کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان کشوری و استانی انجام گرفت

افتتاح دال دنا

18 تير 1398 ساعت 0:17

این مجموعه در زمینی به مساحت ۷ هزار متر وافتتاح مجتمع گردشگری حوض دال دنا زیربنای ۴ هزار متر مربع شامل ۱۸ سویت، ۸۵ تخت، رستوران، کافی شاپ راه اندازی و در کنار این مجتمع علاوه بر برپایی سیاه چادرها، غرفه‌های صنایع دستی و توزیع غذاهای سنتی نیز دایر شد. بنا بر این گزارش ۱۲ میلیارد ریال برای اجرای این طرح توسط بخش خصوصی هزینه شد و برای توسعه آن نیاز به ۴ هزار متر زمین و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.


معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به همراه معاونین خود وارد یاسوج شدند و مورد استقبال حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد، زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد دنا و معاونین استاندار و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.
علی اصغر مونسان پس از ورود به یاسوج در گلزار شهدای یاسوج حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح مهم گرشگری و بازدید از برخی مناطق گردشگری به استان سفر کرده است.
افتتاح طرح بزرگ گردشگری "دال دنا" در شهرستان دنا و بازدید از طرح بوم گردی سی سخت به نمایندگی از دیگر طرح ها از برنامه های امروز مونسان است.

افتتاح مجتمع گردشگری«دال دنا» با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305628/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C
مجتمع گردشگری و تفریحی «دال دنا» با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد، زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سی سخت افتتاح شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح این طرح، گفت: برای ساخت این مجتمع  ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که ۱۰۰ میلیارد ریال آن سهم آورده سرمایه گذار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی است.
حسین کلانتری با بیان اینکه، این مجتمع در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته شده و دارای چهار هزار مترمربع سازه فیزیکی است، اظهار داشت: این مجتمع ۱۸ سوئیت هر کدام به مساحت ۸۰ مترمربع، ۷۲ تخت و ۲ سالن رستوران و کافی شاپ است.
استاندار تصریح کرد: این طرح به حوزه گردشگری این استان رونق می بخشد.
 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم  گفت:  با بهره‌ برداری این مجتمع گردشگری برای ۳۵ نفر شغل ایجاد شده است.
باقری اظهار داشت: این هتل دارای ۱۸ سوئیتو با طراحی داخلی لوکس و مجهز به امکانات رفاهی مناسب آماده پذیرایی از گردشگرانی است که استان کهگیلویه  بویراحمد و شهرستان دنا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌ کنند.

مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در مصاحبه‌ای با اشاره به قابلیت‌های بالای استان درحوزه گردشگری گفت: کهگیلویه و بویراحمد در کشور در حوزه گردشگری بی نظیر است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی هم باید در بالفعل کردن قابلیت‌های گردشگری به ویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا به کمک دولت بیاید افزود: دولت هم این آمادگی را دارد تا با ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران کمک کند.
آقای مونسان هدف از سفر به استان را شناسایی قابلیت‌های گردشگری و هم چنین نقاط ضعف و موانع سرمایه گذاری گردشگری استان دانست و گفت: اگرچه اقداماتی در حوزه گردشگری در استان انجام شده، ولی این کافی نیست و باید دولت و بخش خصوصی در این زمینه فعالیت‌های بیشتری انجام دهند.
وی نگاه دولت به توسعه واحدهای گردشگری روستایی یا همان بوم گردی را از اهم کارهای دولت برشمرد و گفت: واحدهای بومگردی از 400 واحد از زمان آغاز به کار این دولت در کشور هم اکنون به 1560 واحد افزایش یافته است.
مونسان افزود: بر اساس هدفگذاری های انجام شده واحدهای بومگردی باید به بیش از 2 هزار واحد افزایش یابد.
وی گفت: امسال به منظور توسعه واحدهای بومگردی یک میلیون و 500 هزار دلار ازمحل صندوق توسعه ملی و معادل همین مبلغ به صورت ریال توسط بانکهای عامل اختصاص یافته است.
مونسان گفت: سرمایه گذاری در بخش بوم گردی بهترین فرصت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است که از این ظرفیت می‌توان برای توسعه استان و به تبع آن کشور استفاده کرد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری و بومگردی استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد واحدهای بومگردی استان را پایین‌تر از این ظرفیت دانست و گفت: هم دولت و هم بخش خصوصی موظفند این بخش را توسعه دهند.
حوزه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد رونق می گیرد/۳,۵۰۰ میلیارد ریال طرح گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد در حال اجراست/ یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال طرح گردشگری آماده اجراست
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با حضور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اینک ۷۰ طرح گردشگری با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.
علی اصغر مونسان در آئین افتتاح مجتمع گردشگری «دال دنا» شهر سی سخت در جمع خبرنگاران گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین پنج تا ۹۰ درصد است.
وی افزود: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح گردشگری نیز در کهگیلویه و بویراحمد آماده دریافت تسهیلات بانکی برای آغاز عملیات اجرایی است.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305629/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی از سوی این سازمان برای مرمت، بازسازی، توسعه و محصور کردن بافت تاریخی شهر دهدشت کهگیلویه و بویراحمد موسوم به بلاد شاپور اختصاص یافته است.
مونسان عنوان کرد: یکی از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری لازم در حوزه گردشگری، آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی است.
وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل برخورداری از مناظر بکر طبیعی و آثار تاریخی متعدد جزو قطب‌های مهم گردشگری کشور است.
مونسان گفت: می‌توان از کهگیلویه وبویراحمد به عنوان بهشت طبیعت گردی در حوزه جنوب و جنوب غرب کشور یاد کرد.
وی اظهار داشت: دعوت می‌ شود که مردم نقاط مختلف کشور از جاذبه‌های طبیعی و باستانی کهگیلویه و بویراحمد دیدن کنند.
علی اصغر مونسان از چند طرح گردشگری در شهر توریستی سی سخت بازدید کرد و عصر امروز نیز با سفر به شهر یاسوج از پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین (کوچ عشایر) دیدن خواهد کرد.
این جشنواره ملی شامگاه یکشنبه و در آئینی با شرکت ۲۵ استان کشور در پارک ولایت شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد و تا ۲۰ تیرماه ۱۳۹۸ نیز ادامه دارد.

http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305628/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305633/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C
 


کد مطلب: 410891

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410891/2/افتتاح-دال-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1