کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد

یادواره 360 شهید گچساران (+ تصاویر )

22 اسفند 1397 ساعت 19:29

شهید یک ملاقات خصوصی دائمی با خداوند متعال ایجاد کرده است و امروز هر آنچه که داریم از برکات خون شهید است


یادواره 360 شهیدگچساران گلگون کفن،6  شهیدگمنام و مراسم پنجمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام متقی کاشانی امام جمعه گچساران  با حضور رئیس دفتر مکتب و اندیشه دفاعی اسلام در ستاد کل نیروهای مسلح، امام جمعه گچساران، فرمانده سپاه ناحیه گچساران، فرماندار گچساران، فرمانده انتظامی، رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب  و جمعی از مدیران شهرستان، خانواده معظم شهداء، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در حسینه ثارالله کانون جوانان بسیج این شهرستان برگزارشد.

سردار عباسعلی فرزندی رئیس دفتر مکتب و اندیشه دفاعی اسلام در ستاد کل نیروهای مسلح ظهر امروز در یادواره 360 شهید گچساران که در حسینیه ثارالله کانون جوانان بسیج این شهرستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه و منزلت شهداء، گفت: شهید یک ملاقات خصوصی دائمی با خداوند متعال ایجاد کرده است و امروز هر آنچه که داریم از برکات خون شهید است.
وی افزود: دراین شهرستان هم جوانانی در ۱۹ آبان ۵۷ در مقابل رژیم طاغوت و برای دفاع از اسلام ایستادگی و مبارزه کردند در حالی که امروز ما وارث بیش از 250 هزار شهید والامقام هستیم و  وضعیتی در جهان برای ما خلق کرده‌اند که این باید این توفیقات را برای خود یک ذخیره بدانیم.
سردار فرزندی اظهارکرد: امروز اگر در دنیا تحول مهمی ایحاد شده است مربوط به ملت ایران است که افتخار صدها هزار شهید والا مقام را دارد و رمز موفقیت یک فرد، یک جامعه و یک امت در این است که مطیع محض ولی خدا باشد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: امروز همه دشمنان امت اسلامی با کینه و بغض دشمنی‌شان را به روش‌های مختلف اعلام می‌کنند و اگر امروز این توفیق را پیدا کرده‌ایم که در مقابل هجمه‌ها و ترفتندهای استکبار با عزت و اقتدار ایستادگی و مقاومت کنیم به برکت خون شهیدان است.
سردار فرزندی در ادامه تصریح کرد: دوستان جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط این عالم بارها اعلام می‌کنند که آنچه را که داریم از ملت بزرگ ایران است و برخی از اندیشمندان و صاحب نظران در دنیا هم معتقدند که تحولات جهانی در چند دهه اخیر مربوط به ایران اسلامی و امت مسلمان ایران است.
وی درادامه خاطر نشان کرد: سید حسن نصرالله رهبر مجاهد حزب الله در جایی که رهبر معظم انقلاب حضور داشتند او هم مانند یک بسیجی بر دستان حضرت آقا بوسه می‌زنند و اعلام می‌کنند که دنیا بداند که من هم سربازی از سربازان رهبر انقلاب هستم.
سردار فرزندی درادامه اظهارکرد: دفاع مقدس امتداد نهضت عاشورا است و آثار این حرکت ارزشمند برای تاریخ بشریت است، ما امروز حادثه‌ای را توصیف می‌کنیم مثل روزی در عاشور اکه امام حسین علیه السلام با یاران اندکشان مقابل دنیای کفر ایستادند و به شهادت رسیدند.
وی افزود: امروز همه ما وظیفه‌ای داریم و نیازمندشناخت وضعیت کشور و پیرامون خود هستیم چرا که باید شرایط بین المللی را هم خوب بشناسیم تا بتوانیم به درستی از آرمان‌های انقلابمان صیانت کنیم.
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: شهیدان خونشان را در راه رسیدن به اهداف و آرمان‌های  انقلاب نثار کردند و امروز باید در راه شهیدان به‌درستی قدم بگذاریم  و یک نگاه ارزشی به حرکت انقلاب اسلامی داشته باشیم.
سردار فرزندی درادامه افزود: عاشورا یک فرهنگ است و ما در حقیقت به عنوان وارثان این حرکت چه وظیفه‌ای داریم و در آینده چه برنامه‌ای خواهیم داشت، درحالی که امروز آثار و برکات جانفشانی های شهداء را در تمامی عرصه و دوران‌های منطقه مشاهده می‌کنیم.
وی تصریح کرد: حضرت امام راحل  فرمودندکه انقلاب ما زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است و حرکت انقلاب اسلامی به سوی تشکیل تمدن بزرگ اسلامی گام برداسته است، امروز باید بدانیم که شهداء به احیای اسلام ناب محمدی (ص) همت گماردند.
سردار فرزندی درادامه گفت: شهیدان الگوی های دوستی و دشمنی در منطقه و جهان را عوض کرده‌اند؛ بالای ۸۰ جریان تکفیری و ۱۵۰ هزار نیروی داعشی به جان یک ملت افتادند و در سوریه مدافعان حرم چه جانفشانی ها که نکردند.
وی تصریح کرد: شهداء محیط منطقه‌ای و جهانی را به نفع اسلام ناب محمدی (ص) دادند و در حقیقت معادله قدرت را در دنیا عوض کردند و اگر امروز رئیس جمهور احمق  آمریکا می‌گوید که بالای ۷ تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه خرج کرده‌اند اما از هراس شبانه و دزدانه وارد منطقه می‌شوند که این همان اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است.
سردار فرزندی درادامه افزود: همه دنیا آمدند که بشاراسد برود اما ملت ایران اراده کرد که حکومت سوریه بعد از ۸ سال تلاش دشمن بماند، امروز دشمن تلاش می‌کند که حقایق اسلام و جامعه اسلامی را وارونه نشان دهد که همه وظیفه داریم حقایق را درست ارزیابی کنیم.
وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران محور جبهه‌ای قرار گرفته است که در کنار ما جریان‌های مقاومت و آزادی خواهی وجود دارند؛ امروز ظرفیت "حزب الله" بالای صد برابر جنگ ۳۳ روزه است و این از برکات خون شهیدان است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امرور دشمنان پس از چهل سال وارد یک جنگ ترکیبی و هوشمند شده اندو تلاش می‌کنند با محوریت جنگ روانی تحرکاتی را در فهم مردم و ملت ما ایجاد کند که باید در این زمینه بسیار هوشیار باشیم.
وی درادامه تصریح کرد: این شهرستان 360 شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است و باید تلاش شود تا ده‌ها مستند در این زمینه برای نسل جوان و نیز آیندگان ساخته شود چرا که همه موظفیم تا آثار شهداء را برای همیشه زنده نگه داریم.
 


کد مطلب: 407955

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/407955/2/یادواره-360-شهید-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1