تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۰۸۳۶۹
در یادواره شهدای روستای چهارمه کهگیلویه مطرح شد

مجلس هم مقصر است / سرچشمه«دولت» کارآمد،«مجلس»کارآمد است (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ نماینده کهگیلویه بزرگ در یادواره شهدا که در روستای چهارمه علیا برگزار شده بود (12 فروردین ماه)،ضمن فرستادن درود بر روان پاک شهدای والامقام و امام شهیدان،روز جمهوری اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد:امروز روز بسیار خوبی است،از همه قشرها و طوایف در این جمع می بینم ،باید دانست که جمع شدن طوایف و فکرهای مختلف در این مسجد به برکت شهدا است و از همه کسانیکه در برگزاری این یادواره و انتخاب عنوان راهواره شهدا زحمت کشیدند، تشکر می کنم و امیدوارم استمرار داشته باشد و خروجی خوبی برای مباحث فرهنگی در پی داشته باشد.
عدل هاشمی پور کم رنگ شدن و نبود اخلاص نسبت به گذشته (دوران دفاع مقدس) در جامعه را ازدلایل بسیاری از مشکلات برشمرد و بیان کرد:دلایل بسیاری از مشکلاتی که دامن گیر ماست و اگر مسوولان ما موفق نمی شوند مشکلات اقتصادی را حل کنند،وجود مشکلات اجتماعی، حسادتی که در جامعه نهادینه شده، اگر بد اخلاقی در جامعه هست به این دلیل است که اخلاصی که قبلا وجود داشت الان نیست
هاشمی پور عنوان کرد: علت نبود اخلاص و صداقت گذشته این است که از منِ سیاسی گرفته تا دیگران ،می خواهیم از نردبان شهدا،فوتبالیستی که موفقیت کسب کرده و دیگرانی که موفقیتی کسب کردند بالا برویم، ولی قبلا سربازان امام زمان (عج) پوتین ها را برای همدیگر جفت می کردند و...آن اخلاص ها کجا رفت؟!
وی ادامه داد:در خصوص دکل ها و مشکلات مخابراتی که اشاره کردید، 5 مرحله با همین وزیر صحبت کردم، جوان گرایی خوب است،من به آقای رئیس جمهور هم گفتم،گفتم بابا این (وزیر ارتباطات)خیلی بچه است ،نشستم با وی صحبت کردم گفتم، بیایید ببینید،همین ها باعث شدند که سرنوشت مملکت این شود ،البته بله بخشی هم ما (مجلس)مقصرهستیم.
نماینده کهگیلویه بزرگ افزود:ما(مجلس)باید نظارت را جدی می گرفتیم ،نظارت یکی از وظایف مجلس است ودر واقع دولت کارآمد از مجلس کارآمد سرچشمه می گیرد.
هاشمی پور افزود:وزیری در جایی وزیر است و می آوردند جای دیگر باز وزیر می کنند ،مگر آنجا چه کاری انجام داد که اینجا نیز می آورید؟ ممکن است بگویید که آقای هاشمی پور شما که خود نماینده مجلس هستید؟بله مجلس سیاسی است ،فراکسیون های متعدد دارد.
نماینده کهگیلویه بزرگ با اشاره به اینکه کسی فرمودند دکل ها رو همان کسانی که نصب می کنند، می برند گفت:
این که خیلی بدتر شد،خود یک ضعف است، این خیلی بدتراست که در مخابرات استان ،مدیر مخابرات ،کارشناسان، متخصصان خودشان چون شناخت دارند دکل ها رامی برند!
عدل هاشمی پور مطرح کرد:من در هر روستایی می روم ،بحث نگرانی در مورد اینترنت و مخابرات و آنتن دهی را مطرح می کنند ،حتی در روستاهای اطراف خود دهدشت و چند روستایی که اخیرا بازدید داشتم یک تماس تلفنی نبود این ضعف از چیست؟
وی ادامه داد:آقایان ،باز هم می گویم جوان خوب است ،ما مخالف جوان نیستیم ولی برادر عزیز آقای جهرمی قطعا بنده یکی از کسانی هستم که به زودی در مجلس ،مشکلات مردم را تذکر می دهم و شاید هم باید بیایید پاسخگو باشید،چند بار به معاون پارلمانی شما گفتم ،آن اندازه ای که این ها دور خودشان هستند به مشکلات مردم که نمی پردازند ،امیدوارم این موضوعی که نگرانی برای همه حوزه انتخابیه دارد با تدبیر و برنامه ریزی حل شود.
هاشمی پور بیان کرد:به دنبال اخلاص و صداقت بگردید،چرا که صداقت امام خمینی (ره)، اخلاص، دینداری و خداترسی و وظیفه شناسی وی در مقابل دین و اسلام باعث شد که موفق شود یک حکومتی را با آن قدرت و حمایت ها و پشتیبانی ها زمین بزند و اسلام ناب علوی را جایگیزین کند .
نماینده کهگیلویه اظهار کرد:اگر می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید بی ریا و بدون منت و غرور و بدون اینکه از نردبان دیگران بالا برویم برای مردم کارکنیم ،بگذاریم کارهایمان خدایی شود.
 هاشمی پور برگزاری یادواره های شهدا در شهرستان در طی ماه های اخیر را مناسب برشمرد و گفت: یادواره شهدای ایل بهئی و یادواره شهدای ایل کرائی  در ایدنک کارهای فرهنگی بسیاری خوبی بودند،یادواره شهدای کهگیلویه نیز در دهدشت برگزار شد که کار فرهنگی خوبی بود و امروز یادواره 5 شهید والا مقام روستای چهارمه راداریم،امیدواریم این کارها استمرار داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل فرهنگی است که دل رهبری را خوشحال می کند،گفت:مسائل فرهنگی کم رنگ شده در چند جلسه خود من در کمیته برنامه ریزی حضور داشتم ،همیشه مباحث فرهنگی در کمیته برنامه ریزی ها ته جدول است ،ته جدول!
نماینده کهگیلویه با بیان اینکه در حالی که فرهنگ و آموزش اولین شاخص توسعه است ،در دهدشت ما برای حوزه فرهنگ 2 میلیون گذاشته بودند،ولی بالای 1 و نیم میلیارد تومان در همین مدت فقط از خیرین گرفتم و به مساجد کمک کردم تصریح کرد:بعد ادعا داریم که مدیر مجموعه هستیم ،مدیر ارشاد هستیم،مدیر سازمان تبلیغات هستیم،سازمان داریم و حقوق بگیر داریم،خودرو داریم،هزینه می کنیم ،کدام کارهای فرهنگی ؟!
هاشمی پور گفت:آن اندازه که به مسائل سیاسی دامن می زنیم ،آن اندازه که اهمیت برای چپ و راست قائلیم برای مشکلات مردم قائل نیستیم،این یک واقعیت است
من چند روز پیش به استاندار گفتم مسولان را موظف کنید بیایند بروند رود ریش ،دره خواجه،عاجم اسفندان و...ببینند چه خبر است!
وی ادامه داد:اگر چنان چه با اخلاص و با صداقت بیایم داخل میدان و با مردم روراست باشیم ،دو رویی و دو رنگی نداشته باشیم ،تظاهر و ریا نکنیم،غرور نداشته باشیم،بدانیم که خدای متعال ما را کمک خواهد کرد ،مشکل پیش خودمان است سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر آنکه آن قوم بخواهد.
نماینده کهگیلویه بزرگ خاطرنشان کرد:کمک کنید به همدیگر با صفا و صمیمیت،اگر می خواهیم در مسیر شهدا باشیم ،در عمل باید با هم برادر باشیم،باید با صفا و صمیمیت در کنار همدیگر باشیم،باید اخوت و مردانگی را سر لوحه کارمان قرار دهیم و دلسوزانه به مردم خدمت کنیم با هر چه در حد توانمان است
هاشمی پور با اشاره به اینکه به مردم دروغ نگوییم بیان کرد:از اقای رئیس جمهور بارها خواستیم ،تذکر دادیم که جمع و جور کنید این کشور را ،کشور فقیری نیست ،تنها کشوری که پول دارد و کار دارد کشور ایران است،کشورهای اروپایی پول دارند ولی کار ندارند در تلاشند خود را به ایران برسانند
وی افزود:ولی چرا ما این نا بسامانی را داریم،دلیلش معلوم است بخشی نارکارآمدی است ،بی توجهی است اولویت بندی نداریم ساختار سازمان های ما به هم ریخته است که الان دشمن دارد از همین استفاده می کند ،فشار اقتصادی بر گرده مردم ،تحریم های ظالمانه.
نماینده کهگیلویه بزرگ با بیان اینکه در سال جدید که رهبری فرمودند سال رونق تولید است ،امیدوارم هم در دولت و هم در مجلس شورای اسلامی با برنامه ریزی مشکلات مردم را حل کنند ،تصریح کرد:،مجلس نظارت را تقویت کند به جای قانون گذاری و تصویب لوایح بیشتر به نظارت بر کارهای دولت بپردازد و دولت هم یک تجدید نظری در ساختار سازمان خود،مدیران و وزرای خود داشته باشند تا مشکلات مردم یکی پس از دیگری حل شود ما هم می دانیم که مردم دیگر بیشتر از این تحمل ندارند باید مسوولان به خودشان بیایند و کمک کنند .
هاشمی پور گفت:امیدوارم به برکت خون شهیدان والا مقام،که همین خون شهیدان بوده که این مردم را در صحنه نگه داشته ،تدبیر و برنامه ریزی مقام معظم رهبری بوده که این مردم گوش به فرمان وی بودند و تا الان استقامت کردند و امیدوارم مسوولان به خودشان بیایند و در کوتاه ترین زمان،مشکلات اقتصادی را که واقعا بر گرده مردم دارد فشار می آورد بتوانند حل بکنند و قطعا برنامه هایی دارند
وی همچنین در پایان مطرح کرد:امیدوارم این نوع یادواره ها در ایلات و طوایف مختلف تقویت شود و بتوانیم دنباله رو شهدا باشیم و وظایفمان در مقابل مردم را به نحو احسن انجام دهیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای ول
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1