تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۰۰۳۳۲
در  نشست آسیب‌های اجتماعی مطرح شد

انتقاد «استاندار» از توزیع اعتبارات آسیب‌های اجتماعی / سهم «باشت» و «بهمئی» کجاست؟ / نظری: من هیچ کاره‌ام / «فتاح محمدی» باید پاسخ دهد؟

۰
کبنا ؛(7 خردادماه 97) حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در این نشست با اشاره به اختصاص اعتبار 6700 میلیارد ریالی در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: 5 میلیارد اعتبارات تملک دارایی برای سکونت‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده اختصاص داده شده است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیشترین آسیب‌های اجتماعی در حوزه شهرستان بویراحمد بود و مبلغ 253 میلیون تومان به این حوزه اختصاص داده شده است، ضمن اینکه با 35 تشکل قرار داد منعقد کردیم.



وی از برگزاری 465 کارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی توسط استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: مبلغ تخصیص یافته به حوزه آسیب‌های اجتماعی در سطح استان 4 میلیارد و 612 میلیون تومان است.

در ادامه این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیگیر جذب اعتبارات آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌ها شد، ارشاد اسلامی اولین دستگاهی بود که از اعتبار 4 میلیارد آسیب‌های اجتماعی 10 میلیون تومان جذب کرده بود که احمدی در خصوص عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما یک پنجم اعتبارات را به دست آوردید و در این زمینه کوتاهی کردید.


احمدی از دستگاه‌ها به دلیل کوتاهی در جذب اعتبارات انتقاد کرد و گفت: مدیران وقتی دنبال حق استان نمی‌روند طبیعی است استان فقیرتر شود.

«باشت» و «بویراحمد» برابر است

عدم جذب اعتبارات در حوزه درمانی بهزیستی دیگر مسئله مورد انتقاد احمدی استاندار بود، وی با انتقاد از کوتاهی در این زمینه گفت: مدیرکل بهزیستی استان باید پیگیر جذب اعتبارات آسیب‌های اجتماعی باشد، سهم بهزیستی از اعتبارات 4 میلیارد تومانی 400 میلیون تومان بود اما تاکنون یک ریال از این مبلغ جذب نشده است.
وی عنوان کرد: احتمالا مدیرکل بهزیستی از این مبلغ اطلاعی نداشته است، این پول‌ها حق‌الناس است و وقتی پیگیری نمی‌کنیم ظلم به مردم است، اگر این مبلغ را جذب نکنیم استان‌های همجوار ما جذب می‌کنند آنوقت من باید برای دریافت دو میلیارد ساختمان فلان اداره سه روز تمام معطل بمانم در حالی که جلوی چشم ما 10 میلیارد هدر می‌رود.
استاندار در ادامه با انتقاد از عدم جذب اعتبارات آسیب‌های اجتماعی تبلیغات اسلامی گفت: 6 میلیون عدد ناچیزی است که جذب شده در حالی که باید 40 میلیون تومان توسط تبلیغات اسلامی جذب می‌شد.
وی خطاب به مدیران گفت: وقتی نمی‌روید و حق این استان را نمی‌گیرید طبیعی است که کهگیلویه و بویراحمد روز به روز فقیر شود، اول سال به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفتم اعتبارات ملی و استانی دستگاه‌ها را پیگیری کند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم ارائه گزارش جذب اعتبارات توسط برخی از دستگاه‌ها از جمله علوم پزشکی گفت: اعتبارات آسیب‌های اجتماعی فرصت برابری است که باید مدیرکل فرهنگی و اجتماعی و معاون سیاسی آن را فراهم می‌کردند اما می‌بینم اعتبارات تشکل‌ها بیشتر به سمت شهرستان بویراحمد سوق داده شده است
وی بابیان اینکه خدایی ناخواسته خطابم با شخص خاصی نیست، افزود: هرچقدر که در برنامه‌هایتان برای توزیع اعتبارات به سازمان‌های مردم‌نهاد نگاه می‌کنم، متوجه شدم که 80 درصد این اعتبارات به شهرستان بویراحمد و دنا توزیع‌شده است.
وی افزود: آقای نظری فردی که در «باشت» و «بویراحمد» می‌باشد برابر است، و باید فرصت برابر به همه شهرستان‌های دیگر داده شود.
احمدی تصریح کرد: مدیرکل اجتماعی و فرهنگی و معاون سیاسی امنیتی استانداری موظف بودند که فرصت برابری برای همه تشکل‌های مردم‌نهاد ایجاد کنند و اگر شهرستانی فاقد تشکل مردم‌نهاد است، آنجا تشکل ایجاد می‌کردند.
استاندار بیان داشت: برای بنده قابل‌قبول نیست، که اگر می‌خواهید استانی را نجات دهید، پس فردی که در بهمئی که در مرز خوزستان باشد، یا کوه گل در سی سخت باشد برابر هستند و همه را از خانواده خود بدانید.
وی اظهار داشت: چطور می‌شود که در یک شهرستان تشکل مردم‌نهاد نداشته باشیم، وقتی حجمی از قراردادها را می‌بینم که قرارداددی در فلان شهرستان نیست، چه فرقی می‌کند آن‌کسی که در کهگیلویه و بهمئی است همه از ماست، اعتبارات باید با فرصت برابر توزیع شود.

احمدی از اداره‌کل راه و شهرسازی هم انتقاد کرد و گفت: مدیرکل راه و شهرسازی می‌گوید 13 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی را برای ساخت مدرسه و بافت فرسوده گچساران هزینه کرده در حالی که اعتبارات در این حوزه جدا است.

وی عنوان کرد: مدیرکل راه و شهرسازی گزارش کاملی ارائه دهد که پولی که اختصاص داده شده را در چه زمینه‌هایی هزینه کرده است.

در پایان این نشست و زمانی که جلسه رسمیت خود را از دست داده بود سید محمدکاظم نظری خطاب به خبرنگاران گفت: به عنوان معاون سیاسی استاندار هیچ نقشی در ایجاد تشکل‌ها و اختصاص اعتبار به آنها ندارم.

وی گفت: زمانی که به سمت معاون استاندار منصوب شدم تمام قراردادهای تشکل‌ها توسط معاون سیاسی سابق(فتاح محمدی) انجام گرفته بود و نقشی در اینکه چه سمن و تشکلی در کدام شهرستان ایجاد شود نداشتم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استانداری یک میلیارد رو خواسته توزیع کنه این همه بی عدالتی ، اونوقت میگن سازمان برنامه و بودجه ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
همه تون سر وته یه کرباسین سازمان مدیریت و برنامه ریزی مثلا
Iran, Islamic Republic of
در تمامی جلسات استاندار به همهع مدیران بومی استان.د و ایراد می گیرد-اینها نقد نیست -نقد یعنی گفتن اشکال کار و دادن راه حل گیشنهادی وقتی راه حلی نباشد ایراد گرفتن همان معادل .
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1