کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

آیین تودیع و معارفه عجیب و غریب در گچساران/فاتحی رئیس اداره امور عشایر گچساران شد(+تصاویر)

20 فروردين 1398 ساعت 23:46

جمعیت عشایری این استان 11 هزار و 200 خانوار بوده که هم اکنون به 12 هزارو 400 خانوار رسیده است


 آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره امور عشایر گچساران با حضور فرماندار گچساران، مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد وجمعی از مدیران ادارات در سالن اجتماعات سازمان فنی و حرفه ای گچساران برگزار شد
  مدیرکل امور عشایر استان در این آیین گفت: جمعیت عشایری این استان 11 هزار و 200 خانوار بوده که هم اکنون به 12 هزارو 400 خانوار رسیده است.
مجید علی پور اظهار داشت: یکهزارو 869 خانوار عشایری استان با جمعیتی بیش از 10 هزار نفر در مناطق عشایری دریلا، آبگندی، و کلاغ نشین گچساران سکونت دارند.
علی پور تصریح کرد: بیش از 80 میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری به 273 طرح در در مناطق عشایری این استان در سال گذشته پرداخت شد.
وی عنوان کرد: بیش از یکهزار میلیارد ریال تسهیلات خرید دام به جوانان جویای کار عشایر این استان تاکنون پرداخت شده است.
وی بیان کرد:10 هزار متر مربع انواع گپه، جاجیم، قالی، 400 تن پشم، 26 هزار تن شیر، 180 تن انواع روغن های دامی و 720 تن گوشت قرمز تولید سالانه از سوی عشایر این استان تولید می شود.
علی پور ابراز کرد: دولت تدبیر امید تاکنون توجه ویژه ای به زیر ساخت های عشایری این استان داشته بطوری که میزان اعتبارات عشایر کهگیلویه و بویراحمد 90 درصد افزایش یافت.
وی تصریح کرد: 73 طرح عمرانی در سال گذشته در مناطق عشایری این استان اجرا شد که امسال این تعداد پروژه ها 10 درصد افزایش خواهد یافت.
علی پورگفت: هم اکنون سه کانون توسعه و اسکان عشایر در شهرستان گچساران در حال بهره برداری است.
وی بیان کرد: این قشر مولد سالانه دو هزار و 700 تن گوشت قرمز،6 هزار و 480 تن انواع فرآورده‌های لبنی، 150 تن پشم و 25 تن گوشت سفید تولید می‌کنند.
در ادامه فرماندار گچساران گفت: عشایر همواره به عنوان یک قشر مولد نقش مهمی در وضعیت اقتصادی کشور و منطقه داشته است.
علی خوان پایه اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت معیشت و رفع چالش های موجود در مناطق عشایر جزو اصلی ترین اهداف امور عشایر است.
وی جامعه عشایری را افرادی صادق و با اخلاص توصیف کرد که از اقشار مولد و تاثیر گذار در توسعه اقتصادی کشور بشمار می روند.
در این مراسم صادق فاتحی به عنوان رئیس جدید اداره امور عشایر گچساران معرفی و از زحمات و تلاش های قربان کرمی قدردانی شد.
 
 گفتنی است: در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره امور عشایر گچساران چندین نکته کاملا مشهود بود که در جای خود قابل تامل است.
*آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید اداره امور عشایر گچساران در حالی برگزار شد که فقط 3 نفر از نمایندگان و شورای عشایر در این مراسم حضور داشتند.
* در این مراسم، خانواده معظم شهدای عشایر، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین و نخبه گان و... عشایر شهرستان گچساران حضور نداشتند این در حالی است که شهرستان گچساران دارای دو ایل بزرگ و معروف  قشقایی و بویراحمد و جمعیتی بیش 10 هزار نفر که در مناطق آبگندی، دریلا، باباکلان، بن پیر، دشت گز، لیشتر، کوهسرخ، پاکوه، کلاغ نشین، پشتکوه باشت و...... سکونت دارند که عدم حضور عشایر شهرستان در این آیین در نوع خود مورد بحث و همچنین عجیب و غریب بود.

 
 


کد مطلب: 408518

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408518/2/آیین-تودیع-معارفه-عجیب-غریب-گچساران-فاتحی-رئیس-اداره-امور-عشایر-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1