تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۰۸۰۵۲
نگاهی به عملکرد «نستهن مقدم» در شهرداری یاسوج:

یاسوج «مقدم» می‌خواهد

۱۱
۰
کبنا ؛متن ارسالی: 6 شهریورماه 96، جلسه علنی شورای اسلامی دوره پنجم شهر یاسوج بدون حضور «محمدرحیم دهراب‌پور» مرد کهنه کار سیاست برگزار می شود و این شورا با رأی حداکثری، سکان مدیریت شهرداری یاسوج را به مقدم می سپارد و 15 مهرماه 96 مراسم معارفه وی برگزار می‌شود. مقدم 50 سال سن دارد و در روستای دور افتاده از توابع بخش سادات محمودی به دنیا می‌آید و می‌گوید: فقط توانستم ۴ سال در خانه پدری خودم درس بخوانم و پس از آن به دلیل نبود امکانات در زادگاهم مجبور شدم در شهرهای اصفهان، کرمانشاه، شیراز و تهران ادامه تحصیل دهم.
او با سابقه طولانی و تجربه‌ای که در شرکت مهندسی آب و خاک استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و هرمزگان، خوزستان و آب و خاک کشور و فعالیت در پروژه‌های شامل راه، سد، شبکه، جداول و زیباسازی به دست آورد، به یاسوج می آید. تأیید حکم مقدم از سوی وزارت کشور با اما و اگرهای زیادی همراه می شود، تا نهایت حکم او تأیید می شود.
مقدم در مراسم معارفه خود مهمترین موضوعی را که به آن اشاره می‌کند و در کلان شهرهای بزرگ دنیا هم به آن توجه ویژه‌ای شده است، بحث مشارکت مردم در توسعه و پیشرفت شهر بود و گفت: مشارکت دادن مردم در توسعه شهر از اولویت‌های کاری شهرداری یاسوج است، و مردم برای توسعه شهر خود به میدان بیایند.
مشارکت دادن مردم در توسعه شهر یکی از ایده‌های برتر مدیریت است که مقدم برای بهره گیری از آن راهکارهای خودش را داشت. او برای دانش آموزان و جوانان موضوع انشاء با رویکرد مدیریت شهری طرح می‌کند و برای المان‌های شهر هم فراخوان می‌دهد. تا مردم خودشان برای شهرشان دست به کار شوند.
مقدم می‌گوید: از نظر من، مردم برابر هستند، سیاست ما توزیع خدمات شهری در نقاط مختلف شهر برای توسعه پایدار و همچنین نیاز به تجهیزات فعلی برای همه نقاط شهر درشان و جایگاه این مردم است.
یاسوج به صورت ناهمگون و بدون طرح تفصیلی و در بی توجهی مسئولان و عدم نظارت رشد کرده و ارث بدی از گذشتگان به مقدم رسیده است. مقدم باید راه طولانی سامان دادن به این وضعیت را با کار دوچندان و عبور از هفت خوان رستم طی کند و مدیریت زیر سایه نظرات متفاوت اعضای شورا قطعاً کار را دشوارتر خواهد کرد و اینجا هنر مدیریت مقدم شاید به کمکش بیاید.
مقدم در روز معارفه‌اش به عنوان شهردار یاسوج که 17 ماه از آن می‌گذرد، می‌گفت: زیرساخت‌ها و معماری این شهر با نام پایتخت طبیعت ایران فاصله زیادی دارد. بنا براین می‌طلبد که برای معماری و زیباسازی شهر تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.
نگاهی به بخشی از عملکرد مقدم در این سال های کم پولی نشان می دهد که او با نظم بخشی به مجموعه شهرداری یاسوج دست به تحولات و توسعه زیرساخت های اساسی زده است، شرایط در شهرداری یاسوج همانند شرایط قالیباف در شهرداری تهران نیست. قالیباف هیچ وقت در تهران گرفتار اقلیت و اکثریت نبود و اصلاً همچنین مسائلی بر امور شهری تاثیری نداشت. اما مقدم گاهی برای اصلاح شهر مجبور هست که نظر خیلی ها را متقاعد کند. قالیباف مختار بود و هر کاری که خواست در شهرداری تهران انجام داد و بعداً هم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد و توانست تاثیر خودش را بر انتخابات هم بگذارد. مقدم نگاهش به تمام حوزه های شهری جلب است. او هم کار فرهنگی می کند و هم عمرانی. هم می داند خود باید در آتش سوزی جمعه بازار وسط میدان باشد و هم پاسخگوی دانشجویان مطالبه گر باشد. گاهی هم باید تمام قد مقابل زیاده خواهی های پشت پرده بیستد و حرفش را نزند.
او از طرفی مجبور است که با پدیده نامبارک پارک بانوان که غیرکارشناسی شده  و صرفاً برای تبلیغاتی راه اندازی می شود، مقابله کند و بگوید که این پارک در خور شأن بانوان این شهر نیست و برنامه‌های جدی برای آن داریم.
تجهیز آتش نشانی یاسوج با اعتبار 1 میلیارد و 330 میلیون تومان، برای آمادگی کامل در رویارویی با حوادث نیز از نظر مقدم دور نمی ماند.. مقدم در کنار آسفالت، تجهیزات سازمان آتش نشانی، گل کاری، زیباسازی شهر به مقولات فرهنگی هم توجه ویژه ای داردد. کلنگ زنی پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، همراهی با کاروان امام حسین(ع) و دعوت از مداحان برجسته کشور، جشن روز دختر و همچنین برگزاری جام بزرگ فوتسال و کشاندن جوانان بر سر سکوهای ورزشی، دیدار با خانواده های معظم شهدای کارگری و تجلیل از قهرمانان ورزشی از این دست اقدامات هست.
عملیات اجرایی ۴ پروژه عمران شهری در یاسوج؛ پروژه دفع آب‌های سطحی شرف آباد (محله بختیاری‌ها)، احداث جاده دسترسی به بیمارستان امام سجاد (ع)، بهسازی فرعی‌های 4 و 5 بنسنجان و احداث جاده دسترسی به ساختمان آموزش و پژوهش با اعتباری افزون‌بر 9 میلیارد ریال، بهره‌برداری از پروژه اتصال بلوار عدل به پل سوم بشار که برای اجرای این پروژه 10 هزار متر مربع آسفالت و 500 متر جدول‌گذاری با اعتباری افزون‌بر 700 میلیون ریال، به سرانجام رساندن پل های سوم و چهارم بشار، شروع عملیات دومین فاز عملیات اجرایی معبر 45 متری بنسنجان - زیرتل، حضور شهردار در محلات مختلف یاسوج و دیدار با اهالی آن منطقه، و نامگذاری 480 خیابان، کوچه و میادین شهر یاسوج برخی از اقداماتی است که نستهن مقدم انجام و پیگیری ویژه کرده است
مقدم می داند که شهر یاسوج چه مشکلاتی دارد و بدون شک عدم دخالت در کار او می‌تواند گره های زیادی را از شهر باز کند. محور مواصلاتی ۴۵ متری بن سنجان، شرف آباد، دولت آباد و زیرتل و اتصال آن به پل سوم بشار که ۲۷ سال پیش مصوب شده بود و بنا به دلایلی نامعلوم موفق به اجرای آن نشده بودند. مقدم آن را در کنار پل های سوم و چهارم به سرانجام رساند.
احیاء تیم فوتبال شهرداری یاسوج موضوع دیگری هست که مقدم اخیراً به آن اشاره کرده است و یاسوج تنها مرکز استانی هست که تیم در لیگ های حرفه ای کشور ندارد و اگر این نظریه مقدم مبنی بر احیاء دوباره تیم یاسوج به بار بنشیند بدون شک روزهای شادتری برای جوانان این شهر به ارمغان می آید.
رها شدن یاسوج از دست گره‌های کورش مدیریت یکپارچه می‌خواهد. مقدم به تنهایی نمی‌تواند او ظرفیت بالای دارد و بدون شک همراهی و حمایت تمام قد اعضای شورا و مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد از او می تواند، پایتخت طبیعت ایران را پرآوازه‌تر کند. هر چند که برخی از اصلاحات در شهر یاسوج پول لازم ندارد، بلکه مدیریت قاطع می‌خواهد. یاسوج مقدم می‌خواهد که پیشگام پیشبرد اهداف امور شهری و رفاه عمومی و در این مسیر نباید چوب لای چرخ انداخت و حواشی را بر متن مستولی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مگه یاسوج شهردار هم داره؟مقدم با اتوماسیون اداری نمیتونه کار کنه چه برسه به این همه کار
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
این نوشته شما مصداق چند می گیری تعریفم میدی است؟
سید علی خامنه ای عشق است
Iran, Islamic Republic of
درود بر رسانه‌ محترم کبنا.
درود بر مقدم شهردار توانمند و به امید روزی که مسئولان ارشد با مقدم هم صدا شوند
Iran, Islamic Republic of
سلام متاسفم برای کسی که فقط شعار میده عمل نداره شهرداری هنوز نتوانسته حقوق کارکنان بده چه برسد به .......
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام
شهرداری که حقوق چند ماه کارگران رو نداده
عیدی و سنوات رو نداده
چطور میخواد تیم فوتبال درست کنه و بازیکن بیاره و پول بده
شما اول بهتره از حق و حقوق کارگران بی مزد و مواجب شهرداری بنویسین که بهتره اسمشو نذاریم حقوق چوق حقوق از حق میاد و کارگران حتی هزار کیلومتری حقشون هم نمی رسن
پرسیدین چقدر در ماه حق الزحمه بهشون میدن چرا فیش به قول شما حقوقی بهشون نمیدن که معلومه بشه پیمانکار مربوطه چقدر از یه کارگر کش میره و آب از آب تکون نمیخوره
حق مرخصی ۹ روز ذ خیره که داده نمیشه
دو دست لباس سالانه که داده نمیشه
عیدی و سنواتی که از هر طرفش میزنن
و همه هاپولی میشه بخاطر عدم نظارت و بی مسئولیتی مدیران شهرداری
ای روزگار...
تا کی باشه گرفتار عقوبت دنیوی و اخروی بخاطر حقوق کارگران بدبخت بشین ناظران بی درد شهرداری
علی
Iran, Islamic Republic of
شهرداری گیرت اومده فکر کنم کفاف هزینه ایام عیدی بشه. مرد محترم شهر یاسوج کوچکترین تغییری نکرده و هر روز سیمای شهر زشت و زشتر می شود . خبری از ناوگان عمومی حمل و نقل نیست و ترافیک شهری داد همه را درآورده. خبری از پارکینک عمومی نیست. زیر ساختی در شهر وجود نداره. همه صنوف در هم قاطی
شجاعی پور
Romania
درود بر شهردار عزیز
حسن
Iran, Islamic Republic of
ما که چیز خاصی از شهرداری ندیدیم همش حرف می زنن تا عمل وضعیت اسفالت معابر شهر یاسوج نتونستن وضعیت روشنایی و سوم بشار سرسبز کردن و گل کاری و بلوار بندی اون انجام بدن ترافیک سنگین شهر یاسوج خیابان جمهوری هنوز مونده هست و المان ها و دکوراسیون پارک ها مشکل داره ورودی و خروجی شهر یاسوج زیبا نیست متسفانه و ........
علی
Italy
به نظر من اگه تونست اون مقدار جاده ای که جنب گلزار شهدا به شصت متری رو وصل کنه بعد از27سال هم میتونه خیابان 45متری که اسمی گفتن معارضاتش تمومه رو تموم کنه هیچ عقل سلیمی زمینش رو متری 100هزار تومان با این همه گرانی وتورم بده دست شهرداری
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام. اینهمه توضیحات دور از دسترس مردم هست. کدوم توازن را بین مناطق مختلف شهر برگزار کردن. واقعا در شهرک های اقماری مردم فکر میکنن در بیابانهای بی اب و علف زندگی میکنند چون امروز حتی روستاها از سنگ فرش پیاده رو ها گرفته تا نصب پل های جدول همه را دارا هستند و لی تو شهرک ها خبری از پیاده رو و یا پل روی جدول نیست. اقای مقدم تنها امنیازش عدم توانایی در مقابل خواسته های نامحدوده اعضای موافق شورا است
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب دکتر مقدم
ثابت کردی که لر اصیل هستی
خدا قوت دلاور
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1