تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۸
کد مطلب : ۴۰۷۵۷۷
کبنا از افتتاح خیابان بلادیان گچساران گزارش می‌دهد

جشن پیروزی آقای نماینده یا افتتاح خیابان بلادیان / پول رقص، پایکوبی و ترانه‌خوانی از کجا آمده است / وقتی استاندار و مدیران به صف ایستاده بودند / دستگاه‌های نظارتی برای مردم روشن‌سازی کنند (+ فیلم و تصاویر)

۱۴
۱
کبنا ؛
7 اسفند 94 غلامرضا تاجگردون با کسب 66 هزار رأی نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دهم شد و 3 سال از آن زمان می‌گذرد، تاجگردون بیش از 7 سال نمایندگی مردم را برعهده دارد، به سبد منتقدین و مخالفینش اضافه شد و بر موافقانش هم اضافه گردید.
اگر نخواهیم در این سالروز پیروزی تاجگردون در سال 94، حرف‌های منتقدین و مخالفین تاجگردون را بزنیم، باید این را بگویم که تمام ارگان‌های دولتی، مدیران کل، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار و اقشار مختلف مردم به بهانه افتتاح خیابان بلادیان خواسته یا ناخواسته در جشن پیروزی تاجگردون در انتخابات شرکت کردند. چیزی که تاجگردون در پیج شخصی خود نوشت: «امشب مردم شهرم و در سالگرد انتخابات مجلس آمدند و همه با هم یک طرح زیبا را که خیلی سریع ساخته شد افتتاح کردیم. دست همه درد نکنه» تاجگردون در مراسم افتتاح خیابان بلادیان (سالگرد پیروزی‌اش) به حرف‌های منتقدینش پاسخ داد و خود را از هر کسی انقلابی‌تر دانست و گفت: آنکه می‌گوید من ضد نظام و ضد انقلابم، آخر مرد حسابی در جزئی‌ترین جلسات امنیتی و مهم کشور حضور دارم آنوقت من وفادار به نظام نیستم؟
تاجگردون خود را اهل قلم و فکر معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد: این مردم را یک چیز راضی می‌کند و آن بوی خدمت است، پول را باد نمی‌آورد، فکر و قلم می‌آورد، حیف که در آن دوران نفت صد دلاری نبودیم وگرنه این حقمان نبود.
وی می‌گوید: یادم هست روزهای اولی که در انتخابات شرکت کردم گفتم ما مردم به شرایط بد عادت کردیم، کم کم شروع کردیم و تلاش کردیم، مقاومت کردیم، خیلی‌ها گفتند نمی‌شود و نمی‌توانید.
این پروژه یک نماد است، پروژه‌های زیادی هست که آنها را می‌بینید. همه اینها نماد است. پروژه خیابان بلادیان را ببینید، آجر به آجر این پروژه، مغازه به مغازه را وقتی خوب نگاه کنید یک چیز را می‌بینید، اینکه این آجرها با مهر روی هم نشستند و امشب شما را با مهر دور هم جمع کردند.
آن زندگی بد را که به آن عادت کرده بودیم را کنار گذاشتیم، یاد گرفتیم شهر ما اتوبان و فرودگاه می‌خواهد، یاد گرفتیم مثل بهترین نقطه‌های دنیا مکان‌هایی می‌خواهد. یک چیز نتیجه تلاش همگان بود، اسمش وحدت بود.
امشب نمادی از افراد مختلف را صدا زدند، بودند یا نبودند فرقی نمی‌کرد، مهم این هست که یاد و خاطره‌شان باقی می‌ماند.
به فرزند خودتان غلامرضا تاجگردون 75 درصد رای دادید تا به خانه ملت روانه‌اش کنید. چرا این کار را کردید؟ چرا اینکار را کردید و وحدت و انسجامی را ایجاد کردید که الان در آن مهر باشد. در آن مهربانی باشد.
این پروژه یک نماد است، انشالله سال بعد به همت مسئولین محترم شهر که امیدوارم کار کنند برای این مردم، موتور سازندگی و کار و موتور تلاش خاموش نخواهد شد.
برای کار و تلاش با هیچکس تعارف نداریم، برای اینکه این خطه از سرزمین عزیز آباد شود و از آن باران ببارد، مطمئن باشید هیچ کدام از پروژه‌ها را نخواهیم گذاشت که بخوابد.
(شاهد هستیم) از تمامی جاده‌های این دیار که کشته‌های زیادی را داده است امروز با آرامش از شهرستان ما عبور می‌کنند.
روز اول حضورم در مجلس گفتم استان کهگیلویه و بویراحمد استانی است که اگر چشم‌هایتان را ببندید می‌فهمید که به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شدید، چون به سنگلاخ‌ها و تردد و ترافیک سنگین شهری وارد می‌شدید، امروز هم اگر به گچساران نزدیک شوید می‌فهمید که به شهر امن گچساران وارد شده‌اید.
امروز زنان و فرزندان ما وقتی وارد خیابان بلادیان می‌شوند دچار کوفتگی خیابان نمی‌شوند. این نتیجه تلاش است.
مردم گچساران شاید سختی باشد، بیکاری باشد، ولی یک چیز را فراموش نکنید موتور این کار ادامه دارد. اگر گله‌ای هست به چیز دیگری گله هست. بعضی‌ها هم سوز به این زخم می‌ریزند، از ما ایراد می‌گیرند، هر بار آمدم به گچساران یک برنامه داشتم، یا پروژه داشتیم یا کلنگ زدیم، اما از نماینده چه انتظاری دارند، نماینده مهمانشان شود، نماینده باید هیئتی به دنبال داشته باشد، نماینده در ختم سخنرانی کند، نماینده به فاتحه رود، ولی ما فرهنگ را عوض کردیم، نماینده باید کار کند. باید قلمش و فکر و زبان و نگاهش ازش پول و حرارت و کار و برنامه بیاید.
من شرمنده آنهایی هستم که مکرر مرا دعوت می‌کنند و من نمی‌توانم دعوتشان را قبول کنم چون ما باید کار کنیم. یادم است زمانی که پروژه را شروع کردیم رحیمی فرماندار وقت و زینل زاده شهردار وقت زمانی که در این طرح بهشان فشار می‌آمد به من زنگ می‌زدند و می‌گفتند طرح را ول کن، چرا خودت را به دردسر می‌اندازی، (می‌خواهم بگویم) آبادانی مقاومت می‌خواهد، در مقابل تهجر. در برابر آنهایی که سنت را نگه داشته‌اند و نمی‌گذارند جوان‌های ما آینده خوبی را برای خود تصور کنند. این بچه‌ای که روی سن ایستاده به آینده‌اش امیدوار می‌شود. و گرنه یک محله خراب (آینده‌ای را متصور نمی‌کند).
گذشت آن زمانی که مردم گول بخورند. مردم خانه‌های نوشان را می‌بینند، کوچه‌های نو را می‌بینند. از محله سادات تا بلادیان را که به همت عزیزان شهر ما دارد آباد می‌شود ببینید.
گذشت آن زمانی که بنشینید و چیزی بگویید که بوی خدمت ندهد. من اجازه نخواهم داد به خودم که بابت منافع مردم معامله نکنم، من بر سر منافع کشورم با دنیا معامله نمی‌کنم، با هیچ کسی. تمام آنهایی که یک روزی در این شهر قدرت پوشالی داشتند، با آنهایی که امروز سوزشان بلند شده معامله نمی‌کنم.
مردم عزیز! شمایید که سرنوشت خود را ورق می‌زنید، من و امثال من رفتنی هستیم، آنچه که مهم است آینده شماست. به عقب برنگردید. آنانی که فریاد بر می‌آورید و منافعتان پریده، اگر قرار هست من نباشم ما (مردم) تعیین خواهیم کرد که آینده چه خواهد بود. اجازه نمی‌دهیم به شما که ما را برگردانید به زباله دانی که همین خیابان بلادیان سنبلش بود. این شهر ماست که با افتخار می‌سازیمش.
وزیر می‌آوریم ناراحت می‌شوید، نمی‌آوریم ناراحت می‌شوید. کار می‌کنیم، می‌سازیم ناراحت می‌شوید، نمی‌سازیم ناراحت می‌شوید. به ساز شما چگونه برقصیم. ما آنچه شایسته میهن ماست را درنظر می‌گیریم.
تاج‌گردون بیان کرد: جاده‌هایمان امن شده و به همت سرداران سازندگی تونل دیل که به جاده اصفهان وصل است به زودی باز خواهد شد.
تاجگردون این را هم گفت که افتخار می‌کنم هفتاد درصد ترک‌ها به من رأی دادند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000407/nf00407577-1.mp4
اما در حاشیه این مراسم اولین چیزی که قبل از شروع مراسم و حضور مسئولان جلب توجه می‌کرد بنر اعتراضی برخی از همشهریان بود.جمعی از اهالی و ساکنین این خیابان با در دست داشتن بنرهایی به محل برگزاری جشن آمدند و اعتراض کردند. بر روی یکی از این بنرها نوشته شده بود؛ «جان و امنیت اهالی کوچه چه می‌شود!!! در بن بست قرار گرفته‌ایم.»
بنرهایی با این عنوان که «دکترغلامرضاتاجگردون تشکر ویژه برای طرح زیبایتان، اما طرح تصویب شده معبر 8 متری کوچه‌های هیئت به اوی اجرا نشد»، «جان و امنیت اهالی کوچه چه می‌شود! در بن بست قرار گرفته‌ایم».
کوچه‌های باریک و قدیمی‌ای که به خیابان بلادیان منتهی می‌شوند قدمت و عمرشان به زمانی می‌رسد که گچساران هنوز بیش از چند کوچه و خیابان نبود. این کوچه‌ها نیاز به بازسازی کامل دارند و از آنجایی که همانند خیابان بلادیان خیلی دیده نمی‌شوند هنوز مورد توجه مسئولان قرار نگرفته‌اند.
رقص (دو نوجوان)، پایکوبی و ترانه خوانی خوانندگان مشهور گچسارانی نیز در جشن سالروز پیروزی تاجگردون (افتتاح خیابان بلادیان) دیده می‌شد.
نورافشانی زیبا از جلوه‌های دیگر این جشن بود. تجمع آنقدر در جلوی جایگاه زیاد بود که برخی خانم‌ها برای ایستادن با مشکل مواجه بودند.
بعضی از مدیران ایستاده این جشن را دنبال می‌کردند. عبدالرحیم رحیمی از لرستان به گچساران آمده بود.
مدیرکل امور مالیاتی با صیدالی سرگم صحبت بودند ولی هوشنگ صیدالی مدیرعامل نفت گچساران قبل از آمدن نماینده و مسئولان مراسم را ترک کرد.
اما مسئله ای که در این جشن وجود دارد این است که هزینه برگزاری جشنی که در آن چند خواننده و ساز و نی انبون، ورزشکار آورده می شود، آتش بازی و نورافشانی شده بود. ما نمی‌دانیم! ولی سازمان بازرسی باید برای مردم این را شفاف کند که هزینه برگزاری جشن سالروز پیروزی تاجگردون به بهانه افتتاح خیابان بلادیان از کجا و چگونه تأمین شده است. تاجگردون کاملاً صحبت‌هایش انتخاباتی و سیاسی بود. او فقط پاسخ منتقدینش را داد و از خدمات نظام هیچ حرفی نزد. در حالی که تاجگردون در سخنرانی خود بیان داشت که «این پروژه را من انجام دادم و یک خدمت دیگری هست به مردمم». هزینه این جشن و این پول از کجا آمده تا تاجگردون حرف سیاسی اش را در افتتاحیه خیابان بزند و خود را انقلابی معرفی کند. 
دستگاه‌های نظارتی کجا هستند که از متولیان برگزاری این جشن سوال کنند که بر اساس کدام استدلال هزینه‌های گزافی را برای خواننده و آهنگ نواز پرداخته اند؟ آیا وقت و پول بیت المال در این کار دخیل نبوده است؟ و بر اساس کدام شاخص‌ها باید در یک افتتاحیه رسمی که تمام مدیران دولتی حضور دارند حرف سیاسی بزنند. به منتقدین پاسخ دهند و حرف از آینده سیاسی خود بزنند و برای منتقدین و مخالفان خط و نشان بکشند که به دور از اخلاقیات است. آیا وقت دیگری برای این کار وجود نداشت!
از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران این استان سوال شود که شما با پول بیت المال و هزینه بیت المال به گچساران می‌روید، چرا باید شاهد رقص نوجوانانی باشید که با هدایت دیگران اقدام به این کار بکنند. آقای استاندار سوال کنید که پول این جشن را چه کسی پرداخت می‌کند.
چرا در این شرایط که اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود و باید از هزینه‌های اضافی و غیرضروری پرهیز شود، به بهانه (افتتاح پروژه‌ای که با پول بیت المال احداث شده) جشن برای سالگرد پیروزی نماینده مجلس می‌گیرند و کار تبلیغاتی می‌شود. شورای نگهبان در اینجا چه وظیفه ای دارد؟ چرا باید از تریبون بیت المال کسی از خودش دفاع کند.
شائبه ای در سطح جامعه به وجود آمده که هزینه این جشن را چه کسی یا کسانی و با چه اهدافی تقبل کرده است و آیا از کیسه بیت المال هم خرج کرده اند؟ افکار عمومی منتظر پاسخگویی مسئولان و متولیان امر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خناسان ودیو صفتان پیشرفت وآبادانی آزارشان میدهد
باران
Iran, Islamic Republic of
4 تا فشفشه. هوا کردن هم چی میگه پولش...کاش واسه اختلاسا و دزدیا هم پولش پولش راه مینداختین شما انگار چشم دیدن شادی مردم این شهر رو ندارید. درد شما چیز دیگه اس و جای دیگه
Iran, Islamic Republic of
همین رقاصه ها وچماقداران بیسواد فرداپس فردااستخدام میشوند
Iran, Islamic Republic of
درود وصددرود برتاج خدا قوت دلاور
واقعا احسنتو به شما

من اهل یاسوجم ولی واقعا به نماینده ای همچون تاج افتخار میکنم
اینو هم بگم درشهر ما یاسوج بازار فاتحه خوانی هنوز هم گرم گرمه
چرام
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید به حال استان گریست که استاندارش اینچنین غلام حلقه به گوش نماینده شده است
حسن
Iran, Islamic Republic of
تو این چند سال چند کار که باعث ایجاد شغل دائم بشه رو بفرما جناب دکتر..پتروشیمی هم که متاسفانه اعلام ریزش نیرو کرده من مطالبه گر هستم مطالبه از نماینده ای که خیلی وعده داد و میر شکار خودش نامید من به دیدن رقص نور و جشن و شعار دیگه بوجد نمیام من کار میخوام کار
Iran, Islamic Republic of
اگر ما نباشیم ما تایین میکنیم که چه کسی باشد یعنی میزان رای ملت
Iran, Islamic Republic of
من یکی از طرفداران پا به قرص شما مدیر کبنا بودم ولی خیلی دو بهم زنی واختلف هستی گچساران دارد اباد می شود ناراحتی ب این همه جمعیت شما در شادی مردم شریک باشید این همه بگذار مردم شاد باشند متاسفم خدا از تقصات تان بگذرد
Iran, Islamic Republic of
عااااالی💐🌹🌹
گرگی
Iran, Islamic Republic of
مردم ما با یه خیابون ۲۰۰متری گول میخورن.در حالی که ما با یک میلیونم پول نفتمون میشه شهرو طلا کرد.تا/
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام واقعا خیلی قشنگ شده دست تمامی کسانی که به هر نحوی در این پروژه بوده درد نکنه تا کور شود هرکه نتواند دید .مرحبا دکتر
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی تأسف می خورم برات که کبنانیوز شده جای عقده گشایی یک مشت آدم عقده ای که از میان این همه خدمت فقط بدنبال سیاه نمایی هستند
اقای کمایی تاسف می خورم برای کبنانیوزی که شده الت و بازیچه جریان افراطی اصولگرا از یاسوج بگیر تا گچساران که این جریان جز واپسگرایی و تلاش برای انزوای گچساران بدنبال خدمت دیگری نیستند
اقای کمایی تاسف می خورم برای مردم گچساران وباشت که امثال ما بجای خدمت داریم به انان خیانت می کنیم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره که برای یک کوچه تنگ و بن بست این همه ادم جمع کرد برای پروزه بزرگ باید این کار بکنیم واقعا ما رومون میشه برای یک کوچه که طولش به ده متر نمی رسه اینقدر هیاهو درست کنیم
علی
Iran, Islamic Republic of
جلواختلاصگران رابگیریدنگران این چندقرون نباشید
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1