تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۰۹۶۳۰
در آیین بیستمین سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی

سازمان دانش آموزی نقش اساسی در تربیت اجتماعی دانش آموزان دارد (+تصاویر)

۱
۱
کبنا ؛هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در آیین گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی که با حضور مدیران سابق و پیشکسوتان سازمان دانش‌آموزی برگزار شد، گفت: مهم‌ترین هدف تشکیل سازمان دانش‌آموزی اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه دانش‌آموزان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری است.
آرمان‌های سازمان دانش‌آموزی زیستن را به ما می‌آموزد.
زارع‌پور در ادامه افزود: در تشکلات سازمان دانش‌آموزی قرار هست بیاموزیم که چگونه زندگی کنیم، آموختن برای زیستن یکی از آرمان‌های مهم سازمان دانش‌آموزی است و دانستن برای به کار بستن دانش‌آموزان آنچه را فرامی‌گیرند یاد می‌گیرند و آن را در زندگی‌شان به کار ببندند و عملیاتی کنند و همچنین به کار بستن برای بهتر زیستن.
یکی از مشکلاتی که در دنیا و امروز وجود دارد بحث خشونت، افراط گری است و همچنین نمی‌توانیم یک زندگی مسالمت‌آمیز را همراه با صلح و آرامش داشته باشیم یکی از اهداف سازمان این است که آن چیزی را که به کار بسته‌ایم برای بهتر زیستن و باهم بودن را بین نسل جوان و نسل نوجوان و دانش‌آموزان تبیین کنیم.
سازمان‌دهی تشکل پیشتازان و عضوگیری 22 هزار دانش‌آموز در سازمان دانش‌آموزی صورت گرفته است.
سید رضا عسکری مدیر اسبق سازمان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین نیز گفت: افلاطون برای نسل بشر و مخصوصاً برای تربیت کسانی که نقش سازمان‌دهی دارند از موسیقی و ورزش استفاده کرد، دکتر شریعتی نیز می‌گوید که خدایا «چگونه زیستن» را تو به من بیاموز،«چگونه مردن» را خود خواهم آموخت؛ چگونه زیستن کارهایی است که انسان انجام می‌دهد آرمان‌های سازمان دانش‌آموزی زیستن را به ما می‌آموزد.
عسکری در ادامه افزود: امروزه سازمان دانش‌آموزی خیلی موفق عمل کرده روزی که سازمان دانش‌آموزی در دوره «سید محمد خاتمی» دولت اصلاحات شروع کردیم، مشکلات بسیاری داشتیم اینکه چگونه‌ برخی از برنامه‌ها را تغییر بدهیم و ظرفیت‌ها تقسیم شوند، امروز این سازمان خیلی خوب نتیجه داده و پیشرفت کرده‌ایم؛ در سازمان دانش‌آموزی برای اولویت‌بخشی نسل جوان و نوجوان و چگونه زیستن برنامه‌های خوبی اجرا می‌شود.
امیدواریم که در ادامه راه شاهد نسل فرهیخته و خردمند باشیم و سازمان دانش‌آموزی در این مسیر کمک خوبی خواهد کرد، اگر ما بخواهیم چگونه زیستن را بیاموزیم حتماً باید از کانال برنامه‌های دانش‌آموزی عبور کنیم.
عسکری با اشاره به اولین اردوی سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوره‌ای که سازمان دانش‌آموزی شروع به فعالیت کرد در اردوگاه بی‌بی حکیمه بودیم در اردوی دانش‌آموزی باران شدیدی می‌بارید و شرایط خیلی سختی داشتیم اما با هماهنگی و انسجام که در دانش آموزان و قوانین برنامه این سازمان بود حتی با شرایط سختی که داشتیم، اما آن شب تا صبح بخش زیادی از برنامه‌ها و راهکارها را بین دانش آموزان تقسیم کردیم و همکاری داشتند؛ آن شب را تا صبح سپری کردیم و برخی از دانش آموزان تا صبح بیدار بودند تا باقی دانش آموزان آسیب نبینند.
همدلی رکن اصلی است اگر یک جمعیت همدل داشته باشیم می‌توانند اثرگذار باشد حتی اگر جمعیت اندکی باشد. سازمان دانش‌آموزی یکی از سازمان‌هایی است که در ایجاد هم‌دلی و بهتر زیستن مؤثر خواهد بود و امیدواریم در آینده شاهد برکات این سازمان باشیم.
علی حسن‌زاده رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این همایش نیز گفت: سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک سازمان عمومی و غیردولتی در سال 80 فعالیت خود را وابسته به آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف پیشتازان، فرزانگان، مجلس دانش‌آموزی، مجامع دانش‌آموزی و حتی فعالیت‌های اقتصادی شروع کرد.
حسن‌زاده افزود: با شرکت 40 هزار نفر دانش‌آموز در سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد کمک‌های خوبی به سیل‌زدگان شد، همچنین با مشارکت و حضور 2 هزار دانش‌آموز در شهر یاسوج برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.
شورای دانش‌آموزی در 234 مدرسه با تعداد 32 هزار دانش‌آموز داوطلب برگزار شد و همچنین جشن عاطفه‌ها با شرکت مدارس استان حدود 7 میلیون تومان جمع‌آوری شد.
حسن‌زاده با اشاره به سال تأسیس سازمان دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال 80 «سید رضا عسکری» معاون پرورشی آموزش و پرورش بودند که تمامی فعالیت‌ها را به سازمان دانش‌آموزی انتقال دادند و سازمان دانش‌آموزی با محبوبیت جدیدی فعالیت خود را شروع کرد، سازمان دانش‌آموزی یک تشکیلات جهانی است محور و اساس آن در کشور ما معرفتی و دینی است که آقای «عسکری» با دفتر جادویی که داشتند در آن دفتر هم اطلاعات سیاسی بود هم دینی و همه فعالیت‌هایی که در طول هفته و روزانه صورت می‌گرفت نوشته می‌شد.
سید نظام مرادی مدیر سازمان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش نیز گفت: امیدوارم بتوانیم در کنار هم و باهم متناسب با شعار سازمانی سازمان دانش‌آموزی که همدلی، همکاری و همفکری است، این گام‌های مؤثر و اساسی را برای دانش‌آموزان و جامعه هدف در آینده برداریم.
مرادی افزود: دانش‌آموزان مارگون توانستند سال گذشته در اردوی ملی تمام گروه‌های امداد و نجات در سطح کشور مقام سوم را کسب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ته چهره ای مدیرکل آموزش وپرورش انگار(رستم) فیلم مختارقاتل زربی هست
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1