تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۴۰۷۸۶۷
کبنا گزارش می دهد

نامهربانی شهردار دوگنبدان با یار مهربان(+جزییات،تصاویر)

۱۲
۱
کبنا ؛ نشست انجمن کتابخانه های شهرستان گچساران با حضور فرماندار گچساران، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضای انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی گچساران  در این نشست اظهار داشت: تعدادکتابخانه های عمومی شهرستان دوازده باب است که در حال حاضر یک واحد کتابخانه عمومی در کوی رادک شهر دوگنبدان با 65درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و سعی داریم در تمامی محلات شهر دوگنبدان کتابخانه احداث کنیم.
کورش حسنی گفت: 80هزار جلدکتاب در کتابخانه ها ی شهرستان موجود است،
حسنی عنوان کرد: باشگاه کتابخوانی زیر گنبد کبود و رنگین کمان گچساران با مدیریت سارا آریانی از کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) گچساران موفق به کسب رتبه هفتم کشوری درسومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان شد.
حسنی افزود: این عنوان برتر از بین پانزده هزار باشگاه کتابخوانی و از بین 1746 شهر و روستای سراسر کشور بدست آمده است.
وی در ادامه گفت: طرح افسانه افضلی نژاد از کتابخانه امید خیرآباد  توانست در جشنواره دوستدار کتاب و کتابخوانی روستا و عشایر از بین هزار پانصد طرح  مقام دوازدهم کشور را کسب کند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران تصریح کرد: تعداد مراجعه کنند گان به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قبل از دولت یازدهم چهار هزار نفر بوده که هم اکنون به هشت هزار و 300 نفر رسیده است.
وی با گلایه شدید از شهرداری دوگنبدان در خصوص از عدم پرداخت سهم نیم درصد از درامد شهرداری به کتابخانه عمومی  عنوان کرد: شهردار دوگنبدان هیچ گونه همکاری با ما نمی کند و سهم نیم درصدی خود را پرداخت نمی کند حتی در جلسات حضور پیدا نمی کند این در حالی است که شهرداران قبلی دوگنبدان نگاه ویژه ای به مقوله کتاب و کتابخوانی داشتند و حتی شهرداران شهرهای کوچک استان مانند چرام و باشت و.... سهم نیم درصدی خود را به کتابخانه ها واریز می کنند.
حسنی در پایان از فرماندار تقاضا کرد با توجه به مشکلات مالی اداره کتابخانه ها گچساران در مورد هزینه های کتابخانه و بحث تامین منابع، ماده 17 در اجرای ماده 6 قانون شهرداری ها مکلف ند هر ماه نیم درصد از کل درآمد خود را بصورت علی الحساب به حساب انجمن کتابخوانی کتابخانه های عمومی شهر واریز نمایند، پیگیری و دستورات لازم را اتخاذ نماید.
وی بیان کرد: شهردار قبلی همکاری خوبی با انجمن کتابخانه ها داشتند، ولی در حال حاضر شهرداری هیچ همکاری با ما نداشته است، الان هم در جلسه حضور نیافتند، در حال حاضر ما برای تامین منابع کتابخانه ها با مشکل مواجه هستیم.
حسنی گفت: بحث این هست که چطور شهرداری چرام و باشت این نیم درصد حق کتابخانه ها را پرداخت می کنند ولی در گچساران این حق پرداخت نمی شود و الان ما حدود 700میلیون تومان بدهکار هستیم.
در ادامه  دبیر انجمن کتابخانه های شهرستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با گلایه شدید از بی تفاوتی و عدم حضور شهردار دوگنبدان به مقوله کتاب و کتابخوانی اظهار  داشت: آن چیزی که انسان را آزار می دهد نه عدم تعهد مالی شهردار دوگنبدان به اداره کتابخانه ها است بلکه  بی تفاوتی و عدم حضور مجموعه شهرداری دو گنبدان به این مقوله مهم است.
امیرحسین نوروزی افزو.د: این رفتار ها ( مجموعه شهرداری)هشداریست به کسانی که با کتاب سرکار دارند و از فرماندار استدعا دارم که هر طوری صلاح می ببینند  در خصوص واریز سهم نیم درصد درامد شهرداری به اداره کتابخانه های عمومی کمک کنند .
در ادامه فرماندار گچساران به گفته های بزرگان و مشاهیر ادبی جهان در خصوص کتاب و کتابخوانی اشاره  و عنوان کرد:ویکتور هوگو می گوید؛ « کتاب را نخوانید که بخوانید، کتاب را بخوانید که بیدار شوید.
 برای نابودی یک فرهنگ  نیازی نیست کتاب ها را سوزاند کافی است کاری کنید مردم آنها را نخوانند.» یا کنفسیوس می گوید؛ « خواندان بی اندیشه بیهوده است و اندیشه بدون خواندن خطرناک»
علی خوان پایه بیان داشت: مسائلی که درباره بحث کتابخوانی می شود بسیار جدی است و اینکه بیش از نصف کتابهای یک کتابخانه دست نخورده می ماند آسیبی است که باید به آن پرداخته شود.
خوانپایه با اشاره به اینکه فضای مجازی و شبکه های مجازی، الکترونیکی، دیجیتال جایگزین کتابخوانی و انتشارات چاپی و نوشتاری شده اند،گفت: مسئولان امر باید به این موارد و آسیب ها توجه جدی تری داشته باشند و باید در خانواده و برای کودکان و نوجوانان فرهنگ کتابخوانی نهادینه و توسعه پیدا کند.
فرماندار گچساران با انتقاد از عدم حضور مجموعه شهرداری دوگنبدان در جلسه گفت: کسی که در جلسات شرکت نمی کنند حتما برایش بحث کتابخوانی و فرهنگ کتابخوانی مهم نیست، وقتی ایشان را برای جلسه دعوت رسمی می کنیم و حضور نمی یابند شاید نگاهسان به موضوع نگاه کوچه بازاری باشد و از آنها انتظاری نیست که در مسائل فرهنگی کمکی داشته باشند.
خوان پایه عنوان کرد : باید نوع نگاهمان به گونه ای باشد که به مسائل فرهنگی اعتقاد داشته باشیم و اگر جامعه ای درگیر بزهکاری و مسائل اینچنینی است، باید ریشه اینگونه مسائل را در مسائل فرهنگی جستجو کرد.
فرماندار گچساران در پایان گفت: ما در خصوص پرداخت  سهم نیم درصدی درامد شهرداری به کتابخانه های عمومی را به جد پیگیری می کنیم.
 
 
  • تصاویرنشست انجمن کتابخانه های شهرستان گچساران

    تصاویرنشست انجمن کتابخانه های شهرستان گچساران

نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
شهردار محترم شهر خودشون دکترا دارند پس سر و کارش با کتاب و کتابخوانی هست،دید محترم و رئیس کتابخانه شهر دارند که در جلسه رسمی صحبت کنید خیلی تند نرید،در ضمن ادبیات خودتون را درست کنید نا سلامتی فرماندار یه شهری هستید که بزرگان زیادی را تحویل جامعه داده،
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار با درایت و با فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار با درایت و با فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار با درایت و با فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار با درایت و با فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار با درایت و با فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار با درایت و با فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار با درایت و با فرهنگ
...
Iran, Islamic Republic of
خدایی کی اینو شهردارش کرد. به شهر اون از چاله چوله های اون از میدون سرباز که دقیقه نود یادش اومد زندگی مردم فلج کرده کیفیت اسفالت ها هم که بماند این شهرو . سیاسی عشیره ای .اقای تاجگردون تحویل بگیرید آشی که خودت پختی
باشتی
Romania
سواد همه تون بزارید رو هم یک سوم دکتر ظفری هم نمیشه ای خدا شکرت خخخخ
Iran, Islamic Republic of
اینا تو این اوضاع و احوال بی پولی که کارگران شهرداری حقوق نگرفتند پول می خوان مگه کتابخانه هم هزینه داره به غیر از اینکه می خوان پول جمع کنن برای هزینه های تبلیغات کل کتابخانه های شهر با اداره 5نفر کتابدار نداره که ریس کتابخانه منم منم میکنه خوب که ریس یه اداره بزرگ نیستی
حسین
Iran, Islamic Republic of
خبلی متاسفم از این ادبیات کوچه و بازاری خودتون را با این جلسات سر گرم کنید گل بگید گل بشنوید
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1