تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۴۱۰۹۳۶
در شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد؛

سیل چه بلایی بر سر جاده پاتاوه - دهدشت آورده / رانش زمین در پروژه ملی / فیلی: این پروژه را از وزرات راه نمی‌پذیریم / تعیین ضرب‌الاجل برای پل لنده / تصاویر تکان دهنده

۰
کبنا ؛سومین نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد با سه دستور کار، پل لنده، جاده پاتاوه-دهدشت و کارخانه‌های تولید آماتور برگزار شد.
در این نشست که امروز (چهارشنبه 19 تیرماه 98) به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، آسیب به پل بزرگ لنده، خسارت به ابنیه و سازه محور پاتاوه به دهدشت، نظارت و بررسی میلگردهای مصرفی در استان و ارزیابی کیفیت آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بنا به این گزارش، ابتدا تصاویری مربوط به پل لنده به نمایش درآمد که محمد نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این پروژه سال 90 شروع که در مقطعی هم تعطیل شد.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پل لنده، اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های حیاتی است و تنها راه ارتباطی شهرستان لنده هم محسوب می‌شود که سابقه تاریخی دارد.
وی در ادامه با اشاره به به آسیب و تخریب احتمالی پل بزرگ لنده، از مهلت 5 ماهه (پایان آبان ماه) به شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد و افزود: در صورت هرگونه اتفاق احتمالی برای این پل شرکت آب منطقه‌ای متخلف شناخته می‌شود و آن را طبق قانون به دستگاه قضا معرفی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه پروژه بالا دست آب منطقه‌ای انحرافی دارد، گفت: تغییر مسیر آب به سمت دودهانه (به سمت شهرستان لنده) است این در حالی است که آب منطقه‌ای تعهداتی داشته که این کار را انجام نداده است. و آب منطقه‌ای باید کاری انجام بدهد که آب رودخانه زیر پل از تمام دهانه‌ها عبور کند و اداره کل راهداری هم باید هفته یک بار در باره وضعیت پل به ما گزارش دهد.
معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در این نشست مقرر شد آب منطقه‌ای و راهداری تمهیدات لازم برای مدیریت دبی و جریان آب رودخانه در پل بزرگ لنده وتقسیم آن به دیگر پایه‌های پل را انجام و هر دو هفته یک بار از روند کار خود گزارش ارائه دهند.
در ادامه وقتی که تصاویری از جاده پاتاوه-دهدشت به نمایش درآمد، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان این پروژه را تا زمانی که نواقص آن رفع نشود، را نمی‌پذیرد.
سهمگین معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خصوص محور پاتاوه به دهدشت که بخش‌هایی از آن بر اثر سیل‌های اخیر دچار خسارت شد افزود: آسیب‌ها، ایرادات پیمانکار، مشاور و حتی کارفرمای استانی به شرکت ساخت و توسعه کشور انتقال تا برای رفع نقص آن تمهیدات لازم به کار برده شود.
وی اضافه کرد: در خصوص میلگردهای مصرفی در استان که در 23 مرکز فروش توزیع می‌شوند آزمایش‌هایی انجام شده که در این زمینه 4 کارخانه مهم در کشور وجود دارد که تولیدات آن‌ها بهتر بود.
سهمگین اضافه کرد: شش کارخانه هم کالاهای آنها از استاندارد خارج بود که به مراکز فروش معرفی شدند تا محصولات این کارخانه‌ها به فروش نرسند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به استفاده از کالا و مصالح ساختمانی استاندارد و داخلی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های که از مصالح وکالاهای غیر استاندارد استفاده کنند متخلف محسوب می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1