تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۱۰۹۰۲
فرماندار گچساران در نشست ستاد تنظیم بازار؛ نمی توان گفت همه چیز گل و بلبل است

نشست فوری ستاد تنظیم بازار گچساران/ وقتی که قیمت گیلاس در گچساران 3 برابر شهرستان های دیگر است/ فرماندار گچساران؛ کاسه صبرم از وضعیت بازار گچساران لبریز شده است(+تصاویر)

۱
کبنا ؛نشست ستاد تنظیم بازار با حضور فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 
به گزارش کبنا نیوز: فرماندار گچساران در این نشست اظهار داشت: وضیت بازار گچساران اضطراری است چون نظارت و کنترل خوبی بر بازار گچساران صورت نمی گیرد و ما مجبور شده ایم به این قضیه ورود کنیم.
علی خوان پایه افزود: قرار نیست ما مردم را فراموش و رها کنیم و هر وقت فریاد زدند و دادشان درآمد، ما وارد عمل شویم و بر بازار نظارت و بازرسی انجام دهیم.
خوان پایه گفت:ما بایداز حقوق و منافع مردم دفاع کنیم.کاسه صبر ما از وضعیت بازار گچساران لبریز شده است.
فرماندار گچساران عنوان کرد: چطور می شود بهبهان آنطرف تر از ماست در حالی که هزینه حمل و نقل بیشتری پرداخت می کنند ولی قیمت ها اجناس این شهر پایین تر گچساران است.
خوان پایه تصریح کرد: ما اینجا نشسته ایم که مدافع حقوق مردم باشیم و باید واقعیت ها را بگویم و نباید بگویم همه چیز گل و بلبل است و در این خصوص نباید دست روی دست گذاشت.
وی اضافه کرد: دام جهت کشتار از گچساران به استان فارس برده می شود و جالب اینجاست که قیمت گوشت قرمز در شیراز ارزانتر از گچساران است.
فرماندارگچساران بیان کرد: چطور می شود که قیمت میوه و تره بار در گچساران نسبت به سایر شهرستان های گرانتر باشد بطوریکه قیمت میوه گیلاس در گچساران 3 برابر شهرستان های مجاور است.
 
وی ابراز داشت: کیفیت نان و همچنین وزن چانه خمیر در شهرستان مناسب نیست.
فرماندار افزود: پس اجازه ندهید و نگذارید مردم در تامین مایحتاج اولیه خود با مشکل روبرو شوند.
خوان پایه عنوان کرد: دربازار گچساران هرکس جنس خود را به هر نرخی که دوست دارد، می فروشد که باید دراین راستا نظارت، بازرسی و کنترل ها شدت بگیرد و با متخلفان بشدت برخورد شود.
 در ادامه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران اظهار داشت: بی انصافی است اگر بگویم نظارت و کنترل بر بازار گچساران ضعیف است.
شریفی افزود: ما در بحث توزیع شکر، روغن، برنج و رب گوجه اقدامات خوبی انجام دادیم بطوریکه با توزیع به موقع این اقلام از افزایش قیمت ها جلوگیری کردیم.
ما در بحث توزیع لاستیک خودرو به نرخ مصوب نیاز های شهرستان حتی نیازبخشی از شهرستان های اطراف را برطرف کردیم.
شریفی عنوان کرد:در طی دو ماه ابتدائی سال جاری تعداد 6163 بازرسی توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران صورت پذیرفته که منجر به تشکیل  334 پرونده تخلف گردیده که جهت رسیدگی به مراجع ذیربط ارسال شده است.
اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: این اداره نظارت و کنترل بر بازار بزرگ گچساران را فقط با 3 نفر بازرس انجام می دهد که بازرسان ما با تمام توانشان پای کار هستند.
شریفی خاطر نشان کرد: تنظیم بازار شهرستان با هم افزایی تمام اعضای ستاد امکان پذیر است و اعتقاد داریم اداره صنعت، معدن و تجارت به تنهایی نمی تواند کاری بکند بلکه تمام دستگاه ها باید همکاری کنند.
در ادامه رئیس اتحادیه نانوایان اظهار داشت: ما مداوم تمام نانوایی های شهری و روستایی شهرستان گچساران را مورد بازرسی و نظارت قرار می دهیم و در صورت تخلف برخوردهای لازم انجام می گیرد.
نورالله احمدی افزود:  کیفیت نان به دلایلی متفاوتی بستگی دارد که یکی از آنها دمای هوا و همچنین فصل برداشت گندم است.
رئیس اتاق اصناف گچساران اظهار داشت: بحث ستاد تنظیم بازار یک موضوع همیشگی است که هدف این نشست ایجاد رضایتمندی  بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعادل قیمت و مبارزه با گران فروشی  از جمله از وظایف اعضای ستاد تنظیم بازار است..
فرود پورعبدی افزود: متاسفانه نوسانات قیمت ارز در بازار موجب افزایش قیمت برخی از کالاهای مصرفی و مایحتاج خانوارها شده است.
پورعبدی عنوان کرد: اتاق اصناف گچساران با تمام توان پای کار می باشد و در این راستا نظارت و بازرسی ها را شدت خواهد داد.
گفتنی است در ادامه بحث تعطیلی(بعلت تعمیرات و تجهیز کردن) کشتارگاه دام گچساران و تهیه و تامین گوشت قرمز از کشتارگاه شهر دهدشت مطرح شد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گچساران با اعلام مخالفت خود ازتامین گوشت گچساران از شهر دهدشت اظهار داشت:  نظارت ورساندن گوشت سالم به دست شهروندان از وظایف ذاتی ماست.
امید افشاری افزود: کشتارگاه باشت و دهدشت ظرفیت کشتار ندارند ودارای استاندارد های لازم نیستند و ما به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم گوشت غیر سالم بدست شهروندان برسد.
افشاری عنوان کرد: مردم با توجه شرایط بد اقتصادی پول می دهند تا گوشت سالم بخرند
رئیس دامپزشکی شهرستان گچساران عنوان کرد: کشتارگاه صنعتی یاسوج یکی از کشتارگاه های بزرگ کشور است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید در مدتی که کشتارگاه گچساران تعطیل است گوشت قرمز این شهرستان از کشتارگاه صنعتی یاسوج تامین شود.
خاطر نشان می سازد: در ابتداء جلسه سید فرزام پورالحسینی کارشناس فرمانداری گچساران گزارشی از بازدید میدانی که از بازار گچساران در بحث میوه (گیلاس، شلیل، هندوانه) تره بار و گوشت فرمز به اعضای ستاد تنظیم بازار ارائه داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این جلسات دردی از مردم دوا نمی کند باید کتر عملی و ملموس کرد واز جواب به خلق خدا غافل نشد بازرسی در گچساران از سوی اصناف، تعزیرات و بازرگانی کمرنگ شده و احساس نمی شود
Iran, Islamic Republic of
فرماندار عزیز دستمان به دامانتان
ناشناش
Iran, Islamic Republic of
باسلام ،خوشحال شدم بعد از سالها در خصوص تورم وگرانی که در این شهر بیداد میکند ونرج اجناس لحظه ای وخودسر انه تغییر میکنه جلسه اضطرای گرفته شده اصلا تو این شهر نهادی به اسم . ت ت وجود داره اگه داره این چند سال کجاین ما که ندیدیم همین چند ماه پیش از یک مغازه دار پرسیدم کسی بر کار وقیمت اجناس شما نظارت داره گفتند اصلا کسی سراغ ما نمیاد جناب فرماندار تو این شهر چی گران نیست گوشت رو باید ازباشت ویاسوج وشیراز خرید ومیوه وتره بار رو از بهبهان ودهدشت وپوشاک رو از شیراز و.....وسایل برقی رو از هندیجان ودیلم ...چون تفاوت قیمتها در گچساران نبست به این شهرها زیاد وغیر منصفانه میباشه تازه مغازه دارهاهم طلبکارند میگن کاسبیمون کسادشده
ععع
Romania
این چیزی شریفی میگه هیچ مشکلی نیست گل بلبل
سید اسلام الدین حسینی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
واقعا وضعیت بازار گچساران نابسامان و هرکس برای خود است به شخصه در شهرهای یاسوج و دهدشت و بهبهان و نورآباد قیمتهارو با گچساران مقایسه کردم که دو یا سه برابر بازار گچساران گرانتره ،
Iran, Islamic Republic of
کدوم صنف،کدوم بازار.کیه ندونه بی نظمی توی این شهر غوغا میکنه.کدوم تعزیرات.کدوم صنف.همه فقط پست این منصبهارو پر کردید.فقط حرف و شعار توخالی.هیچگونه نظارتی وجود نداره.سومدیریت بیداد میکنه..ن مسئولین توی این شهر آوازهرخاص و عامه.شما یکی نام ببرید که مردم بگن خدا پدر مادرشو بیامرزه.مدیران این شهر کدومشون خوب عمل کردند.کی راضیه.کدوم صنف،بخش،واحد یا سازمان برای خدمت به مردم قدم برمیداره نه نماینده شهر.خجالت میکشیم بخدا بگیم مدیران این شهر چه افرادی هستند.
Iran, Islamic Republic of
چرا شهامتی نیست بین مقصرین اعتراف به نهادینه کردن. ومنافع طلبی ۱ شریفی بازرگانی ۲ رحیمی فرماندار وقت ۳ناصر حسینی که استفاده از ضعف مدیریتی سالها بازار را محل تاخت .بر نالایق ها گذر زمان نشان داد بزرگی ومردم داری ابزار خاص می خواد نه با به مردم پایان شب سیه سپید است
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
دودوتاچهارتا کی به کیه۰اقای فرماندار تازمانی که شهرداروشماونماینده وشوراها اختلاف دارید اوضاع همینه شهرربی دروپیکر اگه نبود وضعیت این چنین نبود دوطایفه بازارتودست گرفتن مردم دارن قانون هم که خاله خورزویی وانتخاباتی برخوردمیکنه ۰ضعف مشخص اماجلسات راه به جایی نمیبره حالا خبرشدید قیمت اجناس ۳برابر حالا مامشینیم وببینیم نتیجه این جلسه چه میشه این جلسات فقط برای عکس گرفتن وبس
Iran, Islamic Republic of
اصلا مگه گچساران تعزیزات هم داره.تراخدا به دادملت برسید
Iran, Islamic Republic of
والله بالله درصدزیادی ازاین مسئولین تا چن سال پیش محتاج شام شبشون بودن ولی الان کل زمینهای باشت وگچساران وروستاهاش رامالک شدن .ما بخیل نیستیم ولی اونا فرداروزی حتما بایدجواب پس بدهند ووعده ی حق نزدیک است ازدست خداکه نمیشه فرارکرد.کسی که ازهرراهی براخودش سود می خواد چطورمیتونه به فکرمن کارگر وکارمند و...باشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
نظارت کجا بود بابا..اینجا هرکی هرقیمتی ک دلش خواست میده هیشکی هم جیزی نمیگه...اقای فرماندار لطفا شعار توخالی نده مرد عمل بلش
اصناف
Iran, Islamic Republic of
سلام برشهروندان عزیز،این جلسات تاثیری نداره میان آبمیوه وکیک میخورن پامیشن میرن.جناب آقای فرمانداررفتی گیلاس خریدی فهمیدی چقدرگرونه؟شما که رسیدگی میکنین همین مسئولین که دورت جمع میشن ی سری به سیستم اداریشون بزن ببین چ خبره؟گچساران واقعا گندش دراومده.خسته شدیم ازاین وضع،یکی بیادمسئول بشه برای رضای خدا ن بخاطرجیبش،تمام شده طایفه بازی و رشوه گرفتن.ی اداره بری آشنا نداشته باشی کارت انجام نمیدن این شدقانون؟بایدچکارکنیم؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1