تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۱۰۳۲۶
حواشی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بافت فرسوده دوگنبدان؛

درگیری لفظی «شهردار دوگنبدان» با مدیرکل بنیاد مسکن استان؛ با لودر آرم‌تان را خراب می‌کنم + تصاویر

۳
کبنا ؛ نشست ستاد بازآفرینی شهری دوگنبدان و باشت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، هیئت مدیره بازآفرینی شهری ایران، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، معاون عمرانی استاندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن کنفراس فرمانداری گچساران برگزار شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون 80 طرح عمرانی در  2 شهرستان گچساران و باشت  با اعتباری به مبلغ 328 میلیارد ریال در این 2 شهرستان اجرا و در حال اقدام است.
حسین جنتی افزود: این مبلغ اعتبار  از محل بودجه‌های استانی، نفت، توازن و حوادث برای اجرای طرح هادی در روستاها، احداث چمن مصنوعی و بهسازی بافت فرسوده دوگنبدان، جدول، سنگ فرش، دیوار حائل، پل،  آسفالت، زیر سازی تأمین شده است.
جنتی  با بیان اینکه از مجموع این تعداد پروژه 69 پروژه عمرانی با اعتباری به مبلغ 310 میلیارد ریال در شهرستان گچساران در دست اجرا است، گفت: هم‌اکنون این تعداد پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی 96 درصدی  برخوردار هستند که با تأمین اعتبار در سال مالی 98-99 شاهد به بهره‌برداری رسیدن آنها خواهیم بود.
وی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون تعداد هفت پروژه عمرانی ورزشی برای ایجاد زمین چمن مصنوعی در روستاهای گچساران با اعتباری به میزان 50 میلیارد ریال در حال اجرا است.
این مسئول با اشاره به نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان ابراز کرد: در سال مالی جاری، مبلغ 53 میلیارد ریال  برای ایجاد سنگ‌فرش و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان تخصیص داده شد.
جنتی با بیان اینکه  12 پروژه عمرانی  با اعتباری به میزان 60 میلیارد ریال  برای اجرای روکش آسفالت  معابر روستایی گچساران و باشت تخصیص داده شد، گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون  80 هزار متر مربع آسفالت در روستاهای گچساران و باشت از محل قیر رایگان انجام شده است.
 مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: از سال گذشته تا کنون 11 پروژه عمرانی  با اعتباری به میزان 18 میلیارد ریال در شهرستان باشت توسط بنیاد مسکن اجرا شده اس
در ادامه معاون عمرانی استاندار اظهار کرد:  طی نشستی که در وزارت کشور در سال گذشته برای نوسازی و مقاوم سازی 9 هزار و 760 واحد مسکونی محله‌ای در کشور برای بازآفرینی شهری تعریف شده  است.
 عزیز فیلی با بیان اینکه عملیات اجرایی و مقاوم‌سازی این تعداد واحد مسکونی در طول مدت 2 سال انجام می‌گیرد، گفت: برای کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 815 واحد مسکونی هدف گذاری شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال 96 در فاز اول  3 هزار 100 واحدمسکونی در  بازآفرینی پایدار شهری دوگنبدان هدف‌گذاری شده است، عنوان کرد: هم‌اکنون تعداد یک هزار و 700 واحد به مرحله بهره‌برداری و یا تکمیل ساختمان رسیده است.
 فیلی با بیان اینکه از این تعداد در حال حاضر یک هزار و 100 واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: تا پایان سال آینده تعداد 3100 واحد هدف‌گذاری در بازآفرینی پایدار شهری  دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.
 این مسئول  با بیان اینکه 10 درصد از جمعیت شهرستان گچساران در بافت فرسوده سکونت دارند، عنوان کرد: مقاوم سازی و بهسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از اولویت برنامه دولت است که هم اکنون در استان کهگیلویه وبویراحمد در حال اجرا است.
فیلی با بیان اینکه 164 هکتار با جمعیتی بیش از 25 هزار نفر  در بافت فرسوده دوگنبدان واقع شده است، اظهار کرد: 10 درصد از جمعیت شهری دوگنبدان در مناطق 9 گانه بافت فرسوده از جمله محلات لبنان، کیامرثی، رادک، سادات، پربالی و امینی سکونت دارند.
وی با بیان اینکه طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان  از سال 1387 تصویب شده بود، گفت: به دلیل نبود اعتبار نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده دوگنبدان از سال 1394 اجرایی شد.
  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  نوسازی بافت فرسوده در دوگنبدان  به عنوان یک طرح پایلوت در کشور در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در این پروژه ملی  تعداد پنج هزار و 350 واحد مسکونی  از سوی کارشناسان مربوطه در بافت فرسوده دوگنبدان  شناسایی شده است که در فاز اول تعداد سه هزار و  ۱۰۰ واحد نوسازی می‌شود.
 در ادامه عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه 21 میلیون نفر از جمعیت کشور در 141 هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ایران سکونت دارند، اظهار کرد: این تعداد جمعیت  در 2 هزار و 700 محله زندگی م کنند که نیاز به بازآفرینی دارند.
 مجید روستا افزود: براساس برنامه زمانبندی صورت گرفته  از مجموع 2 هزار و 700 محله در کشور سالانه 270 محله با رویکرد محله محوری در اقدام جامع مشترک بازآفرینی پایدار شهری تا پایان سال 1400 بازآفرینی می‌شود.
 با بیان اینکه 2100 میلیارد تومان  از محل منابع صندوق توسعه ملی  برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده اختصاص داده شود، گفت: مبلغ 1500 میلیارد تومان از محل  صندوق توسعه ملی  برای توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی بافت‌های فرسوده کشور  تخصیص داده شد.
 روستا با اشاره به اینکه قریب بر 5 سال است که در شهر دوگنبدان بازآفرینی پایدار شهری  آغاز به فعالیت کرده است، عنوان کرد: اقداماتی همچون در عرصه‌های خدمات عمومی و شهری انجام شده  و آنچه که امروز در اولویت کار قرار گرفته نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان است.
وی با بیان اینکه از مجموع یک هزار 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز روبنایی و زیربنایی بافت‌های فرسوده کشور گفت:  امسال 82 میلیارد ریال  برای توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی بافت‌های فرسوده دوگنبدان تخصیص داده  شد.
عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه بازآفرینی پایدار شهری منجر به خلق ثروت می‌شودف گفت: از طریق تغییر کاربری می‌توان به توسعه شهری، استفاده از سرمایه‌گذاران در خلق ثروت کمک کرد.
روستا ادامه داد: بارآفرینی پایدار شهری به ارتقا سلامت و ارزش افزوده مسکن  و وضعیت اقتصادی کمک خواهد کرد.
 وی با اشاره به نوسازی و بهسازی خیابان بلادیان دوگنبدان اظهار کرد: این طرح به عنوان یک طرح پایلوت کشوری بود که در شهر دوگنبدان اجرا شد.
در ادامه  غلامرضا تاجگردون  با تقدیر و تشکر از وزارت راه و شهرسازی  در اجرا و طراحی خیابان بلادیان دوگنبدان اظهار کرد: خیابان بلادیان نمونه بارزی از بازآفرینی شهری در کشور است
وی با اشاره به مشارکت ساکنان بافت فرسوده دوگنبدان در بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی  عنوان کرد: مشارکت مردم  در بهسازی و بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان بی‌نظیر بود
تاجگردون عنوان کرد: تا قبل از افزایش قیمتها کار در بافت فرسوده به خوبی پیش می‌رفت و شهرداری و دیگر دستگاه‌ها همکاری خوبی داشتند
 نماینده مردم گچساران با بیان اینکه خدمات خوبی با سرعت عمل بالایی انجام شد و همه دستگاه‌ها با همراهی مردم همکاری خوبی داشتند، گفت: این پایلوت خوبی بود که می‌تواند برای کشور الگوی خوبی باشد.
 وی افزود: محلات هدف طرح بازآفرینی شهری از جمله محله‌های لبنان، کیامثری، سادات، پربالی و خیابان امینی این طرح هم اکنون در حال اجرا است.
 تاجگردون با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری به عنوان پایلوت کشوری در شهر دوگنبدان در حال اجرا است، گفت: بیش از 175 میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهر دوگنبدان در سال مالی 97-98 تخصیص داده شده  که از این میزان تاکنون بیش از 80 میلیارد ریال جذب شده است.
 وی با اشاره به دعوت معاون وزیر راه به شهرستان‌های گچساران و باشت عنوان کرد: دعوت از شما به این دلیل بود که بتوان در دیگر نقاط نیز کارهای خوبی صورت بگیرد.
تاجگردون عنوان کرد: هم‌اکنون  25 هزار نفر از جمعیت شهرستان گچساران معادل 23 درصد از جمعیت این شهرستان در 8 نقطه از شهر دوگنبدان در 164 هکتار از مساحت این شهرستان سکونت دارند.
وی با اشاره به الحاق روستای آب‌گرمو به شهر دوگنبدان ابراز کرد:  منطقه آب گرمو تازه به شهر متصل شده  و خدماتی که در این منطقه اجراشده خدمات روستایی بوده است.
 تاجگردون در ادامه به بازگشایی رینگ معابر گفت: 193  واحد مسکونی در مسیر  بازگشایی این طرح قرار دارد که تاکنون بیش از 174 واحد خریداری شده است  که با بازگشایی رینگ این منطقه زنده خواهد شد.
 وی افزود: تاکنون بیش از 40 پلاک در محله‌های سادات، لبنان، رادک و کیامرثی با اعتباری بیش از پنج میلیاردو 400 میلیون ریال خریداری شده است.
تاجگردون  گفت: هم اینک در زمینه بازآفرینی شهری حدود سه هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهر گچساران به کمک بنیادمسکن، شهرداری و سازمان فنی مهندسی در دست اجراست که تاکنون یک هزار و 700 واحد در حال نوسازی و به بهره‌برداری رسیده است.
 نماینده مردم گچساران اذعان کرد: طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان از سال 1387 تصویب شد و چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد ماند که در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.
 وی تصریح کرد: به منظور تسریع در روند  نوسازی  و مقاوم سازی واحدهای مسکونی واقع  در بافت فرسوده دوگنبدان یک هزار و 870 میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شد.
تاجگردون با بیان اینکه از این میزان اعتبار مبلغ ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان تخصیص داده می‌شود، گفت:  برای نوسازی هر باب واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان 110 میلیون در شهر دوگنبدان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.
 نماینده مردم گچساران  با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای نوسازی  یک هزار و 860 واحد باقیمانده  از سه هزار و 100 واحد از مصوبه مذکور تخصیص داده می‌شود.
تاجگردون عنوان کرد: در سالجاری برای نوسازی هر باب واحد مسکونی 110 میلیون ریال کمک بلاعوض و  ۵۰۰ میلیون ریال با ضمانت زنجیره‌ای و کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود.
نماینده مردم گچساران با اشاره به اینکه در برخی از محلات بافت فرسوده  دوگنبدان  نقاطی مانند محله رادک بن‌بست مشاهده می‌شود، ابراز کرد:  احداث پل ارتباطی  در محله سادات به رادک نیاز به 60 میلیارد  ریال اعتبار دارد که با تخصیص این اعتبار این محله از بن‌بست خارج می‌شود.
 وی با اشاره به بازآفرینی شهری در محله سادات دوگنبدان ابراز کرد: روزی به همراه شهردار وقت به جهت بازدید به آن محله رفیتم  و در زیر درخت چند نفری مشغول مصرف مواد مخدر بودند اما ما آن روز کار را ادامه دادیم و با ایجاد کتابخانه،  سالن ورزشی و خانه بهداشت کار خوبی انجام شد.
 تاجگردون با اشاره به اینکه در محله لبنان می‌توان طرح‌هایی از جمله ایجاد سنگ‌فرش،  احداث کتابخانه، پارک  صورت گیرد، گفت: محله لبنان دارای چنین ظرفیتی است که با اجرای این طرح شاهد رشد فرهنگی و اقتصادی در این منطقه خواهیم بود.
 نماینده مردم گچساران و باشت طرح‌هایی برای بازآفرینی شهر دوگنبدان وجود دارد که نیاز به اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ با اعتباری به میزان 10 میلیارد تومان، تکمیل رینگ بازگشایی 2 میلیارد و 300 میلیون تومان، احداث پارک در محله سادات، احداث پل محله سادات به رادک، دیوار حائل محله لبنان، ایجاد سنگ فرش در ورودی محله لبنان، تعریض خیابان بشارت به امینی و خیابان بشارت به حسینیه بیت العباس از دیگر پیشنهاداتی است که انتظار می‌رود همکاری خوبی صورت بگیرد
در ادامه این نشست  سید محمد پژمان با تقدیر و تشکر از نماینده این شهرستان در جهت  تلاش  در پیگیری نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان گفت: از تلاش و همکاری  معاون عمرانی استانداری، دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز و مخابرات تقدیر و تشکر دارم.
وی با اشاره به اینکه 25 درصد جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیرمجاز زندگی می‌کنند، گفت: قریب بر 21 میلیون نفر جمعیت کشور در 141 هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ایران سکونت دارند که بایستی این سؤال را مطرح کرد، آیا در گذشته ظرفیت‌هایی در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری وجود نداشت؟.
 پژمان افزود:  آیا برنامه‌ای برای کاهش مخاطرات در این بافت‌های فرسوده امکان‌پذیر نبود.
مدیرعامل بازآفرینی شهری ایران گفت: قطعاً در گذشته هم می‌توانستیم در جهت نوسازی بافت فرسوده گام‌هایی برداشت.
 وی با اشاره به اجرای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ایران ابراز کرد: با خدماتی که صورت می‌گیرد بتوانیم این خدمات را به میانگین و نورم  دیگر مناطق شهری در کشور برسانیم.
 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما مدیران بایستی برای تمامی اقشار راه حل و خدمات داشته باشیم، گفت:  برای تعدیل وضعیت در شهرها و در مناطق مختلف شهری توجه خاصی به بازآفرینی شهری شده و تا به امروز اتفاقات خوبی صورت گرفته است.
پژمان با اشاره به معابر تنگ و باریک در بافت‌های فرسوده شهری ایران عنوان کرد: این معابر تنگ موجب شده تا خدمات در زمان عادی و در زمان اتفاقات با مشکل مواجه شود.
وی با بیان اینکه در قدیم بناهایی احداث شده که مقاومت و استحکام ندارد، گفت:  با توجه به تخصیص اعتبارات و  در اختیار قرار گرفتن تسهیلات بازآفرینی پایدار شهری این بناها  در حال نوسازی هستند که با این اقدامات دیگر شاهد خسارت جانی ومالی در زمان بلایای طبیعی نباشیم.
 پژمان با اشاره به اینکه رویکرد بازآفرینی شهری ایران این است که سرانه خدماتی را اصلاح کنیم، اذعان کرد: مشارکت مردمی و مسوولان در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری مستلزم اجرایی این کار خواهد بود.
 مدیرعامل بازآفرینی شهری ایران با اشاره به نوسازی و مقاوم‌سازی محلات بافت فرسوده دوگنبدان تصریح کرد: تا این لحظه در کشور شاهد بازآفرینی پایدار شهری نبوده‌ایم که خوشبختانه  این روند در دوگنبدان رخ داده است.
وی  خاطر نشان کرد: باتوجه به بازدیدی که از محلات نوسازی شده بافت فرسوده دوگنبدان صورت گرفته شاهد 50 درصد نوسازی واحدهای مسکونی این بافت بوده‌ایم.
  پژمان با بیان اینکه مصوبات خوبی برای ادامه روند نوسازی بافت‌های فرسوده شهری به تصویب رسیده است، گفت: افزایش تخصیص اعتبارات نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان و همچنین افزایش پرداخت تسهیلات بلاعوض از 6 میلیون به 11 میلیون  تومان از دیگر اقدامات دولت در این راستا بوده است.
 وی بازگشایی رینگ 20 متری معابر شهر دوگنبدان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این طرح اعتباری تخصیص داده می‌شود.
 معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هم‌اکنون پل ارتباطی محله سادات به لبنان با اعتباری به میزان  16 میلیارد و 600 میلیون ریال تکمیل شد.
وی با بیان اینکه احداث پل در محلات بافت فرسوده دوگنبدان موجب کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد می‌شود، تصریح کرد: احداث پل ارتباطی  دیگر در محله ساداتبه رادک نیاز به 60 میلیارد  ریال اعتبار دارد.
پژمان خاطرنشان کرد: نوسازی محلات بافت فرسوده شهری، اصلاح شبکه معابر، ارتقای منزلت شهری و شخصی، بهبود ارزش املاک با مشارکت‌های مردمی امکان پذیر است.
مدیرعامل بازآفرینی شهری تصریح کرد:  طرح بازآفرینی پایدار شهری مختص یک نهاد و دستگاه‌های خاصی نیست بلکه تمامی دستگاه‌های دولتی به اندازه وسع خود در این طرح مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به نوسازی و بهسازی خیابان بلادیان گفت: از مدیریت شهری این شهرستان تقاضا دارم که یک نظرسنجی در مورد بهسازی خیابان بلادیان دوگنبدان داشته باشد چرا که خدمات انجام گرفته برای رفاه حال مردم است.
پژمان با اشاره به پیشنهادهایی برای توسعه و تجهیز زیربنایی و روبنایی بافت فرسوده دوگنبدان داده شده است، ابراز کرد: امسال 82 میلیارد ریال برای این پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود.
این مسئول گفت: این میزان اعتبار برای اجرای  پیاده روسازی، آسفالت، ایجاد پل ارتباطی از محله سادات به رادک،  سنگ فرش، پارکینگ شهری، تعریض و بهسازی خیابان امینی- بشارت به حسینیه بیت العباس و تملک شهرداری اختصاص داده می‌شود.
پژمان با بیان اینکه این اعتبار به یک دستگاه واگذار می‌شود، گفت: هرآسیبی که متوجه بافت فرسوده می‌شود گریبان‌گیر دولت می‌شود.
مدیرعامل بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور توجه به بازآفرینی پایدار شهری در جهت جلوگیری از حوادث است.
پژمان با اشاره به اختصاص اعتبارات برای بازآفرینی پایدار شهری تصریح کرد: ما به دنبال رانت نیستیم و از مدیرکل راه و شهرسازی استان درخواست داریم که اسناد را در اختیار ستادبازآفرینی شهری قرار دهد.
 اما  سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به دوگنبدان حاشیه‌های جالبی داشت؛
 اولین حاشیه این سفر جرو بحث مسعود ظفری شهردار دوگنبدان با حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در فرودگاه گچساران بر سر آرم  نصب شده بنیاد مسکن در محله سادات بود که شهردار دوگنبدان  خطاب به مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت: آرم بنیاد مسکن را در محله سادات بردارید و گرنه با لودر آرمتان را خراب می‌کنم که در ادامه مدیرکل بنیاد مسکن استان درجواب شهردار دوگنبدان گفت: هر کاری دوست داری انجام بده هرچند که  در گذشته هم آرم ما را تخریب کردی و هیچ مسئولی  هم با شما برخوردی نکرد  اما ما به فعالیت خود در بافت فرسوده ادامه خواهیم داد.
گفته شد: عوامل شهرداری دوگنبدان  شب قبل از سفر معاون وزیر به گچساران  قصد داشتند که آرم بنیاد مسکن را در محله سادات با رنگ محو کنند که با اعتراض و مقاومت اهالی محله سادات مواجه شدند.
گفتنی است: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  یکی از نهاد های زیر نظر رهبری است که به دستور حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد.
اما حاشیه جالب بعدی؛
معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و مسئولان استانی و شهرستانی  بعد از بازدید از محلات: لبنان، سادات و رادک به بازار تازه افتتاح شده خیابان شهید بلادیان رفتند که در بدو ورود به سراغ حاج خدادوست یکی از بازاریان صاحب نام گچسارانی رفتند.
سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی  بعد از خوش و بش با حاج خدادوست از وضعیت بازار و اوضاع کسب و کار بعداز ساماندهی و زیبا سازی خیابان شهید بلادیان  سؤال کرد که حاج خداوست در جواب گفت: کسب و کار نسبت به گذشته خیلی افت کرده است و بازار رونقی ندارد.
در ادامه که بنظر می‌رسید معاون وزیر راه و شهرسازی محو فضا و دکوراسیون مغازه حاج خدادوست شده بود از وی علت افت بازار را سؤال کرد که حاج خدادوست عنوان کرد: تا زمانی که این خیابان سوار رو نشود و خودرو در این خیابان تردد نکند بازار رونق نمی‌گیرد.
در ادامه حاج خدادوست با خنده به معاون وزیر گفت: من با تاجگردون کوک هستم اما شفاف حرف می‌زنم.
گفتنی است: حاج خدادوست یکی بازاریان قدیمی گچساران  که وی نماد مبارزه با طرح تاجگردون ساماندهی و زیبا سازی خیابان شهید بلادیان بود که در مقطعی حاج خدادوست نسبت به این طرح اعتراض و سرو صدای زیادی بلند کرد.
به قول تاجگردون در مغازه حاج خدادوست از «دشکه» تا «سانتریفیوژ» پیدا می‌شود.
گفتنی است: معاون وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به اتفاق نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از بافت فرسوده دوگنبدان بازدید بعمل آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
شهردار باید جایگاهش را به شخصی که توانایی سکانداری شهرداری را دارد بدهد.شهردار توانایی داشتن این پست را ندارد.اعضای شورای شهر باید اقدامات لازم را در جهت این تغییرانجام دهند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
وظیفه بنیاد مسکن خدمت به مردم در روستا است کار در شهر باید زیر نظر شهرداری باشه ولی شما از اختلاف شهرداری با نماینده محترم استفاده کردین،اگه پیمان کار هستید قرار نیست بعد از اتمام کار آرم بنیاد مسکن نصب شود باب درست نکنید از این به بعد تمام شرکت های پیمان کار ادعای نصب آرم شرکت خود را می کنند
Iran, Islamic Republic of
بنیاد مسکن در این پروژه کارفرما هست و شهرداری بهره بردار. پروژه تا زمان تحویل به بهره بردار در اختیار کارفرما خواهد بود و شهرداری حق ورود و دستکاری ابنیه را ندارد.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
کار در هر نقطه از شهر باید با مجوز و زیر نظر شهرداری صورت گیرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه خود را فراموش کرده.
Iran, Islamic Republic of
شما از وظایف بنیاد مسکن چی میدونی!! احیا بافت فرسوده و مناطق در معرض خطر جزو وظایف بنیاد مسکن هست.
Iran, Islamic Republic of
قربون غیرت دکتر ظفری برم که اگه جلو یه عده واینسه هر کاری دلشون بخو ایکنن.چه معنی داره ارم یه اداره برا فضاسازی شهر زده بشه اگه ایطوری باشه کل شهر باید ارم شهرداری باشه خیلی دوستت دارم دکتر ظفری بخاطر همین جسارتت
Iran, Islamic Republic of
غیرت یعنی کار کردن نه منم منم کردن. ظفری اگه کار کن هست زمینه زیاده بره یه محله دیگه رو آباد کنه مگه گچساران کلا محله ساداته. این زورش اومده یه دستگاه قوی تر از شهرداری به شهر ورود کرده و کار نکردندشهردتری عیان شده!
باشت سیتی
Iran, Islamic Republic of
آخی سی شهرما
یعنی اگه خواستن یه حموم درس کنن و درش را باز کنن باید نماینده باشه و بگه این کار منه
شوی انتخاباتی دیگه
خیابون بلادیان هم احتمالا براش جشن تولد بگیرن
دیل
Iran, Islamic Republic of
حاج خدادوست انسان شریفی هستش که خدمات ارزنده ای به گچساران و روستای دیل انجام داده ، خصوصتی که داره ضمن اینکه یکی از هواداران تاجگردون هست ولی در عین حال هر کجا نقد داشته باشه انسانی نیست که پشت سر حرف بزنه ، رپبرو حرف دلش رو میزنه
شهروند اگاه
Iran, Islamic Republic of
حرف شهردار کاملا درست و منطقی هستش کار خلاف رو باید جلوش وایساد چه و صلاح چه و زور ، واقعا انسان شریف و کار بلدی هست ، فک کنم کار نماینده هست داره سنگ اندازی میکنه
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اونوقت . دهدشت نمیدونه با کی جلسه برگزار کنه.
بعتره با دستفروشهای دوره گرد جلسه برگزار کنه.
شهردار منطقیانی دهدشت هم که شهر رو به ویرانه تبدیل کرده و الکی میخنده.
احمد
Iran, Islamic Republic of
از سال گذشته تا کنون 80 طرح عمرانی در 2 شهرستان گچساران و باشت با اعتباری به مبلغ 328 میلیارد ریال در این 2 شهرستان اجرا و در حال اقدام است!!

آقای جنتی بین خودت و خدات برای دیگر شهرستان های استان هم همین اندازه هزینه کرده اید که اگر اینچنینه احسنت در غیر اینصورت واگذاری به همون خدا
ساکن چهل ساله محله سادات
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکرازهمه مدیران واداراتی که دراین طرح زحمت کشیدند ولی ای کاش آقای تاجگردون میگفت که برای این مردم محلات کم درآمد که اصلی ترین دغدغه شان رفع بیکاری و تورم ومبارزه هدفمندباموادمخدراست چراهیچ کاری طی این هفت سال نکرده اند؟مقاوم سازی خیلی خوب است ولی آدم بیکار ازکجابیاره قسط پنجاه میلیون وام پرداخت کنه.وقتی ایشون برای یه بازدیدیک ساعته ازمحله دیدن که چندین جوان مشغول مصرف موادهستندیعنی عمق فاجعه بالاست .حالاانصافاگرانی های اخیرراهم اضاف برموضوع کنیدتاگوشه ای از دردواقعی این مردم نجیب رادرک کنیدتابفهمیدکه هرچندآبشارمصنوعی خوب است ولی بسیاری ازمردم دردشان به این راحتی دوانمیشود و نسخه ای بسیارقویتربایدنوشته واجراشود تالبخندی واقعی برلبان محلاتی چون سادات جاری شود.به امیدروزی که لبخندحاصل از اشتغال ونابودی معضل اعتیادوکاهش تورم وگرانی برلبان همه مردم به خصوص مردم محلات کمترتوسعه یافته جاری شود تاهم چرخ روزگارشان بچرخدوهم بتوانندراحت اقساط نوسازی منازل رابدهند و هم مصالح سربه فلک کشیده قیمتشان کاهش یابدتامردم از غم وغصه وافسردگی حاصل از فشارزندگی فارغ شوند آنگاه چشمشان ویادشان وذهنشان راچیزهایی مثل آبشارمصنوعی وپیاده روی نو میبیندوتحسین میکندولی بااین اوضاع کنونی این کارهابه نظربنده وامثال بنده به صورت عمیق راهگشانیست.
حاجی علی
Iran, Islamic Republic of
کارخوبیه ولی مردم پول ندارند بدهکارند به خصوص مردم همان محلات خیلی مشکل دارند.لطفا اول مشکلات اساسی مردم رارفع کنید
پناهیان
Iran, Islamic Republic of
بله آقای تاجگردون زمانی دکترزینلزاده با درآمدهشتصدمیلیونیاونقدر کارمیکردوهمه شهر قبولش داشتند چون عادل بودو مدیریت خوب داشت ولی الان به قول خودتون چندده میلیارد پول آوردین و کار شایانی انجام نمیشه.پیمانکارهاهم که یه کادرهمیشگی هستن دراین هفت ساله.فکرنمیکنیدکه چندجای کارمیلنگه آقای تاجگردون؟مردم ازشماانتضارات بیشتری دارندولی بعدازهفت سال هنوزهم آنهارابه آینده امیدمیدهیدوتدبیرتان در گفتاردرمانی است.مردم کردارمیخواهندآقای غلامرضاتاجگردون مطالبات مردم گچساران راباحداقل ها پاسخ ندهیدومایوسشان نکنید.اسفندی سخت درپیش است وچنین برمی آیدکه اگرکارکردعمرانی شمادرسال جاری متحول نشودسال آینده شخص دیگری ازطرف مردم به بهارستان راه می یابد.برگفتارتان کم کنید وبرکردارتان بیفزاییدآقای تاجگردون مردم گوششان ازاین حرفهاپراست وکارمیخواهندکار،آقای تاجگردون
یکی از حاضرین درجشن
Iran, Islamic Republic of
ازجناب معاون وزیر درخواست دارم پرسشنامه ای علاوه برساکنین خیابان بلادیان ازمردم بافت فرسوده هم بگیریدوتحقیق کنیدتامیزان رضایتشان ومشکلات وسختیهایی که دراین پروژه برمردم گذشت را ببینیدودرک کنید.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1