تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۰۶۹۰۶
هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت نفت گچساران در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی:

شرکت‌ها حمایت شوند، دیگر وابستگی به خارج نداریم

۱
کبنا ؛
عصر روز شنبه، 13 بهمن ماه هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با حضور در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله شهرستان گچساران از غرفه‌های مختلف بازدید کرد.
هوشنگ صیدالی در جمع خبرنگاران بیان داشت: سن انقلاب ما به چهل رسید، سن چهل یک پایداری ایجاد می‌کند، همه ابرقدرت‌ها دست به دست هم دادند که ما جشن چهل سالگی را نگیریم، ولی به حول قوه الهی امروز در سراسر کشور و در شهرستان گچساران نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب برپا کرده‌ایم.
صیدالی با اشاره به عدم استقلال صنعت نفت قبل از انقلاب اسلامی و حضور بارز افراد غیرایرانی در شرکت نفت گفت: اوایل انقلاب همکاران ما حتی راهبری ماشین آلات را هم نداشتند، کارهای اساسی در اختیار خارجی‌ها بود و ما خیلی نقشی نداشتیم، ولی امروز ما از بحث راهبری عبور کرده‌ایم و برایمان مهم نیست، بحث این هست که قطعات مورد نیاز ماشین آلات دوار و کلیه ابزارآلاتی که نیاز داریم توسط عزیزان خود ما در داخل کشور حالا یا در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، یا کمک کردن به شرکت‌های تولیدی داخل کشور ساخته بشود.
مدیرعامل شرکت نفت و  گاز گچساران در ادامه اظهار داشت: یکی از نقاط قوت همکاران ما در شرکت نفت قدرت ریسک بالا و اعتماد به سازندگان و تولیدکنندگان داخلی است. شاید اولین بار شرکت توربوماشین خاورمیانه در کشور به شرکت نفت گچساران مراجعه کرد و اولین توربین در اختیارشان قرار گرفت و امروز خوشبختانه این شرکت و سایر شرکت های دانش بنیان داخلی از تولیدکنندگان قطعات اصلی توربین در داخل کشور ما فعالیت می کنند و حتی در بخش صادرات هم فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند. ما شرکت‌های زیادی را در کشور داریم که اگر حمایت بشوند می‌توانند ما را از وابستگی به کشورهای بیگانه و ابرقدرت نجات دهند. به امید روزی که برای هیچ قطعه‌ای نیاز و وابستگی به خارج کشور نداشته باشیم.
هوشنگ صیدالی ابراز داشت: با این شرایط و تحریم‌هایی که صورت گرفته بیش از 1700 قطعه در این شرکت یا به سفارش شرکت ساخته شده، و حتی قطعاتی هم که نداریم در زمان بسیار کوتاه می‌سازیم و جای امیدواری است که هرچقدر فشار اقتصادی و تحریم را زیادتر می‌کنند، می‌فهمیم که باید بیشتر روی پای خودمان بایستیم و به خودمان تکیه داشته باشیم. بنابراین اینها را به عنوان یک امتیاز برای خودمان می‌بینیم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز فشارهای اقتصادی را زودگذر دانست و بیان داشت: ممکن است مدتی بر مردم و بر اقتصاد ما فشار وارد شود ولی مطمئناً در دراز مدت به نفع ما خواهد بود و جای پیشرفت و تعالی در کشور را خواهیم داشت، لذا همه عزیزان اگر در کارگاه مرکزی شرکت نفت و بررسی کنند. گواهی خواهند داد که برخی از این قطعات بسیار پیچیده هست ولی به پیچیده‌ترین قطعات هم دسترسی پیدا کرده‌اند، بنابراین خیلی از قطعات دیگر را به سادگی می‌سازند. حتی ما این آمادگی را داریم که با دیگر صنایع غیرنفتی همکاری داشته باشیم.
صیدالی به مذاکراتی که با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در بازدید از این غرفه داشت اشاره کرد و گفت: در زمینه اشتغال هم گام برمی داریم و با مسئولان و متولیان حتماً نشست‌هایی را خواهیم داشت تا در زمینه اشتغال کار پایدار و باارزشی را داشته باشیم.
وی در انتها ابراز داشت: در زمینه فراهم نمودن مقدمات اشتغال با مسئولان فنی و حرفه‌ای جلسه‌ای را برای تعاملات بیشتر و برون رفت از این وضعیت برگزار می‌کنیم تا بتوانیم دوره‌های کاربردی‌تری را در سازمان فنی و حرفه‌ای داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کلا خوش به حال امثال شما که همیشه مدیر نفت و گاز هستین
Iran, Islamic Republic of
کلا خوش به حال امثال شما که همیشه مدیر نفت و گاز هستین
Iran, Islamic Republic of
شما که ماشالله به بعضی افراد داری...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1