کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرماندار گچساران در نشست ستاد تنظیم بازار؛ نمی توان گفت همه چیز گل و بلبل است

نشست فوری ستاد تنظیم بازار گچساران/ وقتی که قیمت گیلاس در گچساران 3 برابر شهرستان های دیگر است/ فرماندار گچساران؛ کاسه صبرم از وضعیت بازار گچساران لبریز شده است(+تصاویر)

18 تير 1398 ساعت 10:29

وضیت بازار گچساران اضطراری است چون نظارت و کنترل خوبی بر بازار گچساران صورت نمی گیرد و ما مجبور شده ایم به این قضیه ورود کنیم


نشست ستاد تنظیم بازار با حضور فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 
به گزارش کبنانیوز: فرماندار گچساران در این نشست اظهار داشت: وضیت بازار گچساران اضطراری است چون نظارت و کنترل خوبی بر بازار گچساران صورت نمی گیرد و ما مجبور شده ایم به این قضیه ورود کنیم.
علی خوان پایه افزود: قرار نیست ما مردم را فراموش و رها کنیم و هر وقت فریاد زدند و دادشان درآمد، ما وارد عمل شویم و بر بازار نظارت و بازرسی انجام دهیم.
خوان پایه گفت:ما بایداز حقوق و منافع مردم دفاع کنیم.کاسه صبر ما از وضعیت بازار گچساران لبریز شده است.
فرماندار گچساران عنوان کرد: چطور می شود بهبهان آنطرف تر از ماست در حالی که هزینه حمل و نقل بیشتری پرداخت می کنند ولی قیمت ها اجناس این شهر پایین تر گچساران است.
خوان پایه تصریح کرد: ما اینجا نشسته ایم که مدافع حقوق مردم باشیم و باید واقعیت ها را بگویم و نباید بگویم همه چیز گل و بلبل است و در این خصوص نباید دست روی دست گذاشت.
وی اضافه کرد: دام جهت کشتار از گچساران به استان فارس برده می شود و جالب اینجاست که قیمت گوشت قرمز در شیراز ارزانتر از گچساران است.
فرماندارگچساران بیان کرد: چطور می شود که قیمت میوه و تره بار در گچساران نسبت به سایر شهرستان های گرانتر باشد بطوریکه قیمت میوه گیلاس در گچساران 3 برابر شهرستان های مجاور است.
 
وی ابراز داشت: کیفیت نان و همچنین وزن چانه خمیر در شهرستان مناسب نیست.
فرماندار افزود: پس اجازه ندهید و نگذارید مردم در تامین مایحتاج اولیه خود با مشکل روبرو شوند.
خوان پایه عنوان کرد: دربازار گچساران هرکس جنس خود را به هر نرخی که دوست دارد، می فروشد که باید دراین راستا نظارت، بازرسی و کنترل ها شدت بگیرد و با متخلفان بشدت برخورد شود.
 در ادامه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران اظهار داشت: بی انصافی است اگر بگویم نظارت و کنترل بر بازار گچساران ضعیف است.
شریفی افزود: ما در بحث توزیع شکر، روغن، برنج و رب گوجه اقدامات خوبی انجام دادیم بطوریکه با توزیع به موقع این اقلام از افزایش قیمت ها جلوگیری کردیم.
ما در بحث توزیع لاستیک خودرو به نرخ مصوب نیاز های شهرستان حتی نیازبخشی از شهرستان های اطراف را برطرف کردیم.
شریفی عنوان کرد:در طی دو ماه ابتدائی سال جاری تعداد 6163 بازرسی توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران صورت پذیرفته که منجر به تشکیل  334 پرونده تخلف گردیده که جهت رسیدگی به مراجع ذیربط ارسال شده است.
اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: این اداره نظارت و کنترل بر بازار بزرگ گچساران را فقط با 3 نفر بازرس انجام می دهد که بازرسان ما با تمام توانشان پای کار هستند.
شریفی خاطر نشان کرد: تنظیم بازار شهرستان با هم افزایی تمام اعضای ستاد امکان پذیر است و اعتقاد داریم اداره صنعت، معدن و تجارت به تنهایی نمی تواند کاری بکند بلکه تمام دستگاه ها باید همکاری کنند.
در ادامه رئیس اتحادیه نانوایان اظهار داشت: ما مداوم تمام نانوایی های شهری و روستایی شهرستان گچساران را مورد بازرسی و نظارت قرار می دهیم و در صورت تخلف برخوردهای لازم انجام می گیرد.
نورالله احمدی افزود:  کیفیت نان به دلایلی متفاوتی بستگی دارد که یکی از آنها دمای هوا و همچنین فصل برداشت گندم است.
رئیس اتاق اصناف گچساران اظهار داشت: بحث ستاد تنظیم بازار یک موضوع همیشگی است که هدف این نشست ایجاد رضایتمندی  بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعادل قیمت و مبارزه با گران فروشی  از جمله از وظایف اعضای ستاد تنظیم بازار است..
فرود پورعبدی افزود: متاسفانه نوسانات قیمت ارز در بازار موجب افزایش قیمت برخی از کالاهای مصرفی و مایحتاج خانوارها شده است.
پورعبدی عنوان کرد: اتاق اصناف گچساران با تمام توان پای کار می باشد و در این راستا نظارت و بازرسی ها را شدت خواهد داد.
گفتنی است در ادامه بحث تعطیلی(بعلت تعمیرات و تجهیز کردن) کشتارگاه دام گچساران و تهیه و تامین گوشت قرمز از کشتارگاه شهر دهدشت مطرح شد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گچساران با اعلام مخالفت خود ازتامین گوشت گچساران از شهر دهدشت اظهار داشت:  نظارت ورساندن گوشت سالم به دست شهروندان از وظایف ذاتی ماست.
امید افشاری افزود: کشتارگاه باشت و دهدشت ظرفیت کشتار ندارند ودارای استاندارد های لازم نیستند و ما به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم گوشت غیر سالم بدست شهروندان برسد.
افشاری عنوان کرد: مردم با توجه شرایط بد اقتصادی پول می دهند تا گوشت سالم بخرند
رئیس دامپزشکی شهرستان گچساران عنوان کرد: کشتارگاه صنعتی یاسوج یکی از کشتارگاه های بزرگ کشور است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید در مدتی که کشتارگاه گچساران تعطیل است گوشت قرمز این شهرستان از کشتارگاه صنعتی یاسوج تامین شود.
خاطر نشان می سازد: در ابتداء جلسه سید فرزام پورالحسینی کارشناس فرمانداری گچساران گزارشی از بازدید میدانی که از بازار گچساران در بحث میوه (گیلاس، شلیل، هندوانه) تره بار و گوشت فرمز به اعضای ستاد تنظیم بازار ارائه داد.
 


کد مطلب: 410902

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410902/2/نشست-فوری-ستاد-تنظیم-بازار-گچساران-وقتی-قیمت-گیلاس-3-برابر-شهرستان-های-دیگر-فرماندار-کاسه-صبرم-وضعیت-لبریز-شده-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1