنج کیلومتر با اعتباری به مبلغ 220 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
اسماعیل احمدی در این آیین اظهار کرد: همزمان به مناسبت هفته دولت، احداث راه اصلی چهاربیشه، امامزاده جعفرف گچساران، چرام (آبریگون) با اعتباری به مبلغ 220 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
رئیس راه و شهرسازی گچساران ابراز کرد: این جاده به متراژ پنج کیلومتر ایمنی سازی و به بهره‌برداری رسید.
 وی با بیان اینکه 279 میلیارد ریال پروژه به مناسبت هفته دولت کلنگ زنی و افتتاح شد، افزود: بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی گچساران از جمله سرآننیز پاکوه، بی بی کریمه دیل، آب گندی، پشه کان به شاهزاده محمد، آب توت به پادوک با اعتباری به مبلغ 42 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
 احمدی ابراز کرد: پروژه پل ارتباطی محله لبنان به سادات با اعتباری به مبلغ هشت میلیارد ریال، پروژه احداث کتابخانه رادک به مبلغ 6 میلیارد ریال و پروژه احداث پایگاه سلامت محله رادک به مبلغ 3 میلیارد ریال افتتاح شد.
 بهره‌برداری از طرح 850 هکتاری آبرسانی به دشت لیشتر گچساران
نماینده مردم گچساران در مجلس گفت: آبرسانی به 850 هکتار از اراضی دشت لیشتر گچساران با اعتبار 200 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
 در این آیین غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های عمرانی در این شهرستان آبیاری دشت‌های برای توسعه کشاورزی است، اظهار کرد: با اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی این شهرستان اقدامی بزرگ در راستای توسعه اقتصادی استان و شهرستان انجام می‌شود.
وی ابراز کرد: شهرستان گچساران دارای پتانسیل خوب در زمینه آب، خاک و هوا برای کشت محصولات کشاورزی دارد.
 نماینده مردم گچساران با اشاره به طرح تأمین آب و اجرای شبکه آبیاری تحت فشار 850 هکتار از اراضی دشت لیشتر عنوان کرد: آب این اراضی از سد کوثر تأمین می‌شود.
 تاجگردون با بیان اینکه دبی تأمین آب این طرح یک هزار و 907 لیتر برثانیه است، گفت: 33 کیلومتر لوله به قطر 200 الی 315 میلی متر در این پروژه به کار رفته است.
 وی با بیان اینکه با بهره برداری رسیدن این طرح 140 خانوار بهره‌مند شده‌اند، ابراز کرد: با اجرای شبکه آبرسانی به دشت لیشتر زمینه اشتغال 170 نفر در این شهرستان فراهم شد.
تاجگردون با بیا اینکه این طرح در تیرماه سال گذشته آغاز و امسال به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: اجرای شبکه آبیاری تحت فشار دشت لیشتر و تراس رودخانه خیرآباد اراضی زیر پوشش ایستگاه پمپاژ شمار چهار با اعتباری به مبلغ 200 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
 نماینده مردم گچساران تصریح کرد: از مجموع این اعتبارات 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، 34 میلیارد ریال اعتبارات استانی و 21 میلیارد ریال سهم آورده کشاورزان در این طرح بوده است.
 تاجگردون به اهمیت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: بهبود وضعیت موجود کشاورزی، توسعه اراضی کشاورزی و باغات، متعادل نمودن بهره‌برداری از سفره آب زیر زمینی و بهبود نسبی وضعیت سفره آب زیرزمینی و کنترل و استفاده بهینه از منابع آب است.
 وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر 11 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اســت، افزود: در حال حاضر طرح مطالعاتی تأمین آب 19 هزار هکتار از اراضی این شهرستان در دست اجرا و مطالعه است.
 اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد 40 برابر افزایش یافت
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبارات بنیاد مسکن در سال ۸۹، ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: هم اکنون این اعتبارات ۴۰ برابر افزایش یافته است.
در این آین غلامرضا امیدوار با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در شهرستان گچساران ۵۷ روستا بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که در تمامی آنها طرح هادی اجرا شده است.
وی افزود: سنگ فرش معابر، احداث جدول، کانال هدایت سیلاب، دفع آب‌های سطحی و ایجاد فضای سبز در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان انجام شده است.
امیدوار تصریح کرد: سنگ فرش معابر، احداث جدول، ساخت پارک و طرح‌های گردشگری از مهمترین طرح‌های در دست اجرا در روستاهای این شهرستان است.
 وی با بیان اینکه اعتبارات بنیاد مسکن در سال ۸۹، ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: هم اکنون این اعتبارات ۴۰ برابر افزایش یافته است.
 امیدوار با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۵۰ درصد روستاهای با جمعیتی بیش از 20 خانوار این استان طرح هادی اجرا شده است، ابراز کرد: در گچساران تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده و در حال حاضر طرح هادی در روستاهای با جمعیت ۱۰ خانوار در حال اجرا است
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به افتتاح چمن مصنوعی این روستا اشاره کرد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع ایجاد شده است.
وی ادامه داد: محوطه چمن مصنوعی روستای ده خلیفه به متراژ یک هزار متر مربع است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعملیات احداث زمین چمن مصنوعی روستای ده خلیفه دربهمن ماه سال گذسته اجرایی شد.
امیدوار خاطر نشان کرد: این پروژه با اعتباری به مبلغ ۴۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نفت احداث و به بهره‌برداری رسید.
 وی با بیان اینکه عملیات اجرایی هفت طرح ورزشی با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال در مناطق کم برخوردار گچساران از محل اعتبارات نفت در سال گذشته آغاز شد، خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار برای ساخت بیش از پنج زمین چمن مصنوعی در روستاهای محمد آباد، سادات، دژسلیمان، ده خلیفه و ماهور باشت و ۲ سالن ورزشی در روستاهای این شهرستان اختصاص یافت.
 
کلنگ طرح گاوداری شیری 50 راسی با اعتبار 24 میلیاردی در گچساران به زمین زده شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح گاوداری شیری 50 راسی با اعتبار اولیه 24 میلیارد ریال در گچساران کلنگ‌زنی شد.
پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته دولت و با حضور مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ طرح گاوداری شیری 50 راسی در روستای اسلام آباد گچساران به زمین زده شد.
 در این آیین الیاس تاج الدینی با بیان اینکه این طرح با اعتبار اولیه به مبلغ 24 میلیارد ریال کلنگ احداث آن به زمین زده شد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال هشت نفر را در این شهرستان فراهم می‌کند.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز استان و شهرستان به تولید شیر است، گفت: در حال حاضر طرح‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله گلخانه، شیلات، طیور، دام و سایر زیرشاخه‌ها در حال فعالیت است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت هفته دولت در سطح استان 40 طرح اشتغالزایی در حوزه کشاورزی استان در حال افتتاح و کلنگ‌زنی است.
 تاج‌الدینی ادامه داد: همزمان با هفته دولت 35 طرح اقتصادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به مرحله افتتاح و پنج پروژه دیگر کلنگ زنی شد.
 رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این تعداد پروژه زمینه اشتغال 530 نفر در سطح استان فراهم شد.
 این مسوول با بیان اینکه طرح‌هایی از جمله ایجاد سردخانه نگهداری میوه، پرورش ماهی، تولید طیور و آبیاری نوین در هفته دولت کلنگ زنی و افتتاح شد، خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده برای اجرای این طرح‌ها 516 میلیارد ریال است.
 
بهره‌برداری از پروژه‌های مخابراتی گچساران با اعتبارات 100 میلیاردی
 پروژه‌های مخابراتی گچساران با اعتبارات 100 میلیاردی در هفته دولت به بهره‌برداری رسیدند.
مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه سفر استاندار به مناسبت هفته دولت به گچساران اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت ۱۴ پروژه با اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در گچساران به بهره‌برداری رسید.
وی ابراز کرد: این میزان اعتبار ۶۶ میلیارد ریال از محل بخش خصوصی و ۳۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.
مدیرعامل مخابرات استان گفت: راه اندازی اینترنت 4g در روستاهای خیرآباد ناصر، پادوک و روستای دیل با اعتباری به میزان ۲۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: همچنین توسعه پهنای باند و افزایش ظرفیت اینترنت خانگی روستای دیل به ظرفیت یک هزار شماره با اعتباری بیش از ۲ میلیارد ریال، توسعه و پهنای باند و راه اندازی اینترنت خانگی در روستای کمال با اعتباری به میزان یک میلیارد ریال از پروژه‌های افتتاحیه این شهرستان است.
 امیریان عنوان کرد: توسعه پهنای باند و افزایش ظرفیت اینترنت خانگی روستای خیرآباد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال، توسعه پهنای باند و افزایش ظرفیت اینترنت خانگی روستای پادوک با ا اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
 
افتتاح چمن مصنوعی روستای ده خلیفه گچساران
به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار، نماینده مردم گچساران و باشت و روسای ادارات چمن مصنوعی روستای ده خلیفه این شهرستان افتتاح شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حاجی
Iran, Islamic Republic of
خوبی دشت لیشتر اینه که کلیه مسئولین ادوار مختلف میتوانند آرزوی افتتاح را در آن برآورده نمایند!!!! 850 هکتار کجا بود، آقای افتتاح کننده، بیا نشون بده دقیقا کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
بازم ایگیم شکر
ولی اگ بجای معمار اقتصاد شنبه. نماینده بی بیشتر پروژه اقتصادی سی افتتاح و کلنگ زنی داشتیم
جناب معمار اقتصاد
بیکاران شهر منتظر تو بودن
Iran, Islamic Republic of
آخ سی انتخابات کاش هرسال انتخابات مجلس برگزاربشه خودشو به آب وآتش میزنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1