کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان برگزار شد

کارگاه آسیب های اجتماعی، کنترل و پیشگیری مواد مخدر ویژه بانوان شاغل در ادارات گچساران/ بازدید از کمپ ترک اعتیاد زنان و مردان(+تصاویر)

5 تير 1398 ساعت 7:31

این میزان تسهیلات به ۱۹۲ معتاد بهبود یافته این استان از دام اعتیاد پرداخت شد.
رضایی بیان کرد: تلاش در حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری به مراتب با اهمیت تر از سایر حوزه هاست


کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی با موضوع  کنترل و پیشگیری مواد مخدر ویژه بانوان شاغل در ادارات با حضور دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بهزیستی شهرستان گچساران و جمعی از بانوان شاغل در ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این نشست دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات از سال گذشته تاکنون برای اشتغال بهبود یافتگان این استان از دام اعتیاد پرداخت شد.
سید ناصر رضایی افزود: این میزان تسهیلات به ۱۹۲ معتاد بهبود یافته این استان از دام اعتیاد پرداخت شد.
رضایی بیان کرد: تلاش در حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری به مراتب با اهمیت تر از سایر حوزه هاست.
وی اظهار داشت: ماهانه ۶۰۰ نفر برای ترک اعتیاد به کمپ‌های نیمه اقامتی کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می‌کنند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۲ مرکز ترک اعتیاد در این استان وجود دارد.
رضایی طول مدت درمان معتادان مراجعه کننده به کمپ‌ها را ۲۸ روز اعلام کرد و گفت: بیش از هفت هزار نفر سال گذشته به مراکز ترک اعتیاد نیمه اقامتی این استان مراجعه کردند.
وی متوسط سن افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی ترک اعتیاد زیر پوشش بهزیستی استان را ۱۸ تا ۶۵ سال اعلام کرد و افزود: حمایت از خانواده معتادان در زمان ترک اعتیاد، برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه خدمات و آموزش از اقدامات مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه پیشگیری و حمایت از خانواده معتادان این استان است.
رضایی گفت: پیچیدگی‌ها، دردسترس بودن و تغییر نوع مواد مخدر موجب شده کنترل فرزندان (دختر یا پسر) توسط والدین بسیار سخت در بیشتر مواقع از کنترل خارج شود.
در ادامه فرماندار گچساران در این کارگاه آموزشی به اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدردر گچساران اشاره کرد و گفت: پیشگیری و درمان در زمینه مواد مخدر در جامعه باید مردمی شود.
علی خوان پایه گفت: مسئولان در راستای کاهش گرایش به اعتیاد تاکنون اقدامات مؤثری انجام داده‌اند.
وی اظهار داشت: اشتغال بهبود یافتگان تأثیر بسزایی در کاهش احتمال بازگشت آنان به اعتیاد خواهد داشت.
 در ادامه این نشست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: زنان و جوانان خطر پذیر ترین قشر در معرض معضل اعتیاد هستند.
آذر صفایی نیا با بیان اینکه اعتیاد زنان نقش تأثیرگذاری در خانواده دارد افزود: اعتیاد بانوان علاوه بر اثرات مخربی که بر روی جسم و روح و روان فرد دارد، بدلیل نقش تأثیرگذار زن در خانواده، خطرناک‌تر از مردان بوده و بنیان خانواده را دچار آسیب می‌کند.
صفایی نیا اظهار داشت: زنان و جوانان هم اینک خطرپذیرترین قشر در معرض معضل اعتیاد هستند.
وی تصریح کرد: باید برنامه ریزی‌های مناسب برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی در بین زنان استان اندیشیده شود.
گفتنی است: در پایان این نشست فرماندار گچساران، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس بهزیستی گچساران از مرکز ترک اعتیاد (کمپ) زنان و مردان شهرستان بازدید بعمل آوردند.
 


کد مطلب: 410595

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410595/2/کارگاه-آسیب-های-اجتماعی-کنترل-پیشگیری-مواد-مخدر-ویژه-بانوان-شاغل-ادارات-گچساران-بازدید-کمپ-ترک-اعتیاد-زنان-مردان-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1