تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۴۰۸۸۷۹
در جلسه برداشت گندم و جو؛

حاشیه ای که متن بود؛ عدم حضور بخشدار در جلسه برداشت گندم/اهمیت پرداخت مطالبات کشاورزان و حذف دلالان در کهگیلویه و بویراحمد

۱
کبنا ؛
روز دوشنبه جلسه ستاد برداشت گندم و جو با حضور مرتضی سجادپور معاون فرماندار، عسگری معاون جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، فروزنده رئیس کل غله استان،پورالحسینی رئیس جهادکشاورزی شهرستان گچساران برگزار شد.
پورالحسینی در مورد میزان برداشت گندم در شهرستان گچساران گفت: گندم آبی 8هزار و 300هکتار است، 8هزار و 850 هکتار گندم دیم داریم. پیش بینی ما این است بیش از 22هزار تن برداشت گندم داشته باشیم. همچنین 650 هکتار کلزا موجود است و برداشت کلزا حدود 1هزار تن پیش بینی می شود.
پورالحسینی در ادامه گفت:هزار و 750هکتار جو داریم و برداشت جو حدود دو هزار تن است.
عسگری معاون جهادکشاروزی استان گفت: با توجه به آنکه امسال برداشت گندم و جو اهمیت زیادی دارد باید این تلاش صورت بگیرد که دلالان در زمینه خرید گندم حذف شوند، همچنین جهاد کشاورزی شهرستان این بررسی را صورت دهد و کشاورزان مطمئن باشد که گندمشان خریداری می شود و مطالباتشان به موقع پرداخت می شود.
فروزنده رئیس کل غله استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت بحث خرید در محدوده شهرستان و حذف دست دلالان گفت: یک دانه گندم نباید روی زمین بماند و همه باید خریداری شود.
سجادپور با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان گفت: سال گذشته کشاورزان بارها در فرمانداری تحصن کردند و ما بارها با مراکز خرید بخاطر این مسئله تماس گرفتیم. پورالحسینی رئیس جهادکشاورزی نیز بر مسئله اهمیت پرداخت مطالبات کشاورزان تاکید کرد.
فروزنده در این باره گفت: خرید محصولات با دولت است و اگر کشاورزان اطلاعات خود را سریعتر در سامانه ثبت کنند بحث پرداخت نیز سریعتر انجام می شود. در حال حاضر استان بوشهر یکی از استان هایی است که خرید محصولات در آن انجام گرفته است و پول کشاورزان در حال پرداخت است، این نوید وجود دارد در صورت تسریع بخشیدن به خرید و فروش، و ثبت اطلاعات، پول سریعتر به حساب کشارزان واریز شود.
در انتهای جلسه فرونده و عسگری بر سر چگونگی خرید محصولات از کشاورز به نتیجه نرسیده و این موضوع به جلسه دیگری موکول شد.
در انتهای جلسه نمایندگانی از شرکت خوشه طلایی نسبت به نپرداختن به مشکلات شرکت های بذری اعتراض کردند.
همچنین پس از اتمام جلسه برداشت گندم و جو بخشدار وارد سالن جلسات شده و نسبت به عدم هماهنگی جهاد کشاورزی با بخشدار معترض شد، مشاجره ای میان بخشدار و رئیس جهاد کشاورزی صورت گرفت که توجه همه افراد درون جلسه به بخشدار جلب شد.
اصطلاحی بخشدار شهرستان گچساران گفت: هر ساله پیش از جلسه برداشت مردم و کشاورزان تمام مشکلات خود را در تماس های تلفنی یا حضوری با من در میان می گذارند، چرا این جلسه بدون هماهنگی من انجام گرفته است. 
اصطلاحی ضمن عصبانیت و ناراحتی از برگزاری جلسه گفت: تمام مشکلات این مردم بر سر برداشت محصول را من بصورت مکتوب داشتم و منتظر این جلسه بودم.
اصطلاحی در گفتگو با خبرنگار کبنا گفت: تمام اطلاعات جلسه برداشت، مصوبات جلسه باید با بخشداری هماهنگ شود، بخشداری این اطلاعات را به شوراها، دهیاری ها اطلاع رسانی می کند، تمام مشکلات برداشت را دهیاران و کشاورزان با ما در میان می گذارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1