کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد؛

زیرایی از تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد رفت / مسئله‌ای که روشن نشد / مستندات باج خواهی میلیونی از شیرینی «الف»

18 تير 1398 ساعت 16:34

با حضور مسؤولانی از سازمان تعزیرات حکومتی کشور، مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این آیین از خدمات 5 ساله رضا زیرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و به جای وی براتعلی صالحی به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان منصوب شد.


«براتعلی صالحی طی حکمی از سوی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و معرفی می‌شود و «رضا زیرایی» بعد از 5 سال از این اداره می‌رود. تغییر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد و این هم ربطی به بازدید سرزده «زیلایی» مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان از شیرینی معروف «الف» بود. در آن بازدید رضا زیرایی در مصاحبه‌ای با صدا و سیما از وجود الکل صنعتی در شیرینی‌های الف خبر داد که همین صحبت‌های «زیرایی» را حسینی مأمور ویژه شبکه بهداشت و درمان بویراحمد رد کرد و گفت: بیان اینکه در شیرینی‌های الف الکل صنعتی وجود دارد اجحاف بزرگی در حق این مجموعه است. [برای دیدن اصل مصاحبه کلیک کنید] بنا به حرف‌های مأمور ویژه شبکه بهداشت شهید دامیده بویراحمد، حرف‌های زیرایی مطابق با اصول مدیریت نبود، «زیرایی» بدون انجام آزمایش و کار تحقیقاتی گفت: در شیرینی‌های الف الکل صنعتی وجود دارد. موضوعی که در هیچ جا ثابت نشد و حتی آزمایشی برای صحت این مطلب حتی تاکنون هم انجام نگرفته است.
بعد از این مسائل رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد به دو دسته تقسیم شدند، دسته‌ای برای نزدیک شدن و باج گیری و دسته‌ای هم در حمایت و حقانیت از الف و کارگرهایی که اخراج شدند. هر چند که اداره حقوقی شیرینی الف برای گرفتن حق و حقوق این مجموعه خیلی ضعیف عمل می‌کند و کرده، اما به نظر می‌رسد ذکر نکاتی ضروری به نظر برسد.
الف) بعضی از رسانه‌ها تلاش کردند تا به هر طریقی به «الف» نزدیک شوند و خودشان را به عنوان آدم‌های خبره این کار معرفی و پولی را به جیب‌شان بزنند. [مستندات آخر همین گزارش موجود است.]
ب) سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تغییر زیرایی مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی ربطی به شیرینی الف ندارد. [ اما دلایل تغییر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد هر چیزی که بوده بر اساس شنیده‌های خبرنگار ما دال بر عدم رضایت از عملکرد زیرایی در این استان بوده و مسائلی به غیر از الف هم وجود داشته است.]
ج) چرا با وجود پیگیری‌های رسانه‌ها اما زیرایی مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد واقعیت را در باره شیرینی الف نگفت به راستی مگر امکان دارد در شیرینی الف الکل صنعتی وجود داشته باشد، اما کسی مریض نشود.
به گزارش کبنا، آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز(سه شنبه 18 تیرماه) با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم سازمان تعزیرات حکومتی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
زیرایی مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: ما در چند سال گذشته در فضایی کار کردیم که برخی معیارهای استاندارد را نداشت اما نیروهای انسانی ما فقدان همه این شرایط را در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در درون خود بازتولید و این خلاء را پر کردند.
رضا زیرایی افزود: تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 در رتبه 31 کشور قرار داشت که با چینش طلایی نیروها و جابجایی استعدادها توانستیم در پایان سال 97 به رتبه پنج کشور ارتقاء پیدا کنیم.
جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با بیان اینکه قاچاق کالا از جمله مواردی است که سبب نابسامانی بازار شده، گفت: وظیفه تعدیل نوسانات بازار و مبارزه با افرادی که احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی می‌کنند طبق قانون بر عهده تعزیرات حکومتی است.
گوهرگانی افزود: امروز عوامل مختلفی سبب شده که کالاهای اساسی باکیفیت و به موقع به دست مصرف‌کندگان نرسند که یکی از این عوامل وجود افراد سودجویی هستند که در بازار هستند و اثرات ناشی از اختفاء، احتکار، گران فروشی و کم فروشی کالاها توسط این افراد سبب نوسانات بازار می‌شود.
وی با اشاره به وظیفه بازرسان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی در مقابله با نوسانات بازار، عنوان کرد: امیدواریم برخوردها نقش بازدارنده داشته باشند تا شاهد ثبات قیمت‌ها و رضایت مردم باشیم.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوسانات قیمت پیاز در برهه‌ای از زمان، گفت: قیمت این محصول در یک مقطع 15 تا 16 روزه تا 18 هزار تومان هم افزایش می‌یافت و این بیانگر این است که این کالا در بازار تولید، بسته‌بندی و نگهداری شده اما نگهداری آن طوری بوده که از دید بازرسان صنعت و معدن عمدی یا سهوی مخفی ماند.
گوهرگانی با بیان اینکه در رابطه با این محصول برخورد با احتکارکنندگان به موقع صورت نگرفت و نظارت بر بازاری که خالی از محصول شد به موقع گزارش داده نشد، ابراز کرد: همه این عوامل سبب شد که دلالان و واسطه‌ها به سودجویی‌های کلان برسند و در این زمینه نارضایتی مردم را هم شاهد بودیم.
وی تأکید کرد: اگر هر کدام از دستگاه‌های تولیدکننده، توزیع‌کننده، دستگاه‌های تأمین‌کننده امنیت غذایی و دستگاه‌های ناظر کار خود را انجام دهند دست سودجویان بسته می‌شود و در این زمینه نیاز است که همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه صنعت و معدن با تعزیرات حکومتی همکاری کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بازار استان ما نوسانات زیادی دارد و یک آشفته بازار را شاهد هستیم، گفت: نظارت مستمر بر قیمت‌گذاری‌ها و تاریخ انقضای مصرف باید در دستورکار دستگاه‌های متولی باشد.
گوهرگانی خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اصناف مختلف شد و بیان کرد: اصناف فعال در حوزه فناوری اطلاعات از جمله خدمات موبایلی‌ها بیش از حد مردم استان را سرکیسه می‌کنند که نیاز است با آنها برخورد شود.
برات‌علی صالحی مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به بخشی از تخلفات حوزه اقتصادی را بر عهده دارد که بخشی از این تخلفات در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، بهداشت و کالا و خدمات هستند و برای مقابله با این تخلفات نیاز به همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها داریم.
برات‌علی صالحی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی در خدمت مردم است تا باری از مشکلات مردم را بردارد، افزود: اجرای برنامه‌های عملیاتی بر اساس سیاست‌های کلی سازمان، استفاده از خرد جمعی در اجرای برنامه‌ها، توجه به توقعات عامه مردم، ایجاد توازن بین انتظارت با ماموریت‌های سازمانی، صیانت از نیروی انسانی و خادم مردم بودن مدیر و کلیه کارکنان در دستور کار تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد.

 دلیل برکناری مدیر تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟
 طی چند روز اخیر و با شنیده شدن تغییر رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در برخی رسانه‌ها این گونه وانمود شد که دلیل تغییر زیرایی برخورد با یک واحد شیرینی‌فروشی بوده است.
در آیین تودیع زیرایی رسانه‌ها به سراغ سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی رفتند و از وی در همین خصوص پرسیدند و رایگانی در جواب گفت: مطلبی را روز گذشته در رسانه‌های استان مطالعه کردم که باید منبع اخبار موثق باشند.
وی با بیان این که فرزند همین استان هستم و دسترسی به ما آسان است تصریح کرد: در خصوص پرونده‌ای که رای آن صادر نشده مدیر را جابجا نمی‌کنیم و سیاست سازمان این نیست در پرونده‌ای که حجم آن کوچک بوده و حتی شاید بازتاب اجتماعی داشته باشد مدیری را با فضاسازی رسانه‌ای تغییر دهیم.
سخنگوی تعزیرات با بیان اینکه تغییرات در استان‌ها شروع شده و دست بر قضا اولین آن‌ها استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که همزمان با چنین شایعات و حدسیات و گمانه‌زنی‌ها بوده است افزود: هفته آینده چندین استان دیگر را در راستای سیاست‌های سازمان تغییر می‌دهیم.
این مسؤول در تعزیرات حکومتی افزود: این‌ فضاسازی‌ها درست نیست و به مردم قول می‌دهیم که فضاسازی‌ها در اصل دادرسی‌ها و تغییر و تحولات خللی ایجاد نمی‌کند.
به گزارش کبنا، با حضور مسؤولانی از سازمان تعزیرات حکومتی کشور، مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این آیین از خدمات 5 ساله رضا زیرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و به جای وی براتعلی صالحی به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان منصوب شد.


کد مطلب: 410907

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410907/2/زیرایی-تعزیرات-حکومتی-کهگیلویه-بویراحمد-رفت-مسئله-ای-روشن-نشد-مستندات-باج-خواهی-میلیونی-شیرینی-الف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1