کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور گردان های بیت المقدس و گروههای جهادی برگزار می شود؛ 

رزمایش و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمدرسول الله «ص» در باشت 

7 شهريور 1397 ساعت 18:29

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت از برگزاری رزمایش و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمدرسول الله «ص» با حضور گردان های بیت المقدس و گروههای جهادی خبر داد.


با حضور گردان های بیت المقدس و گروههای جهادی برگزار می شود؛ 
رزمایش و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمدرسول الله «ص» در باشت 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت از برگزاری رزمایش و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمدرسول الله «ص» با حضور گردان های بیت المقدس و گروههای جهادی خبر داد.
سرهنگ سیدعلی رضازاده در نشست هماهنگی با اشاره تاریخچه برگزاری این رزمایش اظهار داشت: رزمایش و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمدرسول الله «ص» با حضور گردان های بیت المقدس و گروههای جهادی از 9 شهریور تا 28 شهریور در سراسر کشور و از 10 شهریور در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود. 
وی ادامه داد: این رزمایش در دو مرحله برگزار می شود که در مرحله اول که مرحله شهرستانی است تمام گردانهای بیت المقدس و گروههای جهادی در یک رزمایش شرکت می کنند که از صبح روز جمعه 9 شهریور تا صبح روز شنبه 10 شهریور به مدت 24 ساعت برگزار می گردد.
رضازاده مرحله دوم این رزمایش را در هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: در این رزمایش نیز گردان های بیت المقدس شهرستان ها به مرکز استان اعزام و به صورت متمرکز رزمایش برگزار خواهد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت هدف از برگزاری این رزمایش را نمایش اقتدار بسیج و نیروهای مسلح در کشور عنوان کرد و افزود: مأیوس نمودن دشمنان انقلاب اسلامی، ایجاد نشاط، امید و انگیزه در بین بسیجیان و آحاد جامعه، حفظ انسجام و آمادگی گردان های بیت المقدس و خدمت رسانی به مردم در حاشیه شهرها در قالب گروه های جهادی از دیگر اهداف مهم این رزمایش یک روزه است.
رضازاده در تشریح جزییات برنامه رزمایش ابراز داشت: این رزمایش با حضور بسیجیان در ساعت 30/17 در مسجد الرسول آغاز و پس از ارائه توضیحات و ساماندهی گردان و گروههای جهادی ، رأس ساعت 18 در قالب گروهانهای پیاده تا مرقد مطهر امامزاده سیدمحمد «ع»سرآبیز پیاده روی می کنند و همزمان گروههای جهادی اقدام به پاکسازی مسیر حاشیه جاده ها و مسیر تا مقصد می نمایند. 
وی قرائت زیارت آل یاسین و همچنین اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار حرم مطهر امامزاده سیدمحمد «ع» را از برنامه های پیش بینی شده در این رزمایش اعلام کرد و افزود: اجرای برنامه های فرهنگی برای اعضای گردان و اسکان در محل امامزاده از دیگر برنامه هاست.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت اجرای صبحگاه مشترک با حضور بسیجیان و مسئولین ادارات را در روز شنبه 10 شهریورماه اعلام کرد و گفت: بعد از اجرای صبحگاه مشترک نیروها به طرف شهر برمی گردند ضمن اینکه در صبح روز شنبه نیروهای جهادی اقدام به پاکسازی اطراف حرم امامزاده سیدمحمد«ع» و روستای سرآبیر خواهند نمود.
رضازاده بر همکاری و هماهنگی دستگاه های خدمات رسان جهت برگزاری این مراسم را لازم و ضروری دانست.
گفتنی است در این نشست تصمیمات زیر اتخاذ شد: 
- راه اندازی سیستم برق رسانی به محل برگزاری رزمایش جهت سیستم صوتی توسط اداره برق شهرستان 
- استقرار تانکر آبرسانی در محل برگزاری رزمایش توسط اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان
- نصب دو عدد بنر در سطح شهر جهت اطلاع بسیجیان برای شرکت در رزمایش توسط شهرداری باشت
- نصب بنر در محل برگزاری رزمایش توسط معاونت فرهنگی سپاه ناحیه باشت 
- آماده سازی گروه سرود پسرانه برای اجرای سرود در روز رزمایش با محتوای انقلابی و حماسی و تدارک سرویس ایاب و ذهاب برای انتقال بسیجیان در روز شنبه به شهر باشت توسط آموزش و پرورش باشت 
- استقرار اکیپ پزشکی به همراه گردان های حاضر در رزمایش توسط اداره بهداشت و درمان باشت 
- انعکاس اخبار رزمایش در رسانه های مختلف توسط خبرنگاران 
- استقرار نیروهای راهنمایی و رانندگی در مسیر پیاده روی گردان ها 
- تهیه کیسه زباله جهت جمع اوری زباله های مسیر راهپیمایی و محل برگزاری رزمایش 
- تهیه پرچم برای به اهتزار درآوردن در روز رزمایش 
خبرنگار فتح الله پوران پور 
 


کد مطلب: 402626

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/402626/2/رزمایش-نمایش-اقتدار-عاشورایی-سپاهیان-حضرت-محمدرسول-الله-ص-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1