تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۴۰۹۶۷۳
نشست کارگروه ستاد بازآفرینی شهر دوگنبدان و روندی که فرماندار گچساران از آن انتقاد کرد

حکایت ملانصرالدین و شرکت نفت گچساران (+تصاویر)

۱
کبنا ؛ معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه ستاد بازآفرینی شهر دوگنبدان که با حضور علی خوان پایه فرماندار گچساران و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون طرح بازآفرینی شهری در 8 نقطه این شهرستان در حال اجرا است.
نوید موسوی افزود: این طرح‌ها  در محله‌های لبنان، کیامثری، سادات، پربالی، خیابان امینی و همچنین در چهار روستای گچساران  از جمله روستای آبگرمو، چهاربیشه، انتهای باغ فردوس و روستای قاسم آباد در حال اجرا است.
موسوی با بیان اینکه چهارمین جلسه بازآفرینی شهر دوگنبدان  در سالجاری برگزار شد، گفت: محلات هدف طرح بازآفرینی شهری از جمله محله‌های لبنان، کیامثری، سادات، پربالی و خیابان امینی این طرح هم اکنون در حال اجرا است.
معاون راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری به عنوان پایلوت کشوری در شهر دوگنبدان در حال اجرا است، گفت: بیش از 175 میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهر دوگنبدان در سال مالی 97-98 تخصیص داده شده  که از این میزان تاکنون بیش از 80 میلیارد ریال جذب شده است.
 موسوی با اشاره به اینکه  بهسازی خیابان بلادیان با اعتباری به میزان  120 میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسید، گفت: 50 میلیارد و 430 میلیون ریال برای مطالبات پیمانکاران  از محل بودجه ردیف 2006 تخصیص داده شده که تا ظرف مدت یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.
وی عنوان کرد: عملیات اجرا شده در این طرح شامل احداث سه هزار و 500 متر مربع راهرو سرپوشیده، هفت هزار متر مربع زیرسازی و کفسازی فضای روباز، 600 متر مکعب بتن، 10 هزار متر سنگ فرش، 550 متر کانال سرپوشیده، 6 هزا رمتر پیاده راه سازی و چهار هزار و 500 متر نما سازی بوده است.
معاون راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد به تخصیص اعتبارات برای بازگشایی معابر در بافت فرسوده دوگنبدان اشاره کرد و گفت: مبلغ 12 میلیارد ریال برای خریداری تعدادی واحد مسکونی که در بازگشایی رینگ معابر  تخصیص داده شده که متاسفانه از این مبلغ 20 درصد تاکنون اختصاص داده شد.
 وی به دیگر پروژه‌های در دست اجرا اشاره کرد و افزود: در سالجاری مبلغ 10 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت معابر در محلات بافت فرسوده در سالجاری تخصیص داده شده که ظرف مدت یک هفته این پروژه به مناقصه گذاشته می‌شود.
موسوی اضافه کرد: هم‌اکنون پل ارتباطی محله سادات به لبنان با اعتباری به میزان  16 میلیارد و 600 میلیون ریال تکمیل شد.
وی با بیان اینکه احداث پل در محلات بافت فرسوده دوگنبدان موجب کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد می‌شود، تصریح کرد: احداث پل ارتباطی  دیگر در محله سادات به رادک نیاز به 60 میلیارد  ریال اعتبار دارد که تاکنون 19 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.
معاون راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: برای احداث پل 30 درصد از اعتبارات راه و شهرسازی و مابقی اعتبارات از نفت تأمین خواهد شد.
 موسوی به پیشرفت فیزیکی پایگاه سلامت در محله رادک دوگنبدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرف مدت یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 موسوی ابراز داشت: همچنین کتابخانه در حال احداث در محله رادک 90 درصد پیشرفت فیزیکی که پیمانکار این پروژه 3 میلیارد ریال مطالبه دارد که این مبلغ اعتبار تخصیص داده شده است.
وی به تخصیص 25 میلیارد ریال برای ایجاد پیاده روسازی، جدول گذاری و آسفالت در محله رادک اشاره و خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار 15 میلیارد ریال برای ایجاد پیاده رو سازی، جدولگذاری  و  احداث ساختمان پلاتو در محله لبنان دوگنبدان در سالجاری  تخصیص داده شد.
موسوی بیان کرد: از دیگر پروژه‌های در دست اجرا ایجاد بوستان محله‌ای در محلات سادات و لبنان با اعتباری بیش از  16 میلیارد ریال است.
 وی با بیان اینکه تغییر کاربری در محلات هدف ممنوع است، عنوان کرد: بهسازی و نوسازی مدرسه ابتدایی در محله رادک دوگنبدان با اعتباری به میزان 12 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در دست اجرا است.
معاون راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی پایان سال مالی انتظار می‌رود که برای جذب اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی  شهری در دست اجرا  پروژه‌ها را تسریع بخشید.
 در ادامه فرماندار گچساران اظهار کرد: 5 میلیارد و 800 میلیون تومان  برای اجرای چهار طرح بازآفرینی  شهری شهر دوگنبدان تخصیص داده شده است که این اعتبار در زمینه کف سازی، دیوار سازی، جدول گذاری محلات کمتر توسعه یافته اختصاص داده می‌شود که تا پایان سال مالی فرصت جذب  این اعتبارات است.
 خوانپایه افزود: در حال حاضر 12 میلیارد تومان برای اجرای طرح اتصال و بهسازی معابر بافت فرسوده  دوگنبدان هزینه شده است.
فرماندار گچساران  با بیان اینکه 193  واحد مسکونی در مسیر  بازگشایی این طرح قرار دارد که تاکنون بیش از 174 واحد خریداری شده است، افزود: مبلغ 12 میلیارد ریال برای خریداری تعدادی واحد مسکونی که در بازگشایی رینگ معابر  تخصیص داده شده  که از این میزان 20 درصد تاکنون اختصاص داده شد.
 وی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک در سالجاری در پیشبرد پروژه‌های بازآفرینی تاثیرگذار خواهدبود، گفت: 22 دستگاه در سطح  استان و شهرستان در طرح بازآفرینی شهری مشارکت و فعالیت دارند که این تعداد دستگاه‌ها با جذب سرمایه‌گذار و اعتبارات موجود می‌توانند بافت فرسوده و ناکارآمدی شهری را به سطح نرمال شهری برسانند.
خوانپایه عنوان کرد: روند اجرایی پروژه‌های بازآفرینی شهر دوگنبدان کند می‌باشد.
 فرماندار گچساران تصریح کرد: باتوجه به نزدیکی پایان سال مالی دستگاه‌های اجرایی که مصوباتی که در جلسات به تصویب می‌رسد را ضروری ایست اجرا کنند.
وی عنوان کرد: طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان به عنوان پایلوت کشوری در این شهرستان در حال اجرا است.
فرماندار گچساران اضافه کرد: طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان از سال 1387 تصویب شده بودکه  چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود لیکن در 1395 عملیات اجرایی آن آغاز شد.
خوانپایه خاطرنشان کرد:  در حال حاضر 25 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی  آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
فرماندار گچساران در ادامه  با تذکر جدی به مدیران شهرستان در خصوص عملیاتی و اجرایی نشدن مصوبات  برخی ازجلسلت، عنوان کرد: مصوباتی که روی کاغذ می‌آید باید اجرایی شوند.
علی خوان پایه افزود: اجرایی شدن باید در میدان عمل باشد نه روی کاغذ باشد.
خوانپایه اضافه کرد: اگر واقعاً می‌خواهیم کار مردم انجام شود و جلسه می‌گذاریم و صورتجلسه را امضاء می‌کنیم باید آنرا عملیاتی و اجرایی بکنیم و پای کار باشیم تا کار انجام شود، چرا مردم ناراضی هستند بخاطر اینکه است پایبند به مصوبات و پای کار نیستیم.
حواشی:
اما حاشیه جلسه زمانی آغاز شد که فرماندار گچساران از عدم همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تخصیص اعتبار درپروژه های باز آفزینی شهری ب گلایه  و عنوان کرد: در حالی که بخشنامه و ...  در هیئت وزیران که یکی از اعضای آن وزیر نفت می‌باشد مصوب شده است و ردیف بودجه‌ای برای پروژه‌های بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است چطور می‌شود که شما (شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران) آنرا پیگیری نمی‌کنید که انتظار می‌رود که شرکت نفت گچساران  تلاش، پیگیرها وحمایت خود را در خصوص پروژه‌های عمرانی گچساران انجام دهد.
فرماندار گچساران در پایان عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را در برخی موارد به حکایت ملانصرالدین و فروش فرزندش  تعبیرکرد و گفت: ملانصرالدین فرزندش را برای فروش به بازار شهر برد که در این هنگام مردم با تعجب از وی سؤال کردن، ملانصرالدین در جواب مردم گفت: نگران نباشید قیمتی بروی فرزندم خواهم گذاشت که کسی توان خرید آنرا نداشته باشد و اکنون شرکت نفت هم راهکاری زیادی برای موضوعات مختلف در جلسات ارائه می‌دهد.
در این هنگام رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در جواب صحبت‌های فرماندار گچساران گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران علی رغم اینکه در کنار مردم بودن را وظیفه خود می‌داند به مقررات جاری در شرکت ملی نفت پایبند است و از کمک‌های خود در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی از شرکت‌های بالادست به کلیه ساکنین و مردم مناطق همجوار تاسیسات نفتی دریغ نمی‌کند و همواره اولویت صیانت از تولید و خدمت به اقتصاد کشور و از مسئولیت‌های اجتماعی تا جایی که مقررات اجازه داده است، غافل نبوده است.
علی جعفری دیزگانی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مکرراً و بصورت ویژه این موضوع (تخصیص اعتبار به طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان) از طریق مناطق نفتخیز جنوب پیگیری کرده است که هنوز در این خصوص جوابی دریافت نکرده است.
علی جعفری دیزگانی از مسئولین استانی و شهرستانی در خواست نمود که با توجه به شرایط موجود در نفت (تحریم‌های ظالمانه) که از سوی دشمنان نظام قرار گرفته است را درک نمایند.
رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در پایان گفت: ان اشاء الله با رهبری خردمندانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان و همراهی مردم بر مشکلات فائق خواهیم آمد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
با سلام ،قابل توجه فرماندار محترم،جهت اطلاع جنابعالی
تخصیص هر نوع بودجه از طرف شرکت نفت منوط به تصویب وزارت نفت میباشد .این طور نیست که هر ارگانی پول نیاز داشت شرکت نفت فورا دست به جیب شود.شرکت نفت ساختار اداری و مالی دارد و در مقابل هر ریال هزینه باید به خ پاسخگو باشد.لطفا کمی با تحقیق و مطالعه صحبت نمائید.ضمنا جواب رئیس محترم روابط عمومی نفت و گاز بسیار منطقی و قانونی می باشد.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1