تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۴
کد مطلب : ۴۰۹۸۰۵
جشن «روزه اولی‌ها» در یاسوج برگزار شد

دولت‌آبادی: تهاجم فرهنگي فرزندان سرزمين را نشانه رفته است

۱
کبنا ؛
 
برنامه جشن «روزه اولی ها» با حضور نونهالان دختر همزمان با سراسر کشور درمسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج برگزار شد.
همزمان با سالروز میلاد امام دوم شیعیان حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، جشن سراسری «روزه اولی ها» با حضور نونهالان دختر روزه اولی عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد شب (۳۰ اردیبهشت 98) در یاسوج برگزار شد.

این جشن با هدف اهتمام به جذب کودکان و نوجوانان به مساجد به ویژه خواهران، تحقق سیاست خانواده محور و مسجد پایه بر اساس برنامه تحول ستاد عالی، تکریم «روزه اولی ها و تعظیم شعائر دینی» برگزار شد.

بیان فلسفه روزه در قالب قصه گویی با زبان کودکانه و پخش کلیپ‌ های کودکانه رمضان، برگزاری مسابقه مذهبی ویژه ماه مبارک و توزیع افطاری بین کودکان از جمله برنامه های ویژه این جشن بود.

قرائت عهد نامه و اهدای هدیه به همه نونهالان به رسم یادبود از دیگر برنامه های اجرایی در این جشن بود که در مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج برگزار شد.

جشن «روزه اولی ها» به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و همچنین کانون فرهنگی و هنری الرحمن مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج برگزار شد.
 


 

 
 
«علیرضا دولت آبادی» شب (30 اردیبهشت 98) در جشن «روزه اولی ها» که با حضور 40 نونهال دختر در مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام)، گفت: جشن «روزه اولی ها» همزمان با سراسر کشور امشب در این مسجد برگزار می شود.
 مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به اهداف این جشن که همزمان با سراسر کشور در شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران برگزار می شود اشاره کرد و اظهار داشت: اهتمام به جذب کودکان و نوجوانان به مساجد به ویژه خواهران، تحقق سیاست خانواده محور و مسجد پایه بر اساس برنامه تحول ستاد عالی، تکریم «روزه اولی ها و تعظیم شعائر دینی از جمله اهداف است.

وی یادآور شد: این برنامه شامل بیان فلسفه روزه در قالب قصه گویی با زبان کودکانه و پخش کلیپ‌ های کودکانه رمضان، برگزاری مسابقه  مذهبی ویژه ماه مبارک و توزیع افطاری بین کودکان است.
 این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قرائت عهد نامه و اهدای هدیه به همه نونهالان به رسم یادبود از دیگر برنامه های اجرایی در این جشن است.

دولت آبادی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان نخستین جشنواره استانی «نماز و نیایش» به میزبانی شهرستان بهمئی برگزار می شود، اضافه کرد: در این ایام نمایشگاه کتاب از طرف کانون عاشقان ظهور مسجد قبا دولت آباد نیز برپا می شود.
 
وی از برگزاری محافل انس با قرآن و شب شعر در یاسوج سخن به میان آورد و گفت: نشست های سنتی قرآن کریم و کرسی های تلاوت در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه حمایت از پویش مردمی «هر مسجد یک خانه» برای مشارکت در ساخت مسکن سیل زدگان نیز از دیگر برنامه هاست.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برنامه ریزی جهت حضور پرشور اعضای کانون های مساجد در مراسم شب های قدر و برگزاری تفسیر کوتاه برای نمازگزاران توسط ائمه جماعات نیز در دستور کار برنامه ها قرار دارد.

دولت آبادی در پایان از خانواده ها خواست که راه حضور فرزندان در مساجد را باز کنند تا با فضای مسجد بهتر و بیشتر آشنا شوند.
«علیرضا دولت آبادی»  گفت: جشن «روزه اولي ها» همزمان با سراسر كشور و با هدف تحقق سیاست خانواده محور و مسجد پایه بر اساس برنامه تحول ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اهتمام به جذب کودکان و نوجوانان به مساجد به ویژه خواهران و تکریم «روزه اولی ها» و تعظیم شعائر دینی در حال برگزاري است.
 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد كهگيلويه و بويراحمد در ادامه ضمن بيان داستاني از زمان پيامبر اكرم (صل الله علیه وآله وسلم) و ذكر اين نكته كه بايد به تربيت ديني فرزندانمان توجه ويژه داشته باشيم، از خانواده ها خواست كه زمنيه حضور كودكان و نوجوانان را به مسجد فراهم كنند تا با حضور در اين مكان مقدس ضمن بهره مندي از حسنات حضور در مسجد، زمينه تحقق جامعه ديني و اسلامي فراهم شود.
 دولت آبادی با بیان اینکه اين روزها جامعه ما از لحاظ فرهنگي دچار مشكلات زيادي است، عنوان کرد: تهاجم فرهنگي دشمن سال هاست كه فرزندان اين سرزمين را نشانه رفته و در حال حاضر هم بيش از گذشته است.
 وی ضمن تاکید بر اینکه بايد مراقب نفوذ فرهنگي دشمن باشيم، اضافه کرد: باید در مقابل تغييرات فرهنگي تحميلي مقاوم باشيم.
 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد كهگيلويه و بويراحمد در ارتباط با برنامه های آتی کانون ها هم اظهار داشت: جشنواره استاني «عكس نماز و نيايش»، نمايشگاه كتاب، محافل انس با قرآن و تعزيه خواني از مهم ترین برنامه های ستاد استانی است.
 شایان کر است، در این جشن برنامه هایی از قبیل قصه گویی، تواشیح و برنامه های شاد توسط گروه های هنری به اجرا درآمد و در پایان به ۵۰ دختر دانش آموز «روزه اولی» از طرف ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد جوایزی اهدا شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1