تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۴۱۰۱۶۱
همه حرف‌های انتخاباتی تاجگردون به ایل قشقایی و رقیبانش در همایش تالار فرهنگیان گچساران؛

تاجگردون خطاب به قشقایی‌ها؛ ابزار نشوید / نهایت نقشه من این هست که بخواهم رأی بیاورم/ حرمت قلم را داشته باشید/ 2 هزار میلیارد تومان می دانی چند صفر دارد؟

۲۴
۰
کبنا ؛شست خصوصی تاجگردون با قشقایی‌ها در تالار فرهنگیان شهر دوگنبدان برگزار شد.
تاجگردون در این نشست ضمن سخنرانی خود گفت: آنچه ایل قشقایی توقع دارد، ایل قشقایی 3، 4 میلیون جمعیت در کل کشور دارد، ولی من به قشقایی‌های خاستگاه خودم می‌پردازم. یک واقعیت اجتماعی سیاسی در شهر ما در گذشته، حال ایجاد شده و خدای ناکرده در آینده نیز ممکن است هنوز موجود باشد و مسیر را خدشه دار کند. یک احساس تبعیضی در وجود شما نهفته است. مثلاً این احساس را من نسبت به منطقه زاگرس در کل کشور احساس می‌کنم. ولی در حوزه گچساران، این احساس نهادینه شده است و من فکر نمی‌کردم شکستن آن سخت باشد ولی سخت هست. هم ممارست و تلاش بیشتر می‌خواهد و اجازه بدهید چند کلمه هم از روی گله بگویم «اتحاد بیشتر». 
تاجگردون پس از این به جریانی که یک مدیرکل به دلیل ترک بودن یک مدیر شهرستانی در تکاپوی برکناری وی بود اشاره کرد و گفت با این مدیرکل صحبت کردم و این مدیر که مدیر شایسته‌ای بود به کار خود ادامه داد.
تاجگردون ادامه داد: یک واقعیت تلخ جامعه ماست و یک مقاومت سنگینی هست که ساده نمی‌توان از آن گذشت، جمله‌ای که حتی نمایندگان ادوار گذشته ما متاسفانه می‌گفتند، الان به من این جمله را نمی‌گویند، می گویند ترک‌ها آدمهای خوبی هستند هوایشان را داشته باش.
وی بیان داشت: به همین خاطر می‌توانم بگیم این سختی کار برای زدودن این چیزهای بین مرزی خیلی راحت نیست. چند ابزار مهم می‌خواهد. اول اینکه مدیران شهرستان و استان این واقعیت را بپذیرند که این تبعیض هست. از طرف دیگر این اتحاد و همراهی همراه با زیبایی کلام مثل آن چیزی که امروز اتفاق افتاد، یعنی آن چیزی که حاج پناهی جمله قشگی گفت: ما از میرشکار انتظار داریم یکم از شکار کبابش گیر ما هم بیاد نه فقط بوی کباب. این جمله خوبی است و باید نهادینه شود.
تاجگردون ابراز داشت: چند روز پیش دوستی به من گفت دوغ و دوشاب در این شهر یکی است. خیلی در ظاهر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، و برخی حرفها را می‌شنویم می‌بینیم که هر دویکی است. اما من در جواب این دوست گفتم: من برای مردم کار نمی‌کنم، برای دلم کار می‌کنم. مدیران، مسئولان، ترک، لر باید توجه داشته باشند برای دلشان کار کنند. یعنی اگر دلتان راضی شد کارتان را ادامه دهید. اگر دلتان راضی هست تاجگردون نماینده باشد، راه دلتان را ادامه دهید.
نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: من دلم از اینکه سختی می‌کشم و فشار رویم هست ولی دل را باید در مسیری قرار داد که برخی اتفاقات انجام بگیرد. اگرچه من هم به سهم خودم تلاش کردم، ولی به بچه‌های قشقایی که مدیر و مسئول هستند، اول تذکر به این‌ها می‌دهم، یکم تلاشتان را بیشتر کنید، تعصبتان را بیشتر کنید.
تاجگردون بیان داشت: نکته دوم که اخیراً متوجه شدم که واقعاً خیانت به قشقایی هست، اخیراً آنهایی که ایل قشقایی را به انزوا کشیدند، چه در داخل و چه در بیرون، الان هر کسی که می‌خواهد مسئولیتی بگیردمی گویند آقا نگیر، تاجگردون نقشه دارد. چه نقشه‌ای؟ نهایت نقشه من این هست که بخواهم رأی بیاورم، دیگر چه نقشه‌ای دارم. هر کسی هم بخواهد نماینده بشود باید مردم به او رأی بدهند. مردم چگونه رأی می‌دهند؟ لازمه رأی، اعتماد و لازمه اعتماد همراهی است.
وی ابراز داشت: من اخیراً متوجه شدم که بعضی‌ها داعیه داشته‌اند که کسی فلان مسئولیت شود همان‌هایی که بیرون از قشقایی سازی می‌زدند که می کفتند تاجگردون نمی‌خواهد از قشقایی استفاده کند، یکی هم اگر می‌خواستیم استفاده کنیم بسیج می‌شدند که نشود یا نیاید. 
من در جمع‌های مختلف گفتم اینجا هم عرض می‌کنم، رانت، معامله، زورگویی، قلم، پول، تحت هر شرایطی ممنوع است. من تابع این نیستم، برخی می گویند اگر فلان را نگذاشتی ... (تهدید می‌کنند) که این دور از اخلاق است. یا مثلاً چیزی که این روزها در مورد قلم دیده می‌شود خواهش می‌کنم به حرمت قلمتان کاری نکنید که یک طایفه و یک ایل از این قلم ناراحت شود، شاید نفهمید و نوشتید، و شاید دلسوزانه نوشتید ولی تعرض به یک جامعه و قومی است. حواستان باشد. من اخیراً دیده‌ام برخی برادران و خواهران قشقایی از برخی از این قلم‌ها (مطالب) نگران هستند. بنشینید قلم به دست می‌گیرند، ننشینید قلم به دست می‌گیرند.
کشور در مسیر سختی است. هر کسی اطلاعاتی را داشته باشد که من دارم واقعاً با ترس و دلهره در این مسیر قدم برمی دارد. خیلی بیش از آنچه شما تصور می‌کنید کار کردن در کشور، منابع جور کردن، پول جور کردن، پروژه اجرا کردن سخت شده است. نماینده‌های همردیف من جرأت و توان ندارند وارد جمع مردم شوند، چون انقدر فشار زاید است، مشکلات اقتصادی رووی دوش مردم هست که نمی‌توانند با مردم روبرو شوند. این فشاری که مردم متحمل شده‌اند ما باید کمک کنیم  یا باید باری بر دوش مردم اضافه کنیم، همیشه گفته‌ام اگر نمی‌توانید باری بردارید لااقل باری بر دوش کسی نگذارید. متاسفانه در جامعه ما انهایی که می‌توانند باری بردارند به دلیل منافع قومی و شخصی خودشان باری هم اضافه می‌کنند.
شما بیایید کمک کنید، هر موقع بانگ برامد تو هم بیا وسط. چرا بار جامعه و فشار جامعه را زیاد می‌کنید. چرا مردم را ناراحت می‌کنید، مردم گرفتار نان شبشان هستند، حالا من بیایم
مردم گرفتار شغل بچه‌شان هستند، بعد من بیایم آرامش محیطی خانواده‌شان را بهم بزنم چون می‌خواهم کاره‌ای شوم. این کارها ایراد دارد و آسیب به جامعه می زند.
انهایی که موضوع تبعیض در وجودشان نهادینه شده، یک روی در این منطقه می‌گفتند کار می‌شود. نماینده می‌آمد مدرسه دو کلاسه افتتاح می‌کرد، بنر می‌زد، کلنگ می‌زد، افتاح می‌کرد، الان پروژه پشت سر هم زده می‌شود، مثلاً پروژه جاده باباکلان، پارک فلان، روشنایی، بلادیان، بافت فرسوده. این‌ها نماد زندگی هستند. دیشب در جلسه کارآفرینان، کارگروه اشتغال و کارآفرینی گفتم: مردم بیکارند بالاخره باید کار کنند و کار همش شرکت نفت نیست. کشاورزی، صنعت، خدمات، ادارت هم هست. همه باید با هم
در بودجه سال 98 آبرسانی به زمین‌های سرابننیز و دشت گز از طریق آب سدچمشیر اضافه شده است. این 800 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد. این پول تا زمانی که 4 سال بعد طرح بخواهد به بهره برداری برسد حدود 2 هزار میلیارد تومان هست. عزیزی که زیر دل ترک و لر و قشقایی را خالی می‌کنی بخاطر اینکه می‌خواهی بگویی تبعیض شد، بگو ببینم این دو هزار میلیارد تومان واقعاً می دانی چند تا صفر دارد. واقعاً با چند تا صفر می‌خواهی مقابله کنی، بار را از دوش مردم برداری. یا می‌خواهی بار بگذاری روی دوش مردم. بگذار مردم نفش بکشند، قشقایی نفس بکشد زمینش آباد شود، چیزهای دیگری هم هست.
شما از نمره صد و صفر بهش نگاه کن. اصلاً این جمعیتی که اینجا نشسته‌اند هیچ کاری نمی‌کنم و بلد نیستم. اصلاً این جماعت هیچکدام به من رأی ندهند. شما به فکر زندگی خودتان، آینده، زن و بچه‌تان هستید!؟ من هستم. حالا بگذارید ده نفر هم بگویند تبعیض شد، ده نفر هم فحش بدهند. ما باید مقاومت کنیم. بله باید گردنشم خورد کنیم. من یکی تعهدی داده‌ام و تا آخر هم هستم.
تاجگردون ابراز داشت: یک بار یک عزیزی که به من رأی نمی‌دهد و رأی هم نخواهد داد، یادداشتی به من داد و خیلی دلسوزانه مشکلات قشقایی‌ها را بیان کرده بود، من هم صادقانه جوابی به او دادم. بهش گفتم عزیز من، من در کوچه‌ای بزرگ شدم که از 8 تا خانه، 6 تاش ترک بوده‌اند، بعد گفتم «می‌خواهی مسابقه بگذاریم ببینیم از اول لبنان تا بالای لبنان من بیشتر خانواده‌های قشقایی می‌شناسم یا تو می‌شناسی، تو خانواده‌ها را بیشتر می‌شناسی یا من می‌شناسم. قیاس مع الفارق است که بخواهی داد قشقایی یا منت قشقایی را پیش من بزنی. نه از شما بر من فشار، نه از من بر شما منت. وطن هست و همه ما داریم کار می‌کنیم.
تاجگردون گفت: اصلاً این مهم نیست چه کسی محبوب است و چه کسی نیست. مهم این است که ه کسی خادم و چه کسی خادم‌تر است. انهایی که دنبال این هستند که اختلاف را تشدید کنند حداکثر بهره را از شما خواهند بردف فراموش نکنید درست است ما ایرانی‌ها حافظه تاریخی‌مان ضعیف است و یادمان نیست که چه شد. من همیشه یادم می‌آید، در بی بی جان آباد یک بشکه آب زرد جلوم گذاشتند، گفتند این آب شرب بی بی جان آباد است. چون این کارها ذره ذره انجام می‌گیرد حافظه تاریخی به یاد ندارد و یادمان می‌رود. یادمان باشد در چه مسیری هستیم. در مسیر توسعه برای من ترک و لر هیچ فرقی نمی‌کند. این مسیر توسعه انچیزی که شایسته مردم ما هست ادامه می‌دهیم با زور و فشار و تا جایی که بتوانیم ادامه می‌دهیم. ولی ابزار نشوید. این نکته را خیلی جدی و سربسته می گویم ابراز نشوید، ابزار شدن در جامعه امروزی حقیر شدن است. ما باید با هم پیروز شویمف منظورم از این پیروزی پیروزی در انتخابات نیست. ما باید پیروز شویم تا پیرامون ما بر ما غبطه بخورند. هر کسی هم در این مسیر همراهی کند، ممنونش هستیم، همراهمان باشد همراهتان هستیم، همراهمان نباشند، یاورتان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
تمام اشتغال در شرکت نفت نیست ،تنها چیزی که خیلی ها نمی فهمند اگر زمینی آبی شود اشتغال پایدار است نه نگهبان حراست .
دشتموری
Iran, Islamic Republic of
تواین زمونه زیادنیستندکسانی که بدانند دوهزارمیلیاردتومان چندصفردارد ولی خب شماکه خوب میدانی جناب دکتر این که برای شماو دوستان پولی نیست.درضمن مگه قراره این پول گیر مردم بیاد فردا میره توجیب همون دوستان وپیمانکارانی.ازاین پولهاچیزی عاید مردم
پناهپوری
Iran, Islamic Republic of
ای کاش جناب دکتر عرض میکردندکه این پول آخرسر به جیب کدام پیمانکارودوست عزیزمیرود
گچساران خانه ام
Iran, Islamic Republic of
یک جمله خیلی بامعناومفهوم:ابزارنشوید.البته ابزارهیچ کاندیدی نشوید.اینهابه فکر رای هستند و پولی هم بیاورند میرسدبه اطرافیانشان وکسانی که برایشان خرج کند.مردم ابزارنشوید.ابزاربشویدتحقیرمیشوید.خداحافظ آقای تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
منظورش اینه فقط ابزار من بشوید و و دیگران
انصاری
Iran, Islamic Republic of
قانون گریزی یکی از مشکلات اصلی کشور است. قانون گریزی مسئولان و به ویژه نمایندگان مردم در مجلس که خود مسئول تدوین قوانین مناسب و مراقبت در اجرای آن هستند اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی را نابود می کند.
آقای .مردم گچساران در مجلس نماد مسلم قانون گریزی و قانون شکنی است.نوشته ها و سخنان پر از اقرار به قانون گریزی و خلاف است اعمال و رفتار ایشان هم. مطالب نشریات نشان می دهد که بسیاری از جوانان این فرد را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده و همان راه را می روند. مجلس قوه قضائیه و شورای نگهبان هم این قانون گریزی ها را می بینند و هیچ اقدامی جهت جلوگیری از ایشلن انجام نمی دهند.جالب اینکه این قانون گریزی با افتخار اطلاع رسانی و تبلیغ هم می شود. چرا مسئولین جمهوری اسلامی تصور می کنند مردم عادی باید به قوانین پایبند باشند؟ تا زمانیکه . به راحتی تاخت و تاز می کنند و تحت تعقیب قرار نمی گیرند نباید متوقع یک جامعه سالم و اسلامی باشیم.
Iran, Islamic Republic of
این سوال یعنی . مردم. واقعا بعد از این صحبت‌های . نمایندگان استان کسی که به آنها رای می‌دهد باید از خودش خجالت بکشد
مارین
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجگردون ازدیدمن نمره شما طی هشت سال نمایندگی کمترازپنج.مردم زیادی ازشماگله دارند.وقت خداحافظی بابهرستان رسیده است آقای تاجگردون
بوستان
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تاسف داره. ای چه صحبت هایی بود .رای نخواهی اورد .البته ثبت نام نکن
عبداله
Iran, Islamic Republic of
کشورایران تاجگردون دیگه باداردستت ول کنیداین ملت داردخون دل میخوردبازهم میایی تبلیغ میکنی که برکرثی صندلی مجلس بنشینی دیگه بس است
راستگو
Iran, Islamic Republic of
جمعیت قشقایی برطبق اخرین براوردهای سال 89 تقریبا 950000نفر هستند نه چهار پنج میلیون ،این اماریعنی از جمعیت استانهای ایلام،لرستان،چهارمحال وبختیاری وگهگیلویه وبویراحمد هم بیشتر است .چه خبره چه خبرتونه مخ زنی هم حدی داره
ایثارگران بیطرف
Iran, Islamic Republic of
مسولین اجرای و بعضی از افراد تامین شهر نباید در این جلسه ها بیایند چون با همین کار مردم ناراحت میشوند اینها باید بیطرف باشند نه اینکه از یک کاندید حمایت کنند شماها باید حافظ خون شهدا باشید
قره خانی
Iran, Islamic Republic of
دیگه ابزاربالارفتن نماینده ای که درهشت سال هیچکاری برایمان نکردوفقط به ایرادسخنرانیهای دلچسب پرداخت نخواهیم شد و به یکی ازمیان سردارخورشیدی وحاج فولادی وندا ودکترزینلزاده رای می دهیم
قزلباش
Iran, Islamic Republic of
منم نمیدونم دوهزارملیاردچندصفرداره چون ازاطرافیان وآشنایان بعضیهانیستم.امسال بادقت بیشتری رای میدهم وسعی میکنم فریب بعضی جشنهاوهمایشهارانخورم.دغدغه امثال من کاراست ورفع گرانی که تاجگردون هیچ کدام راحل نکرد.
دژسلیمان
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون دیگه پیش ما رای نمی بینی،بعد انتخابات تا حالا روستای ما اومدی؟سراغ کسی رو گرفتی؟به کسانی که برات زحمت کشیدن توجهی کردی؟حالا خودت گرفتار بودی اعضای دفترت چرا؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
این دور به تو رای نمیدم چون میدونم دولت بعد خرت نمیره من برای دلم رای نمیدم برای آینده شهرم رای میدم
محبوبه
United Arab Emirates
سلام
والله بنده به جای اقای تاج گردون بودم اصلاکاندیدنمیشدم
چون مردم دیارم فقط به ثروت ایشون نگاه می کنندوازاین جنبه دارندارزیابی می کنندواقای تاج گردون هم ازابتدا نیازمندنبودونخواهدبودوفقط دردسربراش داشته وبدنیست که کاندیدنشه وببینیم انشاالله وقتی رقبانماینده شدندچه خواهندکردوایشون هم مدتی استراحت کنند(اگرچه رقبادراون صورت میفرمایندکه مملکتی که ازنظراقتصادی خراب بودبه ماسپردند)
عباس
Iran, Islamic Republic of
جناب تاج گردون شما چرا از نیروهای جوان با تحصیلات بالا برای بخشداری استفاده نمی کنید ما بین جوانان قشقایی داریم نیروی سرحال با مدرک دکتری وسابقه های درخشان پناهپوری ک هم مسن هستن ونمیتوانن مانند ی جوان کار کنن رو این مسله دقت بیشتری کنید
جعفر
Iran, Islamic Republic of
من در تعجبم ک اقای دکتر بازی فناوری اموزش وپرورش گچساران چرا بین تترکا نشسته از کی تا الان اقای بازی ترک شده خدا میدونهخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ به محبوبه
Iran, Islamic Republic of
سلام،درجواب شمابایدعرض کنم اگرثروت نماینده حاصل دسترنجش یاارث باشدکه نوش جانشان ولی بحث این است که چراهیچ نهادی نظارت وسوال نمی کندکه این ثروت چگونه به دست آمده است.درموردبحث آخرتان هم مثل اینکه شرایط کنونی را وبیکاری وتورم ورکودوگرانی کنونی راقبول نداریدکه می گوییدنماینده بعدی خواهدگفت اوضاع خرابی راتحویل گرفته؟خارج ازاین بحث چیزی که مشخص است ریزش قابل توجه رای تاجگردون ذرمیان همه اقوام وطوایف گچساران وباشت بالاومشهوداست ودرصورت حضوریک نیروی دارای کارنامه مثبت کاری وحمایت مردمی نتیجه انتخابات مجلس به ضررتاجگردون ویاران دولتی اش خواهدبود
مجتبی نارکی
Iran, Islamic Republic of
میگم خیلی از حاضرین درجلسه عموزادگان من ازطایفه نارک هستند درهمه عکسهایی که کبنا گرفته هم هستند حتماجلسه باحضور نارکیها و قشقاییها بوده.ولی چطورهمه جا پخش کردندجلسه باقشقایی ها بوده؟پس چرابیش از صدنفرنارکی را دعوت کردند.عجبا.
Iran, Islamic Republic of
جالب اینجاست یکه میدان بویراحمد فرماندار محترم هم درین جلسه تبلیغاتی نشسته
کوروش خادمی
Iran, Islamic Republic of
مجتبی جان جلسه دعوت ازقشقایی بودکه به دلیل استقبال کم ودلسردکننده مشاورین تاجگردون تصمیم گرفتند لرها را تحت عنوان قشقایی به جلسه بیاورند.جریان اینه
Iran, Islamic Republic of
همه باهم ترک ولر به اقای پورالحسینی رای میدهیم که پاک دستی وتوانمدی واصلاح طلب بودن سید برا همه معلوم ومشخص شده ،سید زودتر رو کن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1