تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۱۱۲۲۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

مهاجرت، بی‌کاری و سیاست‌های اشتغال‌زایی دولت؛ 320 فرصت شغلی در چرام ایجاد شد

۰
کبنا ؛حمایت تسهیلاتی از طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به اشتغال ۶ هزار و ۴۹۸  نفر شده است.
طرح اشتغال روستایی و عشایری از طرح‌های موفق دولت تدبیر و امید است که نقش مؤثری در توسعه روستاها، جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی و مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی دارد.
پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار کبنا چرام گفت: در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چرام صحبت شد که اعتباری تخصیص دهند تا نمایندگی اداره کار در چرام راه‌اندازی و تجهیز شود.
وی در خصوص اعتبارات اشتغال‌زایی حوزه روستایی و عشایری از منابع ملی تأکید کرد: سهم شهرستان چرام 22 میلیارد تومان بوده که تا کنون 7 میلیارد آن جذب‌شده است و 320 فرصت شغلی ایجاد شد.
نیک‌مرام بیان کرد: ارزیابی‌های خوبی انجام‌شده، کمیته نظارت فعال‌شده دنبال این هستیم که چه مقدار فرصت شغلی واقعی ایجاد شود.
مدیرکل کار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یارانه دستمزد و مزایای آن برای فارغ‌التحصیلان بیکار مطرح کرد: رقم خوب 12 میلیارد تومان یارانه دستمزد به استان ما اختصاص داده‌شده است که باید تلاش کنیم این رقم جذب شود که به سایر استان‌های دیگر واگذار نشود.
وی با تشریح یارانه دستمزد گفت: اگر کارفرما یا پیمانکاری یک نیروی فارغ‌التحصیلی را جذب کند 40 درصد حقوق را اداره کار پرداخت می‌کند و 60 درصد آن را کارفرما و پیمانکار پرداخت می‌کند که یک فرصت شغلی خوبی برای افراد جویای کار و فارغ‌التحصیلان بیکار است که شرایط سنی هم بهتر شد و تا 35 سال هم می‌توانند جذب کنند.
پروانه نیک‌مرام در خصوص پیگیری امور حوزه کار و پرونده‌های اشتغال‌زایی گفت: این هفتمین حضور ما در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی است و به همه مدیران و فرمانداران اعلام کردیم که با حساسیت ویژه‌ای پیگیری کنند تا اعتبارات جذب شود.
وی در خصوص سامانه کارا گفت: تا پرونده‌ای فعلی تعیین تکلیف نشود سامانه کارا باز نمی‌شود که امیدواریم هم متقاضیان و. هم بانک‌ها همکاری کنند تا پرونده‌ها مختومه شود.
وی در خصوص رقم پرداختی اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در چرام گفت: تا کنون 7 میلیارد تومان آن جذب‌شده که از این مقدار 6 میلیارد تومان آن در بخش کشاورزی و دام‌پروری بوده است.
وی بیان کرد: البته ما انتظار داشتیم متقاضیان در چرام به بخش‌های صنعت و مشاغل خانگی هم توجه کنند ولی ظاهراً مردم بیشتر متقاضی بخش دامداری و کشاورزی هستند.
نیک‌مرام در پایان تأکید کرد: تلاش همه ما این است که در سال رونق تولید بتوانیم علاوه بر ایجاد اشتغال و جذب جوانان بیکار به رونق تولید در استان کمک نماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1