تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۱۰۵۸۵
گزارش‌های خبری که دودمان «تولید»، «سرمایه‌گذاری» و «اشتغالزایی» را به باد می‌دهد؛

عملکرد صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با «رونق تولید» مطابقت ندارد

۰
کبنا ؛با تدبیر رهبر انقلاب اسلامی ده سالی است که سال‌ها با اقتصاد، تولید و اشتغال گره خورده است، چرا که اقتصاد یکی از مؤلفه‌های رشد و تکامل انسان‌ها است. رشد و تکامل انسان‌ها در جامعه و حذف عوامل فساد؛ مسأله‌ی اساسی که در انقلاب اسلامی هدف اعلی و والا به حساب می‌آمد و می‌آید، و عبارت از تزکیه‌ی انسان است. همه چیز مقدمه‌ی [اقتصاد، عمران، سیاست] تزکیه و طهارت آدمی است. عدالت در جامعه و نیز حکومت اسلامی در میان اجتماعات بشری هم بااینکه هدف بزرگی محسوب می‌شود، ولی خود آن یک مقدمه برای تعالی و رشد انسان‌ است که در تزکیه‌ی آدمی نهفته است. هم زندگی در این عالم اگر بخواهد به سعادت برسد محتاج تزکیه است، و هم درجات اخروی و معنوی، متوقف بر تزکیه است. فلاح انسان یعنی دست یافتن انسان به مقصد اعلی وابسته‌ی به تزکیه است؛ «قد افلح من تزکّی. و ذکر اسم ربّه فصلّی». آن کسی که تزکیه بکند، فلاح و رستگاری را به دست آورده است.
... انقلاب برای این است که جوانان و مردم ما در هر قشر و هر طبقه، این فرصت را پیدا کنند که خودشان را بسازند؛ خودشان را از بدیها نجات بدهند و در مقابل آتش دوزخ اخروی و دوزخ‌های دنیوی بیمه کنند.
 با نگاهی به عملکرد صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در دو مسئله اخیر پلمپ شیرینی الف [بخوان سناریوی ساختگی] و رستوران دورهمی مشخص می‌شود که صدا و سیمای استان هنوز به پختگی خاص خودش نرسیده است و خبرنگاران او بیش از هر چیز دیگری به آموزش‌های تخصصی نیاز دارند و نمی‌توان هر کس که از درب وارد شد، زود به او میکروفن و دوربینی داد تا با دادن اطلاعات اشتباه دودمان تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری به باد داده شود.
برای اینکه دقیقاً به اصل موضوع برسیم گزارش صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد را در باره پلمپ شیرینی الف یک بار دیگر با هم مرور می‌کنیم. [برای دیدن گزارش صدا و سیما اینجا کلیک کنید.]
در ابتدای گزارش صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است که در گشت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیزات حکومتی به «شلوغ‌ترین» و «پرفروش‌ترین» شیرینی فروشی شهرمان [یاسوج] رفتیم و این شرینی فروشی که با برند ملی و به صورت نمایندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند از «شربت آلومینیوم ام جی» برای شفاف سازی روغن‌های چند بار استفاده شده خود و از الکل صنعتی در شیرینی‌های خود استفاده می‌کرد.
خبرنگار صدا و سیما در ادامه از زبان روابط عمومی تعزیزات حکومتی و مدیرکل تعزیزات حکومتی گزارش می‌دهد و روابط عمومی تعزیرات حکومتی می‌گوید؛ «وقتی یه ذره از شربت آلومینیوم ام جی در روغن سوخته و سیاه ریخته می‌شود، روغنه هم شفاف شفاف، سفید سفید می‌شود و گویا تازه جوش آمده.» موضوعی که با انجام آزمایش رد شد. [برای دیدن این آزمایش کلیک کنید.]
در این گزارش، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد بدون اینکه آزمایشی انجام داده باشد و یا بعد از حدود دو سال فعالیت شیرینی الف در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کسی از بابت خوردن شیرینی‌هایش اظهار مسمومیت کرده باشد، می‌گوید: «متأسفانه قاطی کردن الکل صنعتی که بسیار زیان بار هست برای همشهریان ما، دارد، اینجا عرضه می‌شود. و قاطی کیک می‌شود.»
البته در این گزارش چنان صریح و بدون پرده از وضعیت وخیم این شیرینی فروشی و رستوران دورهمی حرف می‌زنند که مردم تصور می‌کنند هر چه می‌خورند و خورده‌اند، پر از الکل صنعتی بوده است و یا غیربهداشتی.
در ابتدای گزارش خبرنگار صدا و سیمای می‌گوید به شلوغ‌ترین و پرفروش‌ترین شیرینی فروشی شهرمان رفته‌ایم، خوب، اگر این الف پرفروش‌ترین و شلوغ‌ترین شیرینی فروشی یاسوج هست، پس باید تا کنون خیلی از مردم به دلیل خوردن شیرینی و کیک‌های الف که دارای الکل صنعتی بوده به گفته کارشناسات دچار کوری، اغما و مرگ شده باشند. موضوعی که هیچ وقت اتفاق نیفتاده است و اینجا می‌توان گفت که باید خبرنگار صدا و سیما در پخش گزارش خود دقت بیشتری را در نظر می‌گرفت.
برند مجموعه شیرینی الف که دارای 2000 نیرو در سطح کشور است با پخش فیلم صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور دچار آسیب جدی و این روزها هم زیان ده شد و گفته می‌شود که مسئولان الف مجبور شده‌اند تعدادی از کارگران خود را در سایر شهرهای استان اخراج کنند. به فرض مجموعه شیرینی الف در یاسوج دارای اشکالات غیربهداشتی بوده است چرا باید با پخش فیلمی کل مجموعه الف را در سراسر کشور زیر سئوال ببریم. این اشتباه صدا و سیمای مرکز استان در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است، مغایرت دارد. بله، ما هم موافق متخلفین در هر صنفی هستیم و باید با کیفیت‌ترین کالاها و محصولات با بهترین شکل به دست مردم برسد. اما نباید با گزارش‌های نادرست کلیت یک مجموعه را زیر سئوال برد.
صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه همان گزارش حاشیه ساز، نام رستوران دورهی را به مردم نشان می‌دهد و به مردم می‌گوید که این رستوران غیربهداشتی است و با زبان بی زبانی می‌گوید از غذاهای او نخورید و روند رشد اقتصادی رستورانی که بیش از 10 نفر در آن کار می‌کرد را از رونق می‌اندازند.
«سید میثم حسینی» بازرس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد بیان وجود الکل صنعتی را در شیرینی و کیک‌های الف اجحاف بزرگی در حق این مجموعه می‌داند و می‌گوید: رستوران ”دورهمی” بدلیل برخی مشکلات بهداشتی توسط اینجانب بعنوان بازرس بهداشت محیط مرکز بهداشت بویراحمد پلمب و به مالک این رستوران نیز اعلام شد و بعد از این اعلام، مشکلات بهداشتی آن در کوتاهترین زمان حل شد.
وی که با ایلنا صحبت می‌کرد، با بیان اینکه وقتی خبر پلمب این رستوران از سوی شبکه محلی صدا و سیمای دنا پخش شد برای خود ما جای تعجب بود، خاطرنشان کرد: مالک این رستوران دارای گواهینامه‌های متعددی است اما حوزه بهداشت فقط مسائل مرتبط با بهداشت را بررسی می‌کند.
بازرس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه نواقص بهداشتی که به مالک رستوران دورهمی اعلام شد در کمترین زمان ممکن برطرف شد، ادامه داد: ما خواستار و موافق انتشار این خبر با نشان دادن تابلوی فروشگاه و اشخاص نبوده و واقعاً دلیل آن را هم تاکنون نمی‌دانیم.
حسینی گفت: شبکه بهداشت بعد از بازدیدها و مشاهده مشکلات بهداشتی اقدام به پلمب واحدهای بهداشتی متخلف می‌کند و روزانه چندین مورد در این ارتباط اتفاق می افتد که بعد از رفع تذکرات، مجدداً آن واحد متخلف بازگشایی می‌شود.
وی افزود: موافق انتشار پخش تابلوی افراد، اشخاص و اماکن غذایی مانند رستوران دورهمی از صدا و سیما نیستیم و معتقدیم فقط باید تابلویی که مرکز بهداشت در واحدهای بهداشتی نصب می‌کند پخش شود.
مالک رستوران دورهمی یاسوج هم با اظهار تأسف از انتشار خبر بهداشتی نبودن رستوران خود از شبکه خبر صدا و سیمای یاسوج، خاطرنشان کرد: ایرادات بهداشتی که از سوی بازرس مرکز بهداشت بویراحمد به ما اعلام شد در کمتر از ۲۴ ساعت رفع و رستوران دورهمی شروع بکار کرد.
«منوچهر شریفی» که سابقه ۳۰ سال فعالیت در حوزه آشپزی و پنج گواهینامه بین المللی را دارد، ادامه داد: متاسفانه در همین ۲۴ ساعتی که درحال رفع مشکل بهداشتی رستوران بودیم شبکه محلی دنا با انتشار گزارشی، آبرو و شآن ما را به بازی گرفت و این در حالی بود که هیچ سئوالی در این ارتباط از خود ما هم نشد.
او ادامه می‌دهد؛ «نهایت تأسف برای خبرنگاری که قبل از آموختن شیوه تهیه گزارش، میکروفون در دست می‌گیرد و قسمتی از ماجرا را گزارش می‌کند و قبل از فهمیدن اصل ماجرا،  قضاوت را به مردم می‌سپارد. و ظاهراً جز ایجاد شبهه و سوظن در اذهان عمومی نسبت به این برند هدفی نداشته است و فیلمی که از پلمپ درب آلومینیومی منتشر شد مربوط به این رستوران نبوده و خبرگزاری صدا و سیمای استان باید جوابگوی این مسئله باشد.»
چرا گزارشگر صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بدون هر گونه آزمایشی با انتشار گزارشی از وجود الکل صنعتی در شیرینی‌های الف خبر می‌دهد در حالی که خود او می‌گوید این شیرینی فروشی شلوغ‌ترین مرکز فروش شیرینی است و تا کنون کسی از وجود الکل صنعتی که بسیار هم خطرناک است در این شیرینی‌ها خبر نداده و یا حرف نزده است. از ابتدا تا آخر، گزارش چنان دقیق جلو می‌رود که هر بیننده‌ای تصور می‌کند که تا الان همه ماها داشتیم، الکل صنعتی و شربت آلومینیوم ام جی به جای شیرینی می‌خوردیم.
بالاخره سئوالاتی پیش می‌آید که آیا این اقدام صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با سال «رونق تولید» مطابقت دارد؟ چرا صدا و سیمای استان با وجود تکذیب بازرس شبکه بهداشت مبنی بر اینکه بیان وجود الکل صنعتی در شیرینی‌ها اجحاف بزرگ در حق «الف» است، حاضر نمی‌شود که برای روشن سازی دقیق مسئله قدمی بردارد؟
به طور کلی از برنامه های صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد استقبال چندانی نمی‌شود و بیشتر برنامه‌های روتین و تکراری با مجری‌های تکراری پخش می‌گردد و تاکنون برنامه موفقی از این شبکه استانی برای جذب سرمایه گذار، رونق تولید و اشتغالزایی ندیده‌ایم.
بنا به گفته مسئولان الف؛ برای برخی رسانه‌ها و صدا و سیمای استان در دستگاه‌های مربوطه پرونده‌ای را باز کرده اند.

فیلم زیر اصل ماجرای بهداشت یا غیربهداشتی «الف» را نمایش می‌دهد؟ لطفاً ببینید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مزگان
Iran, Islamic Republic of
واقعا ناراحت شدم برای خودمون که کشورمون رو دادیم افراد بی مسئولیت که فقط باند وباندبازی توی این استان وجود داره
ع۷
Russian Federation
صدا و سیما دچار روز مره گی شده متاسفانه برنامه های صدا و سیمای استان جذابیت ندارد محتوایی که تولید میشود واقعا به روز نیست
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخصه عقده داشتن از الف وگرنه فیلم اخر نشون میداد چقد کارشون تمیزه
Rrrrr
Iran, Islamic Republic of
ابعاد این فاجعه رو باید از زوایای مختلفی برسی کرد اول وعدم اطلاع از قانون.که حتی فرق بین متهم ومجرم رانمدانند وتا اثبات اتهام ،متهم رابه مسلخ بردند وبدون دفاع گردن زدنند وحتی حاضر به پاسخگویی و روشن نمودن اذهان عمومی نیستند وبه راحتی با سکوت خود مهر تاییدی بر اشتباهات خود زدندند وگرنه همان افرادی که در کلیپ وتوضیحات نوبت را رعایت نمیکردند وفقط چشم به لنز دوربین ومیکروفن رو جای دادند
پریسا
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کارگاه خیلی تمیزیه
من تمام کارگاه های شیرینی فروشی های دیگه رو دیدم
توطئه ای بیش نیس...
فرید
Iran, Islamic Republic of
برای شهر یاسوج که مردمش فقط به قیمت نگاه میکنن و کیفیت مهم نیست
ورود این برند زود بود
حالا اگه الف نباشه، مردم باید شیرینی با جوش شیرین و پالم بخورن تو روزگاری که همه چیز مصنوعی شده و سرطانزا هست.
هانا
Iran, Islamic Republic of
شیرینی فروشی معروف شهر ک سنگشو به سینه میزنید
. تو کارگاشه بنظرتون کیکاشون خوردن داره همیشه هم. زیر ویتریناشون دیدم
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب خدمت کلیه هم استانی های عزیز.باتوجه به همه مستندات که گواه بر ظلم بزرگ علیه شیرینی الف هست، تعزیرات حکومتی اینک باید اقرار به اشتباه خود کند.....و بیشتر ازاین سکوت را نباید جایز دانست.
نرجس
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب خدمت کلیه هم استانی های عزیز.باتوجه به مستندات که گواه گزارش خلاف واقع و بدون تحقیق میباشد خواستار این هستیم که هم اکنون تعزیرات استان چرا اقرار به اشتباه خود نمیکند و سکوت را تا کی میخواهد جایز بداند.....
Canada
درود اصلا عملکرد صدا وسیمای کهگلویه و بویراحمد بر عکس روننق و تولید عمل می کند احمدی
Iran, Islamic Republic of
ما كه واقعا از كيفيت شيريني وكيك هاي الف راضي بوديم و واقعا زشت بود خراب كردن اين برند و بيكاري يه عالمه ادم اونم تو همچين شرايك اقتصادي
صدا و سیما
Iran, Islamic Republic of
کاش اصلا صدا و سیما نداشتیم دیگه خبرش هم به درد نمی خوره تا چه برسه به.....
شیدا
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی بهداشت گفته الکل نیس تعزیرات عذرخواهی نمیکنه
علی
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم خدایی خودت که دم از رونق تولید میزنی چرا تا بحال یک قدم در راستای رونق تولید بر نداشتی که حالا از صداوسیما انتقاد میکنی..تا بحال شده از مشکلات سر راه رونق تولید در استان و عدم حمایت مسولین استانی از تولید رو بگید و منتشر کنید ؟ایا تا بحال یک مسول استانی رو مصاحبه گرفتید پیرامون مشکلات تولید؟؟این کار رو فقط صداوسیما داره انجام میده پس فرار رو به جلو نکنید
Km
Iran, Islamic Republic of
وقتی کاری تخصصی نباشه اخرش هم میشه نابودی واعتبار تولید وسرمایه حتی گزارشگر صدا سیما تو کلی.فقط دنبال نشون دادن خودشه وتعجب از اینه که ایا شما رییس صدا سیما مجوز پخش این کلیپ رو از دادستانی داشتی ایا این خبر در تحریه صدا سیما تجزیه وتحلیل شد ایا نامه اداره بهداشت مبنی بر انتشار به صدا سیما وجود دارد وخیلی اما وایاهای دیگر خدای من جای رییس صداسیما بودم حداقل مدارک این کلیپ رو از مراجع ذبربط میگرفتم وبا ارایه به مردم حداقل صدا وسیما رو از این . مبرا میکردم
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هر کسی بخواد صادقانه کار کنه برکنار میشه الف تخلف کرده تخلفش هم نشان داده شد دیگه میرن از نفوذ استفاده میکن بحث دیگس بابا اون تو روغن سوخته دیدن یا نه؟ الومنیوم ام جی و الکل بود یا نه ؟ شیرینی مونده دیدن یا نه ؟همه اونا استفاده میشد حالا میخوان تطهیرش کنن بحث دیگس ولی متخلف متخلفه بایستی باهاش برخورد بشه حالا میخواد الف باشه یا ب
Iran, Islamic Republic of
چراوقتی بهداشت گفته الکل نیست تعزیرات عذرخواهی نمیکنه؟؟
مشتری
Iran, Islamic Republic of
کلا صدا و سیمای استان فقط به فکر سرگرمی سطحی کردن مردمه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه یک اداره خاصه که همیشه یک طرفه قظاوت می کنه اصلا برنامشو نگاه نمی کنم خیلی سطح پاییینه و به روز نیست
ذدر
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز..خدای چندکیلوخامه تقدیمت کردند...11111
سیب
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم چرافقط کبناجونی پیگیری قضیه شیرینی الف است!!!!!
لغت
Iran, Islamic Republic of
کبناعزیز!!!!پس بقیه کامنتهاکو!!11عامل بعمل باش دوست عزیز!!!!1
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
فایل های مرتبط
1