تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۰۸۶۵۴
در جلسه شورای ورزش شهرستان گچساران مطرح شد

خوانپایه: عدم حضور شورای و شهردار در جلسات درد دل همه ما است/ پدیده فرار و دلزدگی نخبگان ورزشی/ هندبال گچساران هفتم دنیا است ولی کسی نمی داند و استقبال نمی شود

۰
کبنا ؛روز یکشنبه( 25 فروردین ماه 98) جلسه شورای ورزش و جوانان به ریاست علی خوانپایه فرماندار شهرستان گچساران، با حضور فریدون عبدالخانی رئیس ورزش و جوانان، نمایندگان برخی هیئت‌های ورزشی و پیشکسوتان ورزش، رؤسای برخی ادارات شهرستان گچساران برگزار گردید.
به گزارش کبنا، رئیس اداره ورزش وجوانان در این جلسه از مشکلات بودجه‌ای ورزش شهرستان گفت: بحث 1 درصد اعتبارات ورزش یکی از مشکلات ورزش و جوانان است که ادارات زیربط به این مسئله توجهی ندارند. بر اساس قانون مصوب سال 90 درخصوص ورزش قهرمانی قانون تصویب شد و در رابطه با آن به دولت اجازه داده شد به منظور توسعه ورزش به توسعه زیرساخت‌های ورزشی بپردازد و تا 1 درصد از سقف اعتبارات مصوب هر یک از دستگاه‌های استانی را با نظر معاونت برنامه ریزی به ورزش و جوانان اختصاص دهند.
عبدالخانی بیان داشت: اگر بودجه 1 درصد از طریق فرمانداری و استانداری الزام به رعایت شود بیشتر مشکلات ورزش شهرستان حل می‌شود. تا زمانی که آقای پناهپوری بود برق اداره رزش مجانی بود، ولی الان سالن‌هایی که در اختیار هیئت‌های مختلفی است باید 1 میلیون تومان به اداره ورزش هزینه بوهند که به دلیل اینکه اینها درآمدزایی ندارند پرداخت هزینه برایشان سخت است. اگر تعاملی صورت بگیرد و برق از طریق شرکت نفت تأمین شود بیشتر مشکلات ما حل می‌شود.
رئیس اداره ورزش در ادامه گفت: مجموعه‌های ورزشی به دلیل گستردگی و نظارت کافی داشتن بر سالن‌ها نیاز به دوربین دارند تا امنیت سالن و تجهیزات فراهم شود، از طرفی ورزش‌هایی مثل اسب سواری و دوچرخه سواری از جمله ورزش‌هایی است که هرلحظه‌اش ممکن است اتفاقی بیفتد، که در این زمینه انتظار داریم شبکه بهداشت، اورژانس باید همکاری بیشتری با اداره ورزش داشته باشند.
اسفندیار حیدری پیشکسوت هاکی گچساران بیان داشت: مشکل اساسی ما با شورای شهر است، چطور می‌شود بندر گناوه تیم دارد ولی ما نداریم! سال 96 ورزشکار من قهرمان آسیا شده، مدارک را تحویل شورا دادیم، از سال 96 تا الان 1 ریال به ایشان داده نشده است. حاج رحیمی سال 96، گفت 28 میلیارد بودجه به شورای شهر داده می‌شود، رایزنی کنید که 1 میلیارد به ورزش اختصاص بیابد که هیچ اتفاقی هم نیفتاد. البته ما مستندات کافی به کمیته انطباق تحویل ندادیم.
حیدری بیان داشت: به پسرم، نیما حیدری گفتم این که می گویند نخبگان فرار می‌کنند عاملانش همین افراد هستند. متاسفانه وقتی ورزشکار مقام می‌آورد یا باید خط سیاسی داشته باشد یا قوم گرایی هست، که آن هم باید ببینند طایفه‌اش چیست! من به شهر دهدشت افسوس می‌خورم. ببینید برای ورزشکارانش چکار می‌کند! آقای پناهپوری گچسارانی هستند در دهدشت از ایشان تجلیل می‌شود.
حیدری گفت: در تلخاب شیرین استعدادیابی کردیم. درست است شاهراه نفتی است ولی محروم است. 140 هاکی باز دختر تحویل دادم. تیمی که دوم کشور شد. اگر مسئولان حمایت کنند می‌توانیم ولی مدیریت مرکز استان چوب لای چرخ ما می‌گذارد.
پناهپوری نماینده ورزش اداره آموزش و پرورش گفت: انتظار است رئیس شهرداری به عنوان رئیس اماکن ورزشی در جلسات حضور داشته باشند. حتی در جلساتی که ما در ورزش آموزش و پرورش از ایشان دعوت می‌کنیم کمتر حضور پیدا می‌کنند.
پناهپوری بیان داشت: سالیان سال است روی زمین چمن ورزشگاه تختی کار انجام می‌دهند و هزینه‌های هنگفتی برای زمین چمن آورده می‌شود ولی پیمانکارها کار انجام نداده‌اند. 
رئیس هیئت والیبال در مورد نبود تجهیزات و سالن گفت: هیئت والیبال هیچ سالنی در اختیار ندارد. سالنی که داریم کیفیت ندارد. ما سالن‌های شهرهای مختلف را دیده‌ایم، کم امکانات ترین شهرها هم سالن‌هایشان استاندارد بهتری نسبت به سالن‌های گچساران دارند.
رئیس هیئت والیبال در ادامه گفت: سال گذشته حدود 500 نفر متقاضی خانم داشتیم ولی یکی از معضلاتشان این بوده است که سالن‌ها امنیت کافی ندارند. همچنین بهداشت و درمان باید نظارت بیشتری بر نظافت سالن‌ها داشته باشد.
رئیس هیئت دوچرخه سواری از عدم همکاری اورژانس گفت: سال گذشته ما نتوانستیم مسابقات را برگزار کنیم چون هرلحظه احتمال حادثه وجود دارد و به دلیل اینکه آمبولانس سر مسابقه نبود خانواده از شرکت در مسابقه فرزندانشان را منع کردند.
رئیس هیئت فوتبال از مشکلات زمین چمن گفت: سه زمین رزشی در گچساران داریم که 2 تای آن‌ها به دلیل مشکل چمنی که دارند به دلیل ندانم کاری پیمانکار از رده خارج هستند و فقط از یک زمین چمن استفاده می‌کنیم.
رئیس هیئت هندبال ابراز داشت: تیم هندبال مردان حدود 6 سال و تیم بانوان 4 سال در لیگ برتر است. دو دوره نائب قهرمان و یک دوره قهرمان کشوری شده‌ایم. 2 دوره به مسابقات آسیایی راه یافته‌ایم، یکبار هفتم شدیم، یکبار چهارم آسیا شدیم و سهمیه جهانی بدست آوردیم. الان تیم هندبال گچساران در رنکینگ جهانی رتبه 7 دنیا را دارد ولی به دلیل اینکه استقبالی صورت نمی‌گیرد الان شاید خیلی از همشهری‌های ما در گچساران از این موضوع خبردار نباشند.
رئیس هیئت هندبال در ادامه بیان داشت: هندبال بانوان پارسال نائب قهرمان کشور شد ولی به دلیل نبود بودجه به مسابقات آسیایی نرفت. تا الان تا حدود 70 درصد با پشتیبانی صنعت نفت و گاز گچساران در مسابقات شرکت کرده‌ایم. اعزام‌ها بصورت شخصی هست. حدود 35 میلیون تومان بودجه برای اعزام هیئت‌ها داده‌ایم که از جیب گذاشته‌ایم و الان می‌بینیم که هر کدام از پیشکسوتان حدود 7 میلیون تومان از هیئت طلب دارند. شهردار در یکی از مراسم‌ها قول دادند مبالغی حدود 3 میلیون تومان به برخی بانوان و آقایان هدیه بدهند ولی قولشان را اجرایی نکردند.
عباس رضازاده پیشکسوت هندبال ابراز داشت: در همه استان‌های همجواری که ما برای مسابقات می‌رویم، یک سالن را به یک هیئت اختصاص می دهندکه در کنار نگهداری صحیح سالن، با اجاره دادن سالن مبالغ درامدی را بدست می‌آورند. ولی در اینجا حتی پیمانکاری سالن‌های شهرستان در استان است، و برای پیمانکاری سالن‌ها اداره کل استان تصمیم گیری می‌کند. اگر شما به عنوان فرماندار فشار بیاورید و پیمانکاری را از استان به شهرستان بیاورید این مشکلات هم حل می‌شود.
رضازاده گفت: چطور است تمام وزرا آرزو دارند از طریق آقای تاجگرون به گچساران سر بزنند ولی مدیرکل ورزش استان آقای علوی به گچساران تشریف نمی‌آورند. چطور یک سالن در دهدشت می‌زنند در حد ملی، 4 بازیکن نونهال به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود و جلسه تجلیل در استانداری برگزار می‌شود ولی کاپیتان تیم ملی در گچساران هست ولی هنوز آقای علوی خبر ندارد. بازیکن ما به تیم ملی می‌رود ولی ایشان خبر ندارد. یک خسته نباشید به یک مربی، یک ورزشکار و یک هیئت خیلی ارزشش بیشتر از پولی است که شاید هیئت بخواهد به ورزشکار بدهد. 
علی خوانپایه فرماندار در انتهای جلسه به سخنرانی پرداخت و گفت: آنچه به ذهن من می رسد این است که علی‌رغم ظرفیت‌های خوبی که در صنعت نفت و دستگاه‌های دیگر وجود دارد عدم برنامه ریزی در شهرستان وجود دارد.
فرماندار بیان داشت: در برخی ورزش‌ها گچساران صاحب سبک بوده، و لازم است فعالیت بیشتری صورت گیرد. همینطور در مورد کمیته تطبیق، این کمیته ضوابط و آیین نامه‌های خاص خودش را دارد. در مورد حضور شهرداری و شورای شهر این درد دل همه ما است. با این حجم منابعی که به شهرداری تزریق می‌شود، دریغ از اینکه این افراد (ورزشکاران) را تشویق کنند، این نوع نگاه درست نیست.
خوانپایه ابراز داشت: اما در مورد ظرفیت‌های ورزشی بیایید شهرستان را با شهرستان‌های دیگر مقایسه کنید، یکسری وظایفی که قانونگذار برعهده شان گذاشته را انجام دهند. هیئت‌های ورزشی نباید در حد اسم باشد، اینطور نباید باشد که فردی به عنوان رئیس هیئت بیاید و برود ولی فعالیتی نداشته باشد. در این رابطه باید برنامه ریزی و نظارت صورت گیرد.
خوانپایه در ادامه گفت: در مورد مشکلات نظارت بر زیرساخت‌ها تذکر دادیم، از  دستگاه‌ها درخواست داشتیم اطلاعات پروژه‌ها را در اختیار بگذارند، اگر پروژه عمرانی دست پیمانکار است باید نظارت بیشتری بر آنها صورت گیرد. اینکه برای زمین ورزشی هزینه شده ولی کاری انجام نگرفته این به دلیل عدم نظارت است.
خوانپایه در انتها گفت: این قول را می‌دهیم که اینگونه جلسات در موضوع ورزش تداوم پیدا کند و اداره ورزش و جوانان نیز باید پیگیر اجرایی شدن مصوبات جلسات باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا به داد گچساران برسه / آخ سی رحیمی که نبودش واقعا احساس ایابو
بختیاررضوانی
Romania
انگار دیواری در این شهر کوتاهتر از شهردار ندیده اند ،هرکسی بلند می شود شهردار شهردار می کند ،به خدای یکتا سوگند شهردار به اندازه کل ادارات گچساران کار و تلاش میکند ولی حضرات نمیخوان که ببینند ،همینکه من شهروند وسایر شهروندان میبینیم کافی است ،شما خودتان چکار کردید برای شهر و مردم شهر
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1